دبیر پنجمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی:

فعالیت‌های بانوان در عرصه قرآنی کمتر معرفی شده است

دبیر همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی شناسایی، معرفی، تقویت روحیه قرآنی و تجلیل از فعالان در این عرصه از اهداف این همایش دانست و گفت: متاسفانه فعالیت‌های بانوان در عرصه قرآنی کمتر به نمایش گذاشته شده است.
کد خبر: ۱۹۵۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱ - 20May 2014

فعالیت‌های بانوان در عرصه قرآنی کمتر معرفی شده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "معصومه فرزانه" دبیر پنجمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی و مشاور امور بانوان سازمان اوقاف با اشاره به برگزاری این همایش در هفتم خردادماه همزمان با برگزاری مسابقات بینالمللی قرآن کریم در تهران گفت: ۱۴ بانوی فعال قرآنی در ۱۲ عرصه و یک موسسه فعال قرآنی در این همایش تجلیل میشوند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره فعالیت قرآنی، جامعه بانوان مبنی بر اینکه اگر قرآن در زندگی ما تجسم عینی پیدا کند و اگر بانوان با قرآن مانوس شوند بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد از ۴ سال پیش تصمیم به برگزاری این همایش همزمان با برگزاری مسابقات بینالمللی قرآن کریم گرفتیم.

دبیر پنجمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی با بیان اینکه یکی از راهکارهای مبارزه با آسیبها و خلاءهای فرهنگی انس و الفت بیشتر جوانان بویژه بانوان با قرآن کریم است، گفت: شناسایی، معرفی و تجلیل از چهرههای قرآنی میتواند در ایجاد انگیزه و تشویق بانوان بسیار موثر باشد. بنابراین در سالهای گذشته بانوان فعال قرآنی در عرصههای مختلف را شناسایی و معرفی کردیم که امروزه بسیاری از آنها در مجامع بزرگ و مجالس علمی و مذهبی به عنوان کارشناس حضور مییابند.

فرزانه افزود: شناسایی، معرفی، تقویت روحیه قرآنی و تجلیل از فعالان در این عرصه از اهداف این همایش است که تلاش شده بانوان قرآنی فعال از مناطق روستایی، شهری و استانی در این همایش شناسایی و معرفی شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه فعالیتهای بانوان در عرصه قرآنی کمتر به نمایش گذاشته شده است، تصریح کرد: باید با برگزاری اینگونه همایشها فرهیختگی و ظرفیت بالای بانوان ایرانی را به دنیا و زنان داخل کشور معرفی کنیم.

دبیر پنجمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی خاطرنشان کرد: این همایش ساعت ۹ صبح هفتم خرداد با حضور تمامی موسسات و مراکز قرآنی، مربیان، اساتید، مدیران و ۲ هزار نخبگان قرآنی کشور در سالن سران برگزار میشود.

فرزانه همچنین با اشاره به ۱۲ عرصهای که بانوان فعال قرآنی مورد ارزیابی و انتخاب قرار گرفتهاند، گفت: ایثارگری و فداکاری، حفظ قرآن، پژوهشهای قرآنی، داوری، مسابقات قرآن، آموزشهای قرآنی، تبلیغ و ترویج قرآن، مدیریت قرآنی و تربیت فرزندان قرآنی، فعالیتهای هنری قرآنی، خانواده موفق قرآنی، حائزین رتبههای اول تا سوم و نفرات برتر جشنوارهها و المپیادهای کشوری و همچنین واقفینی که با موضوع قرآن وقف کردهاند در این همایش تجلیل میشوند.

وی افزود: همچنین تعدادی از بانوان فعال قرآنی از طریق ارسال فرم خوداظهاری که در سایت سازمان اوقاف قرار داده شده در این همایش شرکت کرده و این فرمها را به دبیرخانه ارسال کردند که تعداد آنها ۷۰ نفر است.

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف یادآور شد: با توجه به نیازمندی قرآن در کشورهای اروپایی و آفریقایی و حتی در داخل کشور این امکان در حاشیه برگزاری مسابقات بینالمللی قرآن کریم فراهم شده که علاقهمندان برای شرکت در این امر خیر میتوانند نسبت به خرید و وقف قرآن کریم اقدام کنند.

فرزانه در پایان از ثبتنام بیش از ۳۵ خانم در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم خبر داد و گفت: نفرات اول تا سوم مسابقات قرآنی خواهران طبق توافق انجام شده به عضویت بنیاد ملی نخبگان درمیآیند.

نظر شما
پربیننده ها