بازخوانی و نقد و بررسی"پرستو در قاف" علیرضا قزوه

"پرستو در قاف" علیرضا قزوه، روز شنبه 27 اردیبهشت ماه در فرهنگسرای سرو با حضور نویسنده و کوروش علیانی نویسنده و وبلاگ نویس مطرح کشور مان بازخوانی و نقد و بررسی می شود.
کد خبر: ۱۸۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷ - 11May 2014

بازخوانی و نقد و بررسی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در سلسله نشستهای "غبار قاف" که به نقد و بررسی و بازخوانی سفرنامههای حج در فرهنگسرای سرو اختصاص دارد، در نشست دوم به نقد، بررسی و باز خوانی یادداشت های سفر به حج علیرضا قزوه می پردازند.

این برنامه با مشارکت سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران، حوزه هنری و انتشارات سوره مهر در فرهنگسرای سرو برگزار می شود.

«پرستو در قاف» عنوان سفرنامه حج "علیرضا قزوه" است؛ اثری که در آن نویسنده سعی کرده گذری هم به دفاع مقدّس داشته باشد.

«پرستو در قاف» عنوان سفرنامه حج شاعر و نویسنده شناخته شده کشورمان است که همزمان با مناسک حج ابراهیمی و در آستانه روز عرفه و عید سعید قربان منتشر شده است.

وجه تسمیه عنوان کتاب «پرستو در قاف» این است که "پرستو" نام پرندهای است که از جهت سفرهای بعیده و حج مشهور است و "قاف" هم عالم قرب حضرت رب الارباب و نیز تلفظ نام پنجاهمین سوره قرآن است.

نویسنده «پرستو در قاف» هم مانند نویسنده «غوغای غبار» در سفرنامهاش گذری هم به دفاع مقدّس داشته و در کتاب بخشی را با عنوان "مسجد شجره بوی شبهای عملیات میداد" نوشته است.

«پای کوه احد»، «پشت در بسته حرم»، «اعراب و جاهلیت مدرن»، «شیطان مرا سنگسار کرد»، «هروله میان مرگ و زندگی»، «در سرزمین حسرت و آگاهی» و «آب زمزم میخورم اما سرابم همچنان» عناوین برخی از سرفصلهای سفرنامه حج علیرضا قزوه است.

علاقه مندان می توانند روز یاد شده از ساعت 16 به خیابان ولی عصر - بعد از پارک ساعی - کوچه ساعی یکم - فرهنگسرای سرو مراجعه کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار