در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر

کتاب خاطرات رزمندگان قزوین رونمایی می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین از برگزاری ۲۰۰ برنامه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر خبر داد.
کد خبر: ۱۹۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱ - 16May 2014

کتاب خاطرات رزمندگان قزوین رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از ایسنا، "مهدی طاهرخانی" مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قزوین، در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار کرد: ستاد بزرگداشت سوم خرداد در استان با مسئولیت استاندار و دبیری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تشکیل شد که طبق برنامه ریزیها در این ستاد ۲۰۰ برنامه بهمنظور بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: از جمله برنامههای این روز میتوان به نشست و تجمع ایثارگران و رزمندگان در سطح شهرستانها، دیدار با نماینده ولیفقیه، برگزاری برنامههای ادبی و هنری به نام خاکریز، رونمایی از کتاب خاطرات رزمندگان، دیدار با خانواده شهدا، نشست هماندیشی مدیران نظامی، تجدید بیعت با شهدا، سخنرانی پیشکسوتان دفاع مقدس در نماز جمعه، شب شعر، مسابقات ورزشی و فرهنگی، برگزاری جشنواره فیلم ایثار و مقاومت و نمایشگاههای عکس با موضوع دفاع مقدس اشاره کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خاطرنشان کرد: آزادسازی خرمشهر حاصل مقاومت مردم و ملت ایران در مقابل زیاده خواهان بود و ایثارگران با وحدت، ایمان و معنویت به تبعیت از ولی امر خود توانستند متجاوزان را از خاک کشور بیرون کنند تا هیچ کشوری اندیشه حمله به ایران را در ذهن خود پرورش ندهد.

طاهرخانی با بیان اینکه دفاع مقدس تجلی عزم ملی مردم ایران بود، افزود: نیروهای مسلح از قبیل ارتش، سپاه و بسیج توانستند با مدیریت جهادی نقش خود را در دفاع مقدس به نحو مطلوبی ایفا کنند.

وی یادآور شد: تمامی فرماندهان دفاع مقدس خط شکن بودند و به گونهای نبود که دستور حمله را صادر کنند و خود در پشت جبههها نظارهگر باشند.

طاهرخانی با تاکید بر اینکه حفظ روحیه مقاومت در بین جوانان یکی از وظایف مسئولین به شمار میرود، تصریح کرد: با ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان و تبیین آن برای نسل جوان میتوان این روحیه را بیش از پیش در جامعه ترویج داد که این هدف در محور برنامههای سالروز آزادسازی خرمشهر قرار دارد.

وی اضافه کرد: دشمن در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ از طریق هوا، زمین و دریا حملات خود را علیه ایران آغاز کرد و زنان و مردان خرمشهر ۳۵ روز با کمترین امکانات مقاومت کردند و همین باعث شد دشمن در روزهای آغازین جنگ تحمیلی طعم شکست را بچشد.

طاهرخانی گفت: مسجد جامع خرمشهر علاوه بر اینکه یک پایگاه معنوی برای رزمندگان به شمار میرفت بهترین مکان برای ساماندهی و پشتیبانی دفاع مقدس محسوب میشد.

وی اعلام کرد: خرمشهر بعد از گذشت ۵۷۵ روز اسارت طی ۴ مرحله عملیات آزاد شد که در این عملیاتها رزمندگان با وارد کردن تلفات سنگین به دشمن آن را بازپس گرفتند.

طاهرخانی در پایان گفت: در عملیاتهای آزادسازی خرمشهر ۱۶ هزار نیروی دشمن کشته و ۱۹ هزار نفر نیز به اسارت درآمدند، همچنین در طی این عملیات ۵۰ هواپیمای دشمن سقوط و ۵۵۰ تانک منهدم شدند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار