فرمانده سپاه استان فارس خبر داد

ایجاد ۵ هزار فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی در استان فارس

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه بسیج سازندگی فارس در سال ۹۲ به تنهایی و بدون کمک دولت ۵ هزار شغل ایجاد کرده است، گفت: امسال نیز بسیج سازندگی فارس قادر به ایجاد ۳۰هزار فرصت شغلی است.
کد خبر: ۱۹۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶ - 18May 2014

ایجاد ۵ هزار فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی در استان فارس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "غلامحسین غیبپرور" فرمانده سپاه فجر استان فارس امروز در همایش هماندیشی مدیران سازندگی استانهای جنوب کشور که در ناحیه سپاه ثارالله شیراز برگزار شد، اظهار کرد: استقلال اقتصادی شرط بقای یک ملت و کشور است و اگر ملتی استقلال اقتصادی نداشته باشد، رو به فنا میرود.

وی با اشاره به وضعیت کشور مصر گفت: کشوری که نتواند معیشت مردم خود را تامین کند، بقا ندارد به همین دلیل مقام معظم رهبری سالها بر مسئله امنیت غذایی تاکید کردهاند.

سردار غیبپرور با اشاره به اینکه ایران در بحث امنیت غذایی با مشکل روبهرو است، افزود: کشور ما ظرفیتهای عظیمی در کشاورزی دارد که متاسفانه به خوبی از آن استفاده نمیشود، به طور مثال خاک خوزستان در دنیا منحصر به فرد است، اما از این خاک تنها برای تولید هندوانه و خیار استفاده میشود.

فرمانده سپاه فجر فارس خاطرنشان کرد: پس از امنیت غذایی بحث اشتغال مهمترین مسئله در کشور ما است و اگر شغل نباشد جامعه به فساد و تباهی کشیده میشود.

وی با بیان اینکه همه دنیا منتظر شکست ایران است، تصریح کرد: کشور ایران ظرفیتها و نعمتهای زیادی دارد و باید از همه این ظرفیتها استفاده شود.

غیبپرور با اشاره به سیاستهای اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی مردمی است و باید برای توفیق در راه با فرهنگسازی و فراهم کردن شرایط لازم زمینه ورود مردم را فراهم کرد.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه متاسفانه دستگاههای دولتی ارادهای برای جهاد اقتصادی ندارند، افزود: بسیج سازندگی فارس در سال ۹۲ به تنهایی و بدون کمک دولت ۵ هزار شغل ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در برخی از عرصههای اقتصادی مافیا تشکیل شده، خاطر نشان کرد: باید این مافیا شکسته شود، چراکه برای رسیدن به امنیت غذایی راهی جز از بین بردن این گروه وجود ندارد.

غیبپرور تصریح کرد: امسال نیز بسیج سازندگی فارس بدون کمک دولت قادر است که ۲۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کند و در صورت حمایت دولت این میزان به ۳۰ تا ۳۵ هزار فرصت شغلی میرسد.

فرمانده سپاه فجر فارس اظهار کرد: حل مشکل اشتغال تنها با مدیریت جهادی و تفکر بسیجی صورت میگیرد و باید وامهایی که در بسیج داده میشود به سمت اشتغالزایی سوق داده شود.

وی از تقسیم استان فارس به ۴ قرارگاه اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: باید از زمینهای موجود و زمینهای بلااستفاده بیشترین بهره را برد.

غیبپرور افزود: یکی از حلقههای مفقوده در امر بسیج سازندگی نداشتن شبکههای توزیع است به همین دلیل سپاه با همکاری شهرداری تصمیم به دایر کردن میادینی دارد تا محصولات تولید شده توسط بسیجیان در این میادین توسط خود بسیجیان به فروش برسد.

وی با اشاره به اینکه باید ۵ هزار تعاونی سبک در فارس ایجاد شود، خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که باید برای تامین امنیت غذایی انجام داد تلطیف قوانین و از بین بردن موانع دریافت تسهیلات بانکی است.

فرمانده سپاه فجر فارس تصریح کرد: یکی از مصادیق مدیریت جهادی پیمودن راههای میانبر است و جز از این طریق نمیتوان اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار