امیر سرتیپ علی رزمی در گفت‌و‌گو با دفاع مقدس:

وجب به وجب خاک خرمشهر آغشته به خون شهداست

یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: نام خرمشهر همه ارزشهای والای انسانی همچون ایثار، جهاد و شهادت را تداعی می‌کند، بدین جهت که وجب به وجب خاک این شهر به خون شهدای راه حق آغشته است.
کد خبر: ۱۹۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۷ - 24May 2014

وجب به وجب خاک خرمشهر آغشته به خون شهداست

امیر سرتیپ دوم "علی رزمی" فرمانده اسبق یکی از گردانهای لشکر 21 حمزه تبریز در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به اهمیت عملیات بیتالمقدس در آزادسازی و فتح خرمشهر اظهار کرد: همانطور که حضرت امام(ره) فرمودند "خرمشهر را خدا آزاد کرد،" بی تردید پیروزی در این عملیات پیچیده، گسترده و چندوجهی با لطف و عنایت الهی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه رمز موفقیت رزمندگان اسلام در آزادسازی خرمشهر، ایمان به خدا، اخلاص، شجاعت و شهادت طلبی بود افزود: نام خرمشهر تداعی کننده همه ارزشهای والای انسانی چون ایثار جهاد و شهادت است، بدین جهت که وجب به وجب خاک این شهر به خون شهدای راه حق آغشته و متبرک است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه با اشاره به اینکه فتح خرمشهر بیانگر اقتدار نظامی ایران در مقابل دشمن بعثی بود، افزود: دشمن بعثی که از حمایت همه جانبه بلوک شرق و غرب برخوردار بود به هیچ وجه تصور نمی کرد که در برابر جوانان مومن و غیور ما چنان شکست سهمگینی را متحمل شود و تا داخل مرزهایش عقب نشینی کند.

وی در خصوص فضای معنوی، پُر شور و حالات احساسی که بر رزمندگان بعد از فتح خرمشهر غالب شده بود گفت: پس از این پیروزی غرورآفرین، حال و هوای خاصی در میان رزمندگان اسلام حکمفرما بود حسی که اصلا قابل توصیف نیست، رزمندگان با چشمانی مملو از اشک شوق، سر به سجده گذاشته و خدا را شکر میکردند و یا اینکه همدیگر را درآغوش میگرفتند، چرا که خداوند فتح عظیمی را به نام آنان بر دفتر تاریخ رقم زده بود، فتحی که متاثر از مکتب سیدالشهدا(ع) بود.

امیر "رزمی" در تبیین فضای شورانگیز پس از آزاد سازی خرمشهر گفت: رزمندگان پس از این پیروزی بزرگ گویی که از حج برگشته بودند و یک فریضه بزرگ الهی را با رضایت و خشنودی خدا به پایان رسانده بودند. لذا هرچه در این رابطه گفته شود کم است، زیرا کلمات توانایی تبیین بار معنوی و فضای احساسی این حماسه شگفت انگیز را ندارند.

وی در پایان با اشاره به دستاوردهای این عملیات غرورآفرین ابراز کرد: مهمترین دستاورد این عملیات، آزادسازی خرمشهر، شکست هیمنه ارتش بعثی عراق در صحنه بین المللی و همچنین اثبات برتری نظامی ایران بر دشمن و هم پیمانانش بود، همچنین اسارت بیش از 19 هزار اسیر در این عملیات نشان از اقتدار نیروهای نظامی ایران داشت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار