میرزاده:

سوم خرداد انقلاب اسلامی را بیمه کرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آزادی خرمشهر به خاطر استحکامات ارتش عراق جز به لطف الهی میسر نبود و همین پیروزی بود که انقلاب اسلامی را بیمه کرد.
کد خبر: ۱۹۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳ - 24May 2014

سوم خرداد انقلاب اسلامی را بیمه کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، دکتر "حمید میرزاده" رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در همایش بزرگ ایثار که پیش از ظهر امروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه سوم خرداد از ایام الهی است، اظهار کرد: به همین دلیل است که امام (ره) فرمودند "خرمشهر را خدا آزاد کرد".

وی افزود: سالروز فتح خرمشهر برای ملت ایران غرور آفرین بود و دشمنان ایران و اسلام ناامید شدند و مردم به این باور رسیدند که انقلاب ماندنی است.

میرزاده با بیان اینکه سوم خرداد انقلاب را بیمه و دشمنان را مایوس کرد، اضافه کرد: بیش از ۲۱ کشور به صدام کمک میکردند اما در مقابل اراده الهی شکست خوردند. آزادی خرمشهر به خاطر استحکامی که عراق ایجاد کرده بود جز به لطف خدا و عنایت الهی میسر نبود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برخی احادیث و روایات در باب شکرگزاری بیان کرد: در روایات آمده که خدا را در همه حال شکر کنید. انسان وقتی خدا را شکر میکند ناملایمات را میتواند تحمل کند.

وی با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب که میفرمایند "بدخواهان ملت ایران و برخی به دنبال آن هستند که فداکاریهای دفاع مقدس از یاد برود" اظهار کرد: بر پایی این نوع مراسمها نیز شکرگزاری از کسانی است که در روزهای خون و آتش برای ملت ایران پل پیروزی ساختند. این مراسم باعث میشود هیچگاه خاطرات دفاع مقدس فراموش نشود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تشبیه جوانان فداکار به نخلهای بیسر گفت: نخلهای بیسر مویه کنان بر تنهایی فرزندان این دیار میگریستند. جوانان بسیاری در خرمشهر ایستاده مردند و مثال آنها نخلهای بیسر و سرتا پا حماسه بودند.

میرزاده با گرامیداشت یاد و خاطره روزهای حماسه و خون خاطرنشان کرد: این روزها یادآوری روزهایی است که جوانان دل به دریای خون زدند و سوم خرداد را آفریدند و این غروری برای ملت ایران است.

نظر شما
پربیننده ها