علی سرابی:

قاریان و حافظان ما پیشتاز ترویج فرهنگ قرآنی در دنیا هستند

قائم مقام شورای عالی قرآن در دهمین نشست تخصصی اساتید، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم گفت: امیدواریم پرچم پیشتازی جمهوری اسلامی ایران در عرصه تولید فکر و اندیشه در عرصه تلاوت قرآن را در دست بگیریم.
کد خبر: ۱۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴ - 15May 2014

قاریان و حافظان ما پیشتاز ترویج فرهنگ قرآنی در دنیا هستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آئین افتتاحیه دهمین نشست تخصصی اساتید، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم کشور با موضوع «ویژگیهای تلاوت استادانه» بعد از ظهر امروز چهارشنبه در حسینیه الزهرای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد. این نشست با تلاوت استاد کریم منصوری از قاریان بینالمللی و برجسته کشور به همت شورای عالی قرآن به مدت ۲ روز با موضوع تلاوت استادانه و با محورهای «شاخصهای تلاوت احسنت در آیات و روایات»، «جایگاه فن تلاوت قرآن در نگاه رهبر معظم انقلاب»، «جایگاه مبلغ قرآنی در تبلیغ دین اسلام و معارف قرآن کریم»، «اخلاق قرآنی در تلاوت، آموزش و تبلیغ قرآن کریم» برگزار میشود.

در ابتدای این مراسم سیدعلی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن با بیان اینکه این نشست با هدف ارتقاء علمی و دانش نظری و افزایش سطح فنی و مهارتی قاریان، حافظان و مجریان نغمههای الهی برگزار میشود، گفت: در سالهای گذشته بیشتر به طرح مباحث علمی و مبانی علمی دانش قرائت تمرکز کردیم و این مسئله را با حضور اساتید قرآنی و صاحبنظران مورد توجه قرار دادیم که بازخورد آن مورد توجه جامعه قرآنی واقع شد.

وی ادامه داد: از رهگذر برگزاری این نشستها عمق علمی و دانش نظری جامعه قرآنی ارتقاء مییابد و امیدواریم تولید فکر و اندیشه در عرصه تلاوت قرآن داشته باشیم. چیزی که شایسته جامعه قرآنی ماست.
قائم مقام شورای عالی قرآن ابراز امیدواری کرد: در سالهای آینده پرچم پیشتازی فعالیتهای علمی در زمینه تلاوت قرآن را در دست بگیریم. اگرچه این فعالیتها نیز بعد از انقلاب آغاز شده و حدود ۳ دهه از عمر این فعالیتها میگذرد.

سرابی با بیان اینکه امروز قاریان و حافظان ما پیشتاز ترویج فرهنگ قرآنی هستند، تصریح کرد: برخورداری ازچنین جایگاهی ضرورت بهرهمندی جامعه قرآنی از دانش و علم و توانمندیهای علمی را بیشتر میکند.
وی افزود: در دهمین نشست تخصصی اساتید و حافظان و قاریان کشور صاحبنظران علمی در محورهای یاد شده به ارائه سخنرانی و مقالات خواهند پرداخت.

نظر شما
پربیننده ها