نقش بهداران در عملیات بیت المقدس

حدود 30 نفر از رزمندگان بسیجی را آموزش بهداری رزمی دادیم و آن‌ها را با خود به منطقه برگزاری عملیات بیت‌المقدس بردیم که این افراد به نحو موثری در این بخش فعالیت کردند.
کد خبر: ۱۹۳۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲ - 20May 2014

نقش بهداران در عملیات بیت المقدس

هادی وطنی مسئول بهداشت و درمان  لشکر 27 محمد رسول الله(ص) در دوران جنگ تحمیلی در گفتو گو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به نحوه حضور خود در جبهه های حق علیه باطل اظهار داشت: سپاه بمنظور آمادگی بیشتر نیروها، دوره های کوتاه بهداشت رزمی را در اصفهان و شیراز دایر کرد و من با گذراندن این دوره ها به صورت داوطلبانه در جبهه حضور یافتم.

وی افزود: زمانی که اداره بهداری تشکیل شد، سردار فتحیان مسئول بهداری قرارگاه کربلا و شهید ممقانی مسئول بهداری لشکر بودند که در عملیات بیت المقدس به ما دستور دادند 30 تن از نیروها را به لشکر معرفی کنیم تا در خط مقدم حضور پیدا کرده و به عنوان بهدار به رزمندگان خدمت رسانی کنند.

وطنی ادامه داد: در پی این دستور ما حدود 30 نفر از رزمندگان بسیجی را آموزش بهداری رزمی دادیم و آنها را با خود به منطقه برگزاری عملیات بیتالمقدس بردیم که این افراد به نحو موثری در این بخش فعالیت کردند.

این بهدار هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: در عملیات "بیتالمقدس" از جمع 30 نفره بهداران یک مفقود و سه شهید را تقدیم اسلام کردیم.

وی با اشاره به خاطره ای از عملیات بیت المقدس در پایان گفت: یک روز به عنوان مسئول بهداشت به خط مقدم رفته بودم که دیدم رزمندگان اسلام یک بعثی را اسیر کردهاند؛ رزمندگان همین که مرا دیدند آن اسیر را به من سپرده و از من خواستند تا او را به قرارگاه تحویل دهم. اسیر عراقی جثه بزرگی داشت و از دیدن او بدنم به لرزه افتاد اما با هر سختی که بود توانستم او را به نیروهای خودی تحویل بدهم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار