خبرنگار دوران جنگ تحمیلی در گفت‌و گو با دفاع مقدس:

خرمشهر نماد مقاومت اسلامی است/ هلاکت فرمانده عراقی در میدان مین

حسن هانی زاده گفت: سقوط و اشغال خرمشهر توسط رژیم عراق داستان دردناکی دارد که موجب شد روزگاری واژه‌ "اشغال" با قلم من بر کاغذ نقش بندد.
کد خبر: ۱۹۴۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷ - 20May 2014

خرمشهر نماد مقاومت اسلامی است/ هلاکت فرمانده عراقی در میدان مین

حسن هانی زاده، خبرنگار دوران جنگ در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس، با اشاره به حوادث شهر خرمشهر اظهار کرد: خرمشهر به عنوان شهری بندری در خوزستان به نماد مقاومت اسلامی و ملی در طول جنگ تحمیلی تبدیل شد.

وی افزود: سقوط و اشغال این شهر توسط رژیم عراق داستان دردناکی دارد که روزگاری واژه های اشغال با قلم من بر کاغذ نقش بست.

هانی زاده ادامه داد: مردم خرمشهر پس از 35 روز مقاومت در مقابل 3 لشکر پیاده و مکانیزه عراق، با استفاده از ابزارهای ابتدایی و بدون برخورداری از تسلیحات پیچیده توانستند تعداد زیادی از کماندوهای آموزش دیده عراقی را به هلاکت برسانند.

این خبرنگار دوران جنگ، تصریح کرد: سرانجام عراقیها با استفاده از انواع گلوله و بمباران هوایی توانستند غرب خرمشهر را اشغال کنند.

وی خاطرنشان کرد: اما آزادسازی خرمشهر توسط رزمندگان اسلام پیروزی بزرگ اسلامی علیه کفر جهانی بود که محدود به یک موقعیت جغرافیایی خاصی نمی شود، بلکه نشان از اراده ملت ایران در برابر دشمن دارد.
هانی زاده بیان کرد: زمانی که من برای پوشش خبری وارد خرمشهر شدم، با وجود درگیریهای تن به تن، رزمندگان در حال پاکسازی منطقه بودند. حتی در گوشههایی از شهر جنازههای عراقی در حال سوختن بودند.

هانی زاده گفت: به دلیل کمبود امکانات ارتباطی با بی سیم برد بلند، خبر آزادی خرمشهر را به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران مخابره کردم. خوب یادم هست که با هیجانی وصف نشدنی گزارشی مشروح از وضعیت خرمشهر، خرابیهای به بار آمده، از حضور رزمندگان در راه آهن و گمرک و خصوصاً در مسجد جامع  را مخابره کردم.

وی اذعان کرد: از گوشه گوشه شهر، صدای جنگ جنگ تا پیروزی از گوشه گوشه شهر به گوش می رسیدو هر یک از رزمندگان سعی می کردند تا خود را به بالای مناره مسجد رسانده و پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزاز درآورند. از سویی مارش پیروزی در شهر طنین انداخته و شرایط عجیب و غیر قابل وصفی بود.

روزنامهنگار دوران دفاع مقدس افزود: من به عنوان یک خبرنگار صحنههایی را در خرمشهر صید کردم که قابل وصف نیست. من صحنهای را دیدم که جسد سرهنگ احمد زیدان فرمانده تیپ 23 مکانیزه عراق در همان میدان مینی که خود احداث کرده بود گرفتار شده و به هلاکت رسیده بود. وی در سرکوب و اشغال خرمشهر نقش حیاتی را برای عراقیها بازی می کرد و جنایات بسیاری مرتکب شده بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار