مسئول بسیج اساتید تهران:

شرایط فرهنگی دانشگاه ها مطلوب نیست

مسئول بسیج اساتید استان تهران گفت: درحال حاضر دانشگاه های کشور از لحاظ فرهنگی در شرایط مطلوبی قرار ندارند.
کد خبر: ۱۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۳ - 12August 2013

شرایط فرهنگی دانشگاه ها مطلوب نیست

به  گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از ستاد اطلاع رسانی چهاردهمین همایش اساتید بسیجی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور، دکتر علی افشار درآستانه برگزاری این اجلاس در گفتگویی افزود: برای اجرای منویات مقام معظم رهبری در ایجاد دانشگاه اسلامی باید نقش بسیج اساتید برجسته تر شود.

وی ادامه داد: به گونه ای باید فضای کاری برای بسیج اساتید مهیا شود تا آنها از ظرفیت های خود استفاده کرده و در راستای نخبه پروری گام بردارند.

افشاردرخصوص یاری به تحقق حماسه اقتصادی توسط بسیج اساتید کشور، تصریح کرد: باتوجه به ارتباط موثر و مستمر با صنعتگران کشور، در راستای ایجاد فضای کار، اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه چهاردهمین دوره اجلاس سراسری بسیج اساتید در راستای تحقق شعار سال، گام های اساسی برخواهد داشت افزود: چندین کتاب و مقاله در راستای تحقق شعار سال خروجی این اجلاس خواهد بود.
مسئول بسیج اساتید تهران ادامه داد: برنامه ای برای دانشجوپروری و شناخت دانشجویان ارزشی در حلقه های علمی و حلقه های صالحین برای تربیت اعضای هیئت علمی دانشگاهی در خط ولایت و رهبری اجرا می شود که بازخوردهای خوبی خواهد داشت.

وی به راهکارهای پویاتر شدن سازمان بسیج اساتید کشور اشاره ای داشت و گفت: با انتشار مجلات به صورت ماهانه، برگزاری همایش های تخصصی و کلاس های آموزشی در رشته های مختلف و ارائه مطالب علمی در فضای مجازی شاهد تحول اساسی در سازمان بسیج اساتید کشور خواهیم بود.

افشار اشاره ای به نقش بسیج اساتید کشور در ارتقای کیفی و ارزشی سطح آموزش داشت و گفت: مهم ترین تأثیری که اساتید بسیجی و ارزشی دانشگاه ها می توانند در زمینه فرهنگی از خود برجای گذارند آشنا نمودن جوانان با ارزش های انقلاب و نظام است.

مسئول بسیج اساتید تهران بر پررنگ تر شدن نقش روحانیت در بسیج اساتید  تاکید کرد.
گفتنی است، چهاردهمین همایش سراسری اساتید بسیجی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور با شعار تحول در علوم انسانی مبنای ایجاد تمدن اسلامی، روزهای 28 تا 31 مرداد ماه جاری در جوار بارگاه منور رضوی برگزار می شود .
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار