مستند شهید بروجردی تولید شد

مستند زندگی شهید محمد بروجردی،سردار ملی لرستان از بدو تولد تا هنگام شهادت، تحت عنوان «روزی که محمد» توسط بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تهیه شد.
کد خبر: ۱۹۶۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶ - 21May 2014

مستند شهید بروجردی تولید شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از ایسنا، سرهنگ ناصر فرید مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان گفت: در راستای گرامیداشت حماسه سوم خرداد، ستادی متشکل از سپاه استان لرستان، سپاه ناحیه، لشگر ۸۴ پیاده لرستان، قرارگاه فرهنگی صاحبالامر (عج)، بنیاد شهید، بنیاد حفظ آثار صدا و سیما، شهرداری و شورای شهر جهت زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا برنامههای متعددی را تدارک دیده است.

ناصر فرید ادامه داد: برگزاری مراسم دعای کمیل در تپه شهدای گمنام در روز اول خرداد، اجرای برنامه پیادهروی خانوادگی از محل درب ورودی هلال احمر به طرف بامشهر با اهدای بیش از ۱۳۰۰ جایزه نفیس در تاریخ دوم خرداد، آذینبندی سطح شهر و مزین کردن مسیر میدان شهدا تا چهارراه بانک به تصاویر شهدای عملیات بیتالمقدس و حاج عمران و همچنین اختصاص سخنرانیهای قبل از خطبه نماز جمعه به رزمندگان حماسه فتح خرمشهر از برنامههای این ستاد برای گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر خواهد بود. 

وی اظهار کرد: صدا و سیمای لرستان ضمن دعوت از رزمندگان حماسه فتح خرمشهر در برنامههای رادیویی و تلویزیونی جهت بیان خاطرات و مستندات عملیات بیتالمقدس در تاریخ یکم خرداد سالروز شهادت شهید بروجردی، تنها سردار ملی لرستان مستند زندگی این شهید را از بدو تولد تا هنگام شهادت تحت عنوان «روزی که محمد» که از سوی بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس تهیه و تنظیم شده به تصویر خواهد کشید.

فرید گفت: در روز سوم خرداد بهمناسبت سالروز فتح خرمشهر، همایش گرامیداشت سی و دومین سالروز آزادسازی خرمشهر و بیست و هشتمین سالروز حماسه غرورآفرین حاج عمران که به شهادت ۲۸۰ رزمنده استان لرستان انجامید برگزار میشود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان اظهار کرد: شهدای عملیات حاج عمران، با وجود نقش مهمی که در پیروزی دفاع مقدس ایفا کردند، مظلوم واقع شدهاند و آنطور که باید به آنها پرداخته نشده است؛ لذا میطلبد که در برپایی یادوارههای شهدا به معرفی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر عملیات حاج عمران نیز پرداخته شود.

وی اضافه کرد: طبق فراخوان جشنواره راهیان نور که در سه بخش پوستر، عکس و خاطراتی در رابطه با راهیان نور برگزار شده بود، ۶۰ اثر در بخش پوستر، ۱۳۰ اثر در بخش عکس و ۵۰ اثر در رابطه با خاطرات راهیان نور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که امروز با پایان یافتن داوری آثار دریافتی، در بخش پوستر سه اثر، عکس چهار اثر و خاطرهنویسی چهار اثر بهعنوان آثار برگزیده معرفی شدند که در همایش سوم خرداد از صاحبان این آثار تجلیل و قدردانی میشود.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار