راهیان نور نسل دیروز را به امروز متصل می‌کند/ افزایش ۸۰ درصدی تولیدات قرارگاه رسانه‌ای راهیان نور

رئیس مرکز بسیج رسانه‌ای راهیان نور گفت: راهیان نور یک سنت حسنه و جریان زلالی است که نسل دیروز را به نسل امروز متصل می‌کند.
کد خبر: ۱۹۷۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸ - 21May 2014

راهیان نور نسل دیروز را به امروز متصل می‌کند/ افزایش ۸۰ درصدی تولیدات قرارگاه رسانه‌ای راهیان نور

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، علی اصغر جعفری رئیس مرکز بسیج رسانهای راهیان نور در مراسم تجلیل از دستاندرکاران راهیان نور صدا و سیما اظهار کرد: امسال چهارمین سال فعالیت قرارگاه رسانهای راهیان نور است. شاید مهمترین امتیاز امسال توفیقی بود که مسئولان ستاد مرکزی در پایان سال 92 و آغاز سال 93 در خصوص ملاقات با رهبر معظم انقلاب پیدا کردند.

وی افزود: ایشان دو نکته اساسی را در فرمایشات خود متذکر شدند و این دو نکته جزو راهبردهای مهم ما قرار داده شد. اول اینکه حماسه دفاع مقدس را فراموش نکنیم و دوم اینکه مواظب باشیم که در حماسه بزرگ دفاع مقدس تحریفی صورت نگیرد.

رئیس مرکز بسیج رسانهای راهیان نور ادامه داد: تمام تلاش رسانهای صورت گرفته ما این بود که با مستندسازی و بهرهگیری از حضور فرماندهان ارشد بتوانیم برنامهها را به صورت دقیق و خالی از تحریف ارائه کنیم. خوشحالیم که این دو تاکید مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار دادیم.

جعفری با اشاره به صحبتهای عزتالله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما و تاکیدات وی در خصوص قرارگاه رسانهای راهیان نور توضیح داد: در نوروز 93، به نسبت سال گذشته تمهیدات گستردهتری را پیشبینی کردیم. سال 92 در مجموع دو گروه برنامهساز را به مناطق بجز کرمانشاه و آذربایجان غربی به دلیل اینکه برنامههای مستقلی داشتند، اعزام کردیم و امسال این دو گروه به 4 گروه ارتقاء پیدا کرد.

وی افزود: با همکاری مدیران کل در استانهای خوزستان، ایلام، کرمانشاه و آذربایجان جغرافیای دفاع مقدس به طور کامل تحت پوشش قرار گرفت. خوزستان هم به دلیل گستردگی جغرافیا به 3 منطقه تقسیم شد و گروههای برنامهساز ما در تمام مناطق حضور داشتند و هر کسی در هر شبکهای میخواست راهیان نور را ببیند با یک لوکیشن جدید مواجه میشد و این تنوع به لطافت کار کمک کرده بود.

وی عنوان کرد: ایجاد هماهنگی میان نیروهای مسلح، سپاه، ارتش و خود قرارگاه مرکزی رسانهای صدا و سیما در این راستا موثر واقع شد.

رئیس مرکز بسیج رسانهای راهیان نور همچنین در خصوص دستاورد ویژه قرارگاه رسانهای راهیان نور بیان کرد: یکی از دستاوردهای این قرارگاه راهاندازی رادیوی ویژه صدای زائر در مرکز خوزستان بود که از اول تا 15 فروردین 2 ساعت برنامه پخش میکرد و استقبال خوبی نیز از آن صورت گرفت و در واقع نقش این رادیو راهبری کاروانهای راهیان نور به مناطق بود.

جعفری با اشاره به حضور پررنگ شبکههای رادیویی و تلویزیونی استانی در پروژه راهیان نور گفت: ما رشد بسیار خوبی در زمینه برنامهسازی داشتیم و به نسبت سال گذشته برنامههای ما به رشد 80 درصدی رسیده است و تلاش کردیم برنامهها را به سمت کیفی شدن پیش ببریم. بهرهگیری از مجریان متعدد و حضور مجریان خانم هم یکی از نوآوریها بود که به کار لطافت بخشید. علاوه بر این گروههای رادیویی و تلویزیونی مختلفی را نیز به منطقه اعزام کردیم. ما 4 گروه برنامهساز تولیدی داشتیم که علاوه بر ان دوستان مرکز اهواز و آبادان نیز در این زمینه فعال بودند.

وی افزود: یکی دیگر از ویژگیهای برنامهسازی راهیان نور حمایت و همراهی ستاد مرکزی با همکاری سردار کارگر بود که به کمک ایشان کارها نظامیافتهتر شد.

رئیس مرکز بسیج رسانهای راهیان نور خاطر نشان کرد: این حرکت و اردوهای برنامهسازی یک سنت حسنه است و جریان زلالی است که نسل دیروز را به نسل امروز متصل میکند اما باید گفت آنچه که خلق شده به نسبت آنچه که ما باید انجام دهیم کم است و امیدوارم در سالهای بعد این توفیق برایمان فراهم شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار