فرمانده سپاه استان فارس عنوان کرد

تقدیم ۲۰۰ شهید از استان فارس به انقلاب اسلامی در عملیات بیت المقدس

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: قریب به ۲۰۰ شهید از خطه‌ی فارس در عملیات بیت المقدس به شهادت رسیدند و ما میراثدار تحفه گرانقدر و گرانسنگ آن‌ها هستیم و پاسداری از انقلاب اسلامی تکلیف نخست ماست.
کد خبر: ۲۰۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱ - 25May 2014

تقدیم ۲۰۰ شهید از استان فارس به انقلاب اسلامی در عملیات بیت المقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "غلامحسین غیبپرور" فرمانده سپاه فجر استان فارس ضمن گرامیداشت سالروز عملیات الی بیت المقدس، گفت: آزادسازی خرمشهر قهرمان عرصهای برای جانفشانی انسانهای مومن به امام، انقلاب و ارزشهای انقلاب اسلامی بود به همین خاطر خرمشهر نماد ایستادگی و استقلال خواهی یک ملت مظلوم است.

وی با اشاره به اینکه خرمشهر را در سه مقطع میتوان نگاه و تحلیل کرد، ادامه داد: مرحله اول، روزهای استقامت مظلومانه مدافعین شهر در مقابل ددمنشی دشمنی بود که در اوج رذالت خود اموال مردم را غارت کرد و حتی به ناموس مردم رحم نکرد. به همین خاطر خرابیهای خرمشهر بخش قابل ملاحضهای از آن مربوط به همین دوران است.

سردار غیب پرور با بیان اینکه روزهای سخت خرمشهر، روزهای مقاومت مردمان و غیورمردانی است که با دست خالی دفاع کردند، افزود: مقطع دوم، بیش از ۵۰۰ روز اسارت خرمشهر عزیز به عنوان قطعهای از کشور اسلامیان در دست دشمن است لذا هرکس به نوبه خودش تلاش میکند تا خرمشهر به کشور عزیزمان بازگردد.

فرمانده سپاه فجر خاطرنشان کرد: مقطع سوم مقطعی است که از ۱۰ اریبهشت شروع میشود و تا مانند امروزی یعنی سه خرداد به عنوان عملیات بیت المقدس به ثمر مینشیند.

وی یاد آور شد: طراحان آن نبرد به گونهای رفتار کردند که عملیات به عنوان یکی از بارزترین عملیاتهای دوران دفاع مقدس، هنوز که هنوز است در بسیاری از آکادمیهای نظامی جهان مورد توجه قرار دارد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس، نقش آفرینی انسانهای مومن، معتقد، انقلابی و آشنا به هدف را از مهمترین علل پیروزی عملیات فتح خرمشهر دانست و تصریح کرد: خرمشهر میدان عشق بازی انسانهای مجاهد بود؛ خرمشهر عرصه دل دادگی انسانهای دلباخته مکتب پیامبر(ص) و آل پیامبر(ع) بود؛ خرمشهر یکسره خدا بود!

سردار غیب پرور خاطرنشان کرد: چون منیتها و خود نماییها در آن نبود، آن پیر فرزانه ما فرمودند: "خرمشهر را خدا آزاد کرد". به عبارت دیگر خرمشهر جایی نبود که شیطان در خاکریز نور عرض اندام کند.

وی یاد آور شد: آنچه که در جبهه اسلام بود، نورانیت و معنویت و اوج گرفتن به ساحت مقدس ربوبیت بود اما در مقابل آنچه که وجود داشت، ابلیس و پلیدی بود به همین خاطر باید گفت که خرمشهر، پیروزی خدا بر شیطان بود لذا آن چیزی که رنگ و بوی خدایی داشته باشد، میماند. بنابر این علت ماندگاری خرمشهر به خاطر آن بود که رنگ و بوی خدایی داشت.

فرمانده سپاه فجر با یادآوری این مطلب که در بیست روز اول جنگ، گاهی اوقات جنگ تن به تن میشد، گفت: چه کسی تصور میکرد که خرمشهر را بتوان از دست دشمن پس بگیریم زیرا هنوز خطوط پدافندی صدام در ذهن بچههای جنگ هست، از آنچه که میتوانستند استفاده کردند، تیر آهنها به شکل عمودی و ماشینها به صورت عمودی یعنی کاپوت ماشین رو به آسمان و صندوق عقب ماشین در زمین بود.
 
وی تاکید کرد: دفاع مقدس دورانی بود که ارزشها متجلی شد و با امکانات کم، سختیهای زیاد، مشکلات فراوان، نبود مهمات، تجهیزات و سلاح موفق به فتح خرمشهر شدیم که دلیل آن هم ایمان به خدا و عشق به امام بود.

سردار غیب پرور بیان کرد: امروز سالیان سال از آن پیروزی الهی میگذرد و سلام خدا بر امام عزیزمان که هر چه داریم مربوط به اوست و سلام خدا بر شهیدان ما.

وی ادامه داد: قریب به ۲۰۰ شهید از خطهی فارس در عملیات بیت المقدس به شهادت رسیدند و ما میراثدار تحفه گرانقدر و گرانسنگ آنها هستیم. این تحفه آسانی بدست نیامده است، پاسداری از انقلاب اسلامی وظیفه و تکلیف نخست من و شماست.

فرمانده سپاه فجر گفت: در دفاع مقدس در یک جبهه میجنگیدیم اما امروز در چند جبهه در حال جنگ با دشمن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه نخست همه ما توجه به جهاد اکبر است، توجه به خود به خویشتن خویش باید باشد، شیطان غدار است، شیطان در کمین است و نکند دل ما که باید خانه خدا باشد جایش را به معصیت بدهد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار