خصوصیات فردی شهید صیاد شیرازی از زبان جانشین گروه مشاوران فرمانده کل قوا

جانشین گروه مشاوران فرمانده معظم کل قوا در امور نظامی گفت: شهید صیاد شیرازی شخصیتی مانوس با قرآن، عامل به رساله عملیه، متخلق به اخلاق اسلامی و وجودش تماما تسلیم امر خدا بود.
کد خبر: ۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۶ - 29May 2013

خصوصیات فردی شهید صیاد شیرازی از زبان جانشین گروه مشاوران فرمانده کل قوا

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر ناصر آراسته، جانشین گروه مشاوران فرمانده معظم کل قوا در همایش شهید صیاد، الگوی ماندگار که در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) برگزار شد با اشاره به خصوصیات این شهید بزرگوار گفت: شهید صیاد بسیار زیرک و باهوش بود اما این خصلت موجب نمیشد تا وی در امور نظامی از دیگران مشورت نگیرد.

وی با بیان اینکه شهید صیاد، قلبی مومن و مغزی متفکر داشت و برای قوی نگهداشتن بدن خود تلاش میکرد، اظهار داشت: این شهید والامقام اجرای اوامر امامخمینی (ره) و رهبری معظم انقلاب را بر خود فرض میدانست.
به گفته امیر آراسته، انس با قرآن دیگر ویژگی شخصیت شهید صیاد بود که موجب میشد وجودش تماما تسلیم امر خدا باشد.
 
رئیس هیات معارف جنگ شهید صیاد شیرازی گفت: صیاد شخصیتی مانوس با قرآن، عامل به رساله عملیه، متخلق به اخلاق اسلامی و عامل به هر چه که میدانست، بود.
 
جانشین گروه مشاوران فرمانده معظم کل قوا یکی دیگر از خصوصیات شهید صیادشیرازی را استفاده از کوچکترین موقعیتها برای ساختن موفقیتهای بزرگ عنوان کرد و گفت: وقتی کاری به وی واگذار میشد آن را در نهایت کمال انجام میداد و خودش را برای موقعیتهای بالاتر و کمال بیشتر آماده میکرد.
 
امیر آراسته، کلاننگری و در عین حال دقت در جزئیات و آموزش دادن به نفرات تحت فرماندهی خود با تواضع و فروتنی را دیگر خصوصیت این شهید عنوان و تصریح کرد: تدین شهید صیاد او را از تخصص باز نمیداشت و عملش، او را به تکبر وا نمیداشت و تشرع او را از دقت در کارها دور نمیکرد.
 
همرزم شهید صیاد شیرازی همچنین خاطر نشانکرد: یکی دیگر از خصویات شهید صیادشیرازی که باعث موفقیت او میشد، عمل به اندوختههایش بود و بر این اساس با یقین قلبی و دلیل عقلی رفتار میکرد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار