مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد:

صبر و استقامت رزمندگان در آزاد سازی خرمشهر بی‌نظیر بود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: صبر و استقامت رزمندگان در آزاد سازی خرمشهر و عملیات بیت المقدس بی‌نظیر بود.
کد خبر: ۲۰۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵ - 26May 2014

صبر و استقامت رزمندگان در آزاد سازی خرمشهر بی‌نظیر بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از یزد، سردار فرهنگ دوست، مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد به تشریح عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر پرداخت و بیان کرد: صبر و استقامت رزمندگان در آزادسازی خرمشهر بی نظیر بود.

وی با بیان اینکه بعد از عزل بنی صدر خائن وحدت میان نیروهای مسلح در ایران اسلامی شکل گرفت، گفت: این وحدت نه تنها منجر به شکلگیری عملیات بسیاری توسط سپاه و ارتش به صورت مشترک شد بلکه رزمندگان توانستند نقاط کلیدی ایران را طی چند عملیات از دست رژیم بعث عراق بگیرند.

سردار فرهنگ دوست با تاکید بر اینکه ارتش عراق از لحاظ سازماندهی و نیروی انسانی در مرحله برتری نسبت به ایران قرار داشت، ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی پس از گذر از انقلاب و تغییر و تحولات با تکیه بر ولایت فقیه و به ائمهی معصومین(ع) گامهای سربلندی را در هشت سال دفاع مقدس طی کرد.

وی ضمن انتقاد از برخی از فیلمهای سینمایی در خصوص دوران دفاع مقدس این فیلمها را خلاف واقعیت دانست و افزود: رزمندگان اسلام در برپایی نماز، اخلاص هیچگاه دریغ نکردند و ارزشهای اسلام طی 8 سال دفاع مقدس متولی شد اما در برخی از فیلمها خلاف آن به تصویر کشیده میشود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با بیان اینکه سپاه ایران در روزهای آغازین فعالیت تنها متشکل از بسیجیهایی بود که طی عملیاتهای متعدد ارتش عراق را غافلگیر کردند، گفت: رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس بعد از 30 روز از گذشت عملیات فتح المبین بر خلاف تصور دشمن توانستند طی عملیاتی با خصوصیات ابعاد وسعت، مکان و زمان غیر باور رژیم بعث عراق را غافلگیر کنند و 13 هزار عراقی اسیر کنند.

سردار فرهنگ دوست در پایان با بیان اینکه متاسفانه ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ شده است، گفت: در طول 8 سال دفاع مقدس ارزشهایی  خلق شد و امروز اگر وصایای شهدا نادیده گرفته شود منجر به ناراحتی میشود.

نظر شما
پربیننده ها