حجت الاسلام مصلحی عنوان کرد

حضور منافقین با پیچیدگی‌های متناسب با موقعیت در میدان مقابله با نظام اسلامی

رئیس سازمان نشر ارزشهای مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: نفاق متناسب با‌‌ موقعیت و پیچیدگی مخصوص هر زمان به میدان می‌آید. اگر امروز ۳۵ سال از انقلاب می‌گذرد و ما در مباحث مختلف انقلاب و مقابله با دشمن تجربیاتی به دست آورده‌ایم، دشمن و نفاق هم تجربیاتی به دست آورده است که با پیچیدگی به میدان مقابله با نظام و اسلام بیاید.
کد خبر: ۱۸۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱ - 11May 2014

حضور منافقین با پیچیدگی‌های متناسب با موقعیت در میدان مقابله با نظام اسلامی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام "حیدر مصلحی" رئیس سازمان نشر ارزشهای مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در جمع پاسداران سپاه فجر ماه رجب را ماه شروع فصل بهار بندگی نامید و افزود: اهل دل و صفای باطن برای تزکیه و خودسازی از این سه ماه بهرهبرداری ویژهای میکنند.

وی با بیان اینکه خداوند ماه رمضان را برای خودش برگزیده است، اظهار کرد: خدا در ماه رمضان با بندگانش عشق بازی میکند و ماه رجب و شعبان برای این است که خودمان را متناسب با ضیافت الهی در ماه رمضان آماده کنیم.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت روحانیت در دفاع مقدس اعتکاف را یک نوع عشقبازی و دلدادگی خاص در بندگی توصیف و بیان کرد: قشر جوان چون تعلقات کمتری دارند از مراسم اعتکاف بیشتر استقبال میکنند.

مصلحی ضمن تاکید بر اینکه اگر موفقیت و پیروزی میخواهیم نباید از مناجاتهای این ماهها غافل شویم، یادآور شد: باید در ماه رجب، عدم وابستگی به دنیا را به دست آوریم؛ در دوران دفاع مقدس جوانان چون دلبستگی به دنیا نداشتند در شبهای عملیات پیشتاز خط مقدم و یا خنثی کردن میدان مین میشدند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سالروز میلاد امام جواد(ع) گفت: سه نفر از ائمه اطهار (ع) در خردسالی به مقام ولایت رسیدند از جمله امام جواد (ع) که در سن ۷ سالگی به امامت رسیدند و معنای آن این است که بعد از امام رضا (ع) غیبت صغری به نوعی شروع میشود و اوج آن به بعد از زمان وفات حضرت امام حسن عسکری (ع) میرسد.

مصلحی ضمن توصیه به خواندن کتاب "انسان ۲۵۰ ساله" گفت: ائمه را باید انسانی دید که در هر دورانی متناسب با شرایط مختلف اقدام میکرد؛ ۱۰ سال امام حسین(ع) کار امام حسن(ع) را انجام میدهد و در مقابل معاویه لشکرکشی نمیکند اما به محض اینکه معاویه به درک میرود، قیام میکند.

وی با بیان اینکه اگر کسی بخواهد امامت را به معنی واقعی درک کند باید زیارت جامعه کبیره را تجزیه و تحلیل کند، ادامه داد: امام هادی (ع) مقوله امامت را در قالب زیارت جامعه کبیره تبیین میکند که این زیارت منشور و دایره المعارف امامت است.

مصلحی با بیان اینکه در دوره امام جواد(ع) شرایطی وجود دارد که ایشان با نفاق جدید و ویژه مواجه است، تشریح کرد: مامون شعار علم دوستی میدهد و خودش هم عالم است و طراحی کرده که با همین علمش با مقوله امامت و اسلام ناب محمدی مقابله کند بنابراین امام جواد(ع) با نفاق جدیدی مواجه است که پشت پرده علم قد علم کرده است.

وی با اشاره به اینکه مامون دانشمندان بزرگی را در دربارش جمع میکند که شبهات و سوالات درمورد دین را مطرح کنند، افزود: در بین دانشمندان از ادیان مختلف مانند یهودی، مسیحی و مجوسی حضور دارند که میخواهند شبهات مختلف را در سطح جامعه پراکنده کنند که امام جواد(ع) با وجود سن کم در مناظرات نقش آفرینی میکند و به عنوان یک انسان بزرگ، کار بزرگ مناظرات را انجام میدهد.

وزیر اطلاعات دولت دهم با تصریح اینکه ما باید هر روز متناسب با روز و زمان خود منافق را بشناسیم و اشتباه فکر نکنیم که منافقین فقط منافقین سازمان مجاهدین اول انقلاب بودند و تمام شدند، گفت: نفاق متناسب با همان موقعیت و پیچیدگی مخصوص هر زمان به میدان میآید بنابراین اگر امروز ۳۵ سال از انقلاب میگذرد و ما در مباحث مختلف انقلاب و مقابله با دشمن تجربیاتی به دست آوردهایم، دشمن و نفاق هم تجربیاتی به دست آورده است که چه کند که خودش را پیچیدهتر کند و با پیچیدگی به میدان مقابله با نظام و اسلام بیاید.

وی ضمن تاکید بر توجه دقیق به معیارهای نفاق در قرآن و با اشاره به آیات قرآن گفت: خداوند در سوره بقره ویژگی افراد منافق را بیان میکند و میفرماید وقتی به آنها میگویید که در زمین فساد نکنید میگویند ما دنبال اصلاحات هستیم و در ادامه آیه میگوید اینها فساد ایجاد میکنند اما خودشان نمیفهمند و فسادی را که ایجاد میکنند درک نمیکنند.

مصلحی با بیان اینکه امروز هم در بسیاری از مسائل با چنین مسئلهای مواجهیم از جمله در مباحث فرهنگی که مقام معظم رهبری فریادشان و اعتراضشان بالا است، گفت: وقتی اعتراض میشود که چرا این وضعیت است، اصلا نمیفهمد که فساد است و میگوید کدام فساد؟! در حالی که وضعیت خیلی روشنی دارد.

وزیر سابق اطلاعات ضمن بیان اینکه امروز برخی حرفها در مباحث فرهنگی جای تامل دارد، گفت: به عنوان مثال میگویند ما باید کتاب را در اختیار مردم بگذاریم تا مردم پس بزنند! سوال این است که آیا شما در غذای جسمی و مادی مردم هم اجازه میدهی که چنین اتفاقی بیفتد به عنوان مثال اجازه میدهی مرغ فاسد بین مردم توزیع شود و بعد که مردم خریدند و استفاده کردند و جنازههایشان روی زمین افتاد، آنگاه دیگر سراغ مرغ فاسد نروند! آیا میشود اجازه داد غذای آلوده وارد جامعه شد و بگوییم مردم خودشان پس بزنند؟! آیا میشود غذای روح مردم فاسد باشد؟ در کجای دنیا چنین اتفاقی میافتد؟

مصلحی در ادامه بر مسئله شناخت تاکید و اظهار کرد: ویژگی ائمه ما این بود که در مقاطع مختلف در هر موقعیتی نفاق را میشناختند و با آن مقابله میکردند.

وی با بیان اینکه قرآن و اسلام اصرار دارد که بگوید مراقب یهود و نصارا باشید چراکه اینها دشمن شما هستند و دوست شما نمیشوند، خاطرنشان کرد: اسلام مکتبی است که پیامبر اکرم (ص) آن را با سلب و اثبات طراحی کردند چراکه «قولوا لا اله الا الله تفلحوا» شعار پیامبر بود و «لا اله» یعنی سلب و تمام خداهای مختلف را دور ریختن و «الا الله» به معنای اثبات است.

مصلحی ضمن بیان اینکه در مقوله مباحث اخلاقی هم اولین کاری که باید در مسیر سازندگی نفس انجام شود سلب است یعنی باید صفات رذیله تزکیه و تخلیه شود و بعد از آن صفات الهی جایگزین و اثبات شود، گفت: در همه مقولات اسلام از جمله در ولایتمداری که برمیگردد به مباحث حکومتی و سیاسی اسلام هم دقیقا سلب و اثبات وجود دارد بنابراین ولایتمداری سلبی و اثباتی داریم که در آیه ۵۱ سوره مائده ولایتمداری سلبی را مطرح میکند و میفرماید ولایتمدار یهود و نصارا نشوید.

وی خطاب به پاسداران گفت: شما پاسدار انقلاب هستید، پاسداری انقلاب بدون یک عقبه فکری ممکن نیست باید برای خودتان عقبه فکری ایجاد کنید خداوند در قرآن خیلی به قوم یهود و نصارا میپردازد و همه اینها برای عبرت گرفتن است.

مصلحی با بیان اینکه در وضعیت کنونی ما یهود و نصارا همین استکبار و آمریکا و اروپاست، گفت: در دورن حکومت پیامبر هم مجموعه افرادی وجود داشتند که دنبال ولایتمداری یهود و نصارا بودند. در زمان پیامبر هم مسلمانان با بحرانهای اقتصادی مواجه میشدند و یکی از مجموعههایی که برای ضربه و زمین زدن به پیامبر طراحی میکردند همین یهود و نصارا بودند و در تمام جنگهای زمان پیامبر به جز جنگ بدر نقش اساسی داشتند.

وی با یادآوری اینکه معاویه ۴۰ سال در دربار با کمک یهود و نصارا حکومت کرد و تاثیر جنگ نرم آنها به گونهای بود که وقتی امیرالمومنین در محراب به شهادت میرسند مردم میگویند مگر علی هم نماز میخواند، گفت: امروز در جامعه بررسی کنید و تاثیر جنگ نرم را ببینید؛ دقیقا همان حرکتی است که یهود و نصارا در دربار معاویه طراحی کردند. آنها جنگ نرم عظیمی علیه اسلام به راه انداختتند و جعل حدیث و روایت کردند امروز هم برخی با طراحیهای دشمن، خاطرات انقلاب و جنگ مینویسند و آن را تحریف میکنند.

وزیر سابق اطلاعات اظهار کرد: اکنون ملت ایران برترین قومی است که در دفاع از اسلام ناب تا پای جان ایستاده است اما این به تنهایی کافی نیست.

مصلحی ضمن تاکید بر اینکه ولایت فقیه مقولهای است که عقبه و پشتوانه آن اسلام ناب است و کلمات و جملات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نیز دارای پشتوانه آیات و روایات است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری درخصوص مذاکرات گفتند از دیپلماسی حمایت میکنیم اما ایشان فرمودند که اعتماد نداریم و باید توجه شما به درون باشد و امیدتان به بیرون نباشد یعنی مواظب باشید ولایتمداری آنها را نپذیرید. امروز این حرکت چیز جدیدی نیست که عدهای در داخل چشمشان به بیرون باشد.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم مشکلات کشور حل شود باید بر توان خودمان تکیه کنیم، تاکید کرد: اگر پای کار بیاییم و از درون مدیریت کنیم، مشکلات حل میشود.

مصلحی با بیان اینکه خیلی از مشکلاتی که از فتنه ۸۸ تا کنون با آن مواجه هستیم هزینههایی است که فتنه ۸۸ در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ایجاد کرد و هنوز هم این هزینهها ادامه دارد، گفت: مشکل جدی و اساسی ما در بحث تحریمها بخش خصوصی است. فریاد ما این بود که بر اساس قانون اساسی باید بخش خصوصی را فعال و سرمایه گذاری کنیم اما به این شرط که کنترل و نظارتهای لازم را داشته باشیم نه اینکه آزاد و رها باشند.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی با دلار و هزینه بیت المال تولید را بالا میبرد و به خارج از کشور صادر میکند، تصریح کرد: بخش خصوصی تولیدات داخلی را به خارج از کشور صادر میکند اما با کمال تاسف دلارهایش را خارج از کشور دپو میکند! فریاد ما این بود که دلارها را به داخل کشور بیاورند چرا که بخش خصوصی که تحریم نیست و میتوانند دلارها را داخل بیاورند اما متاسفانه در خارج از کشور سرمایهگذاری میکنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حدود ۲۰۰ نفر معوقات بانکی میلیاردی دارند، اظهار کرد: تعدادی میلیاردی وام گرفته و آن را باز نمیگرداندند که مدیرعامل بانکها باید شکایت میکردند چون بر اساس قانون، مدیر بانک فقط میتواند از آنها شکایت کند.

مصلحی ضمن تصریح اینکه متاسفانه قانون ما هم خیلی کار دارد تا درست شود، اظهار کرد: باید قوانین را هر از چند گاهی پالایش کرد تا بدانیم برای وضعیت روز کشور چه کنیم.

وی با اشاره به بیانیه هشت مادهای مقام معظم رهبری، اجرای آن را راهحل مشکل مفاسد اقتصادی دانست و گفت: اگر آن روز کسی پیگیر اجرای این هشت ماده بود که البته متاسفانه هنوز هم هیچ کس به دنبال اجرای آن نیست، وضعیت اقتصادی ما بهبود مییافت.

مصلحی با بیان اینکه در تحریمها مشکلی در خصوص صادرات تولیدات داخلی نداریم، گفت: در قرارداد ژنو بر سر ما منت گذاشتهاند و میگویند شما میتوانید محصولات پتروشیمی را به اروپا صادر کنید در حالی که ما اکنون در کشورهای منطقه و اطراف خودمان این محصولات را به بهترین قیمت و کمترین هزینه به فروش میرسانیم و اصلا نیازی به فروش در اروپا نداریم و آنها خودشان هم این را میدانند اما متاسفانه کسی هم به آن توجه نمیکند.

وی با بیان اینکه مذاکرات باید با قدرت دنبال شود، تاکید کرد: در مذاکرات نباید ولایتمداری آنها را پذیرفت به گونهای که آنها روی ما مدیریت کنند و آنها بنویسند و ما امضاء کنیم بنابراین باید توجه داشت که به هر حال دشمن با ما دشمن است و دارد روی ما مدیریت میکند، باید ببینیم ما چقدر روی دشمن مدیریت میکنیم؟

مصلحی گفت: موسسه بروکینگز در آمریکا زیرمجموعه سی آی ای است چند سال قبل طرحی ارائه کرد که آمریکا اگر بخواهد وضعیت رو به زوال اقتصادی را کنترل و مراقبت کند و بتواند اقتدارش را در منطقه حفظ کند تنها راهش این است که مشکلش را با ایران حل کند به این معنی که دشمنی ایرانیها با آمریکا از بین برود.

وی ضمن تصریح اینکه استکبار برای از بین بردن اتحاد جماهیر شوروی طراحی ۵۰ ساله داشتند، گفت: آنها برای انقلاب اسلامی که میدانند بنیه اعتقادی قوی و ریشه عمیق دارد طراحیهای دراز مدت و چندین ساله دارند و مذاکرات را هم در این راستا مطرح کرده و به پیش میبرند.

مصلحی با بیان اینکه یک مدیر قوی مدیری است که با یک حرکت چندین جهت گیری را همزمان با هم پیش میبرد، خاطرنشان کرد: در مذاکرات چند هدف را دنبال میکنند از جمله اینکه میخواهند جامعه را شرطی کنند. ما شاهد بودیم وقتی مذاکرات شروع میشد مردم برخی معاملات را به بعد از مذاکرات موکول میکردند و این یعنی شرطی کردن جامعه با این هدف که جامعه را خسته و عصبی کند و آنها را به کف خیابان بکشانند.

وی تکلیف و وظیفه بسیجی را دور کردن جامعه از تنش عنوان و ادامه داد: در این مذاکرات اتفاقات دیگری میبینید این است که کری، وزیر خارجه آمریکا اول به اسراییل میرود و بعد در ژنو شرکت میکند و این در حالی است که مقام معظم رهبری فرمودند هر کس با اسراییل بجنگند ما پشت سرش هستیم و همانطور که در جنگ ۳۳ روزه جبهه مقاومت را پشتیبانی کردیم در سوریه هم محکم ایستاده و مقاومت میکنیم چون مقوله مقابله و مبارزه با صهیونیستها است.

وزیر سابق اطلاعات ضمن تصریح اینکه به دلیل مسئولیتی که داشتم تمام مذاکرات هستهای را بررسی و مطالعه میکنم، یادآور شد: در مذاکرات الماتی قرقیزستان وقتی پاورپوینت ارائه کرد همه راهها را بر استکبار بست؛ علتش هم این بود که دستگاه اطلاعاتی کشور توانست اطلاعات خوبی را از طراحی دشمن برای مذاکرات به دست آورد و اینها برای همه نقشههای آنها طراحی کردند و در قالب پاورپوینت ارائه دادند. در آن مذاکرات نماینده انگلیس میگوید که بحث به جاهای خوبی رسیده است ادامه دهیم تا تمام شود و به نتیجه برسیم که همانجا شرمن کاغذ مینویسد برای نماینده انگلیس که تو با اجازه چه کسی حرف زدی؟ حال سوال اینجاست که چطور در مذاکرات ژنو۲فرانسه بازی را به هم میزند و میگوید در توافقات اشکال وجود دارد و توافق را نمیپذیرد؟

مصلحی افزود: فرانسه که اصلا دارای جایگاه نیست و بدون اذن آمریکا نمیتواند کاری کند اما یک دفعه میگویند که فرانسویها بازی را به هم زد و این مدیریت دشمن با طراحی و مدیریت آمریکاییها بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار