سردار فدوی در همایش کمیسیون عالی قدر تأکید کرد

سازمان یافتن آمادگی رزم با تجسم صحنه واقعی رویارویی

فرمانده نیروی دریایی سپاه بر ضرورت توجه به جنبه‌های عینی و ملموس آمادگی رزم در همه مقیاس‌ها تأکید و اهتمام فرماندهان بر عینی کردن جنبه‌های مختلف آمادگی و بهره‌گیری از بهترین شاخص‌های شبیه‌ساز از صحنه‌های عملی دفاعی و رزمی رایک اولویت توصیف کرد.
کد خبر: ۱۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷ - 17May 2014

سازمان یافتن آمادگی رزم با تجسم صحنه واقعی رویارویی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، گردهمایی فرماندهان ارشد و عالیرتبه نیروی دریایی سپاه در قالب کمیسیون موسوم به "عالی قدر" و با محوریت ارزیابی عملکرد و چشمانداز آینده فعالیتهای جاری در حوزههای مختلف رزمی و عملیاتی و تقویت برنامههای تعالی معنوی، به مدت دو روز در بندرعباس پیگیری شد.

در دومین روز از این همایش دریادار پاسدار علی فدوی در سخنانی، گزارشی اجمالی از دیدارهای ویژه با فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیتالله خامنهای(مدظله) و توصیهها و انتظارات معظمله از تیم فرماندهی و مدیریتی نیروی دریایی سپاه ارائه داد.

 سردار فدوی در ادامه به عملکرد نیروی دریایی سپاه طی سال ۹۲ اشاره و ضمن ترسیم وضع موجود و وضع مطلوب در ابعاد مختلف دفاع و رزم دریایی، برخی از جنبه های مورد توجه در گزارشهای اشراف و همچنین گزارشهای هیئتهای مختلف بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح و ستاد کل سپاه را تشریح کرد.

 دریادار فدوی بر ضرورت توجه به جنبههای عینی و ملموس آمادگی رزم در همه مقیاس ها اعم از مقیاس منطقهای، ناوتیپی، ناوگروهی، پایگاهی و دستهای در رستههای مختلف، تأکید و اهتمام فرماندهان بر عینی کردن جنبههای مختلف آمادگی و بهره گیری از بهترین شاخصهای شبیهساز از صحنههای عملی دفاعی و رزمی رایک اولویت توصیف کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: آمادگی رزم باید با در نظر گرفتن جنبههای عینی نبرد و تجسم صحنه واقعی رویارویی شکل و سازمان پیدا کند.
 
وی افزود: یکی از ویژگیهای سازمان رزم ما که نقطه قوت به شمار میآید و در هیچ شرایطی نباید از آن غفلت کنیم، توجه به شاخصهای کیفی در بعد آمادگیها است.

سردار فدوی خاطرنشان کرد: زیرساخت رزم و دفاع دریایی چه در وجه متقارن و یا نامتقارن آن، مقتضیات خاص خود را دارد و اشراف بر دریا و عملیات دریایی، یکی از پیششرطهای لازم برای درک اهمیت و نوع این زیرساختها است.

وی افزود: ارزیابی عملکرد در این حوزه نیز حضور در صحنه، تجربه و اشرافیت خاص خود را طلب میکند که بدون ملاحظه اهمیت این موضوع و قائل نشدن شأن و منزلت برای این مؤلفهها، ارزیابی را نیز با خطا مواجه خواهد کرد.
 
گفتنی است در جریان برگزاری این همایش، مباحث گوناگونی در حوزههای مختلف عملیاتی، توان و آمادگی رزم و همچنین موضوعات تعالی معنوی مورد توجه قرار گرفت و تعدادی از فرماندهان و مسئولان ارشد نیرو در بخشهای مختلف به ارائه نظرات و دیدگاههای خود پرداختند.
نظر شما
پربیننده ها