گفت و گو با حجت الاسلام یحیی جهانگیری:

باید معارف جنگ را برای دنیای تشنه صادر کنیم/ گمرک فرهنگی برای صادرات معارف دینی تعریف شود

جنگ ما دریایی از معارف بلند معناگرایانه را روبروی ما گشود و امروز ما این معارف بلند را می توانیم برای دنیای تشنه عرضه کنیم. ما می توانیم مرکز صدور معنویت برای دنیا باشیم، چه معنویت اسلامی که در جنگ خود را نشان داد و چه معنویت هایی که در زندگی روزمره داریم.
کد خبر: ۲۰۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳ - 16August 2013

باید معارف جنگ را برای دنیای تشنه صادر کنیم/ گمرک فرهنگی برای صادرات معارف دینی تعریف شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام والمسلمین یحیی جهانگیری، پژوهشگر دینی درخصوص جایگاه خدا در زندگی بشر امروز، گفت: بشر امروزی نام این قرن را قرن معنویت گذاشته است، زیرا به معنویت نیاز دارد. الان در کشور آلمان شرکت هایی به نام تجارت معنویت مشغول کارند. اینان افراد دیندار و معنوی هستند که مشکلات پوچی و خلاء را رفع و با این کار نسخه پیچی می کنند.

جهانگیری بیان کرد: دنیای امروز دنیای معنویت است، دیروز واژه هایی مانند ایثار و معنویت، واژه هایی بی معنا بودند و امروزه پرمعناترین واژه های زندگی انسان ها هستند. امروز تمدنی که ضد معنویت بود، شدیدا به معنویت رو آورده وحتی حاظر است برای به دست آوردن آن هزینه های کلانی را به کار ببندد.

محقق حوزه علمیه قم بیان کرد: ما باید معنویت گره خورده در دفاع مقدس و مسجد را صادر کنیم؛ در عصر حاضر و در کشور ما زمانی که از صادرات بحث می شود، فقط به صادرات نفت، پتروشیمی و ... اشاره می شود در صورتی که معارف بلند ما ظرفیت های بزرگ صادراتی دارند و باید گمرک فرهنگی برای صادرات آن تعریف کنیم.

جهانگیری اظهار کرد: امام خمینی(ره) فرمودند نباید دشمنان ما را از دغدغه صدور انقلاب دور کنند. منظور از صدور انقلاب این نیست که ما سوارهواپیما شویم وبه کشورهای دیگر برویم بلکه منظور از صدور انقلاب، صدور فرهنگ و ارزش های انقلاب است. مقام معظم رهبری هم فرمودند: صدور انقلاب را بسیار جدی بگیرید.

وی افزود: منظور از صدور انقلاب، یعنی صدور ارزش ها و معنویت ها. دنیای امروز نیاز به این معنویت ها دارد و ما باید از سیره شهدا، ایثارها و زندگی معناگرایانه ایشان به دنیا صادر شود. تنها نگاهی که ما به جنگ داشتیم بحث چگونگی مدیریت جنگ بود، اما من معتقدم جمله امام که فرمودند جنگ یکی از نعمت های  خفیه الهی است، جمله ای بسیار پرمعنا و کاربردی می باشد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: جنگ دریایی از معارف بلند معناگرایانه را روبروی ما گشود و امروز ما این معارف بلند را می توانیم برای دنیای تشنه عرضه کنیم. ما می توانیم مرکز صدور معنویت برای دنیا باشیم، چه معنویت اسلامی که در جنگ خود را نشان داد و چه معنویت هایی که در زندگی روزمره داریم.

این پژوهشگر حوزه علمیه بیان کرد: ما باید سینما، ادبیات، رمان و حتی ترجمه خود را معرفی کرده و به واسطه این موارد معنویت و زندگی معنا گرایانه دفاع مقدسی را صادر کنیم.

وی ادامه داد: باید مدل ومواد خام را از زندگی بچه های جبهه گرفت و با توجه به نیازهای بیرون کار کرد. مفاهیم را نیز در قالب ترجمه می توان عرضه کرد اما باید نیازهای آن سو را دید و بررسی کرد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: ایثار و عشق برای هر قشر معنای خاصی دارد. باید دید آب نخوردن یک بسیجی در حالی که تشنه است را چگونه می توان معنی کرد. غربی ها می گویند اگر تو تشنه هستی، آب بخور، اما رزمنده بسیجی آب نمی خورد چون مولایش تشنه بوده است.

وی اظهار کرد: مسجد کانون معنویت است و باید این معنویت بروز پیدا کند متاسفانه این معنویت خفته مانده و باید ظرفیت های مسجد را آزاد کنیم تا تحولات عمیقی ایجاد شود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
amiri
|
-
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
0
0
موضع خوبی را حاج اقا گفته اند ولی راهکارهای علمی هم کاش ارائه می دادن
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار