فرمانده سپاه استان فارس عنوان کرد

تکرار جنگ احزاب در دنیای امروز

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: جنگ احزاب عجیبی در دنیای امروز به‌ راه افتاده است. تمامی کفر و استکبار دست به دست هم داده‌اند تا اسلام نباشد.
کد خبر: ۱۹۶۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹ - 21May 2014

تکرار جنگ احزاب در دنیای امروز

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "غلامحسین غیب پرور" فرمانده سپاه فجر استان فارس در جلسه مجمع عمومی بسیج استان فارس ضمن تاکید بر اینکه استان فارس نیازمند آرامش و وحدت است به کسانی که افراد مساله دار را به استان فارس دعوت میکنند، هشدار داد که مدیریت کنید و اجازه دهید استان ما روی آرامش را ببیند.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که در جریان فتنه۸۸ رفوزه شدهاند و جایگاهی ندارند مگر کسانی که توبه و از ملت عذرخواهی کردهاند، افزود: تصور نکنید هر کسی که میآید و مزخرفاتی میگوید، چشمان بیدار فرزندان امام آنها را نمیبیند؛ ما فعلا بنا بر مصلحت سکوت کردهایم.

نگذارید از دست فرزندان امام سیلی بخورید

فرمانده سپاه فجر استان فارس ضمن اشاره به فتنه ۸۸ و مهار آن توسط حزباللهیها و با اذعان به اینکه ما حواسمان به همه چیز است، اظهار داشت: متاسفانه کسانی میآیند و میروند و مسائلی را مطرح میکنند اما باید به اینها بگوییم نگذارید از دست فرزندان امام سیلی بخورید.

ضرورت شناخت دشمن و مسیری که ترسیم کرده است

فرمانده سپاه فجر استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اوضاع سوریه بر شناخت دشمن و مسیری که ترسیم کرده است، تاکید و اظهار کرد: هجمه عظیمی به جهان اسلام شده است و ما که در خط مقدم جبهه دفاع از اسلام قرار گرفتهایم، نمیتوانیم نسبت به این مسائل بیخیال و اهل غفلت باشیم.

سوریه خط مقدم جبهه مقاومت است

سردار غیب پرور گفت: سوریه خط مقدم جبهه مقاومت در برابر صهیونیستها، سلفیها و مسیحیت تبشیری است.

وی با اشاره به جنایات وهابیها و عوامل استکبار با حمایت آمریکا، اسراییل، کشورهای غربی و عربستان در سوریه گفت: امروز با یک جریان متحجر در جهان اسلام مواجه هستیم که پشت سر آنها صهیونیستها هستند و از این وقایع بیشترین بهره را میبرند اما این احمقها که در سوریه به اسم اسلام و پیامبر مسلمانان و مردم بیگناه را سلاخی میکنند، نمیدانند که مشکلشان با کشتن مسلمانان حل نمیشود چراکه سنت خداوند چیز دیگری است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس افزود: ای کاش اجازه حضور میدادند تا فرزندان انقلابی امیرالمومنین(ع) میرفتند و بساط این ناکثین را جمع میکردند و غده سرطانی را از بین میبردند اما ما مطیع مولایمان هستیم و اکنون وظیفه ما همدردی است.

سردار غیبپرور در ادامه سخنان خود به تبیین جریان سلفی و تکفیری پرداخت و افزود: وهابیون به اسم احیای سنت پیامبر(ص) روی کار آمدند اما حتی با افکار احمدبن حنبل نیز بسیار فاصله دارند و کار را به جایی رساندهاند که میخواهند قبر پیامبر اکرم(ص) را نبش کنند با این عنوان که مسجد محل قبر نیست.

وی خاطرنشان کرد: شاخه نظامی جریان وهابی بعد از جریان ۱۱ سپتامبر اوج گرفت و با پول عربستان سعودی در افغانستان و پاکستان و لبنان شروع به ایجاد مدارس علمیه و تبلیغ کردند.

وی ضمن تشریح چهره خشن و متحجری که سلفیها و تکفیریها از اسلام نشان میدهند، افزود: جریان سلفی از زمانی شدت بیشتری پیدا کرد که با صهیونیستها جوش خوردند.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه سلفیها و تکفیریها حدود سه سال قبل به صحنه تعاملات سیاسی سوریه وارد شدند، گفت: جریان معارض سوریه با رویکرد بسیار خشن در ابتدا موفقیتهایی را کسب کرد تا اینکه طرح و تجربه موفق ایران در جنگ تحمیلی درخصوص تشکیل بسیج به دولتمردان سوریه منتقل شد.

تشکیل بسیج، فرمولی برای بقای هر حکومت انقلابی است

وی تشکیل بسیج را نسخه و فرمولی برای بقای هر حکومت انقلابی دانست که امام خمینی(ره) ارائه داد و افزود: سوریها در آغاز پیشنهاد ایران مبنی بر تشکیل بسیج را نپذیرفتند همانگونه که در ایران هم ابتدای کار کسی بسیج را باور نداشت و بنیصدر رسما ابلاغ کرد که به بسیجیها چیزی ندهید.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه حکومتها تا زمانی میتوانند به حیات خود ادامه دهند که بر مردم متکی باشند، یادآور شد: در جنگ تحمیلی نیز زمانی که آحاد مردم وارد صحنه دفاع شدند، ورق برگشت و موفقیتهای بسیاری رقم خورد.

در هر حادثهای به جوانان انقلابی رجوع میکنیم

سردار غیبپرور با اذعان به اینکه در هر صحنه، رخداد و یا حادثهای به جوانان انقلابی پا در رکاب امام رجوع میکنیم، خاطرنشان کرد: روزهای اول تشکیل بسیج برخی میگفتند چگونه جوانی که آموزش نظامی ندیده میتواند جنگ را اداره کند اما دیدیم که همین جوانان در طول یکی دو سال به استراتژیستهای بزرگ جنگی تبدیل شدند.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه در مقطعی بشار اسد تنها با انگیزه مبتلا نشدن به سرنوشت قذافی و صدام میجنگید، ادامه داد: وقتی که در سوریه ۸۰ هزار بسیجی در قالب تیپ و گردان ساماندهی و وارد میدان شدند، جریان سلفی هر روز بیشتر به عقبنشینی وادار شد.

وی با بیان اینکه سوریها در ابتدا میگفتند که نیروهای بسیجی باید زیر نظر ارتش فعالیت کنند، افزود: اما تجربه ما میگفت که گروه مردمی نمیتواند همراه با گروه کلاسیک مانند ارتش در میدان مبارزه وارد شود بنابراین پس از مدتی بسیج به صورت مستقل عمل کرد و مناطق اشغال شده را آزاد نمود.

حکومتهایی که به سوریه تروریست اعزام کردند، دلشان نمیخواهد آنها بازگردند

وی با اشاره به حضور ملیتهای مختلف در بین جریان معارض سوریه، تصریح کرد: حکومتهایی که به سوریه تروریست اعزام کردهاند، دلشان نمیخواهد که آنها به کشورشان بازگردند زیرا آنها را عامل شورش و قیام در کشور میدانند و اخیرا دولت سعودی هم اعلام کرده است که اینها حق برگشت ندارند.

سردار غیبپرور اعلام کرد: اکنون در سوریه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار شیعه اثنیعشری وجود دارد که بیش از سایر گروهها زیر بار ظلم هستند و در هفت منطقه گرفتار شده و روزهای پرمرارتی را گذراندهاند که به قول آیتالله حائری شیرازی اینها یتیمان امیرالمومنین علی(ع) هستند.

فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به وقایع روز عاشورا و کربلا خاطرنشان کرد: اکنون با دیدن صحنههای واقعا تکاندهنده جنایات این ددمنشان در سوریه، بهتر وقایع کربلا را درک میکنیم؛ خیلی مشکل است دیدن صحنههایی که یک دختر ۳ ساله را به نردهای زنجیر کنند و جلو چشمان او، پدر و مادرش را سر ببرند و یا برعکس جلو چشمان پدر، فرزند را بکشند.

برخی درگیر زد و بند سیاسی شده و دور خود تار تنیدهاند

وی با تصریح اینکه اکنون یک جنگ احزاب عجیب به راه افتاده است و همه کفر و استکبار دست به دست هم دادهاند تا اسلام نباشد، گفت: باید حواسمان را جمع کنیم تا در پیچو خم زندگی اصل ماجرا را فراموش نکنیم.

فرمانده سپاه فجر فارس ضمن ابراز تاسف از اینکه برخی آنقدر درگیر زد و بند سیاسی شده و به دور خود تار تنیدهاند که اصل ماجرا را فراموش کردهاند، گفت: حتی اگر مسلمان انقلابی دوآتشه هم نباشیم، حداقل باید برای دفاع از ناموس و ملت خود، علیه ظلم فریاد زد.

نظر شما
پربیننده ها