رئیس سازمان بسیج اساتید

دگراندیشان به دنبال تفسیر به رای اندیشه‌های امام(ره) هستند/ دیدگاه امام خمینی(ره) درباره تعامل با جهان

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه ملت ما به اندیشه‌های امام خمینی(ره) ایمان دارد، گفت: به دلیل عدم امکان جنگ مستقیم با امام خمینی(ره)، دگراندیشان به دنبال تفسیر به رای اندیشه‌های امام(ره) هستند.
کد خبر: ۲۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶ - 02June 2014

دگراندیشان به دنبال تفسیر به رای اندیشه‌های امام(ره) هستند/ دیدگاه امام خمینی(ره) درباره تعامل با جهان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، «سهراب صلاحی» رئیس بسیج اساتید کشور پیرامون مولفههای فکری امام خمینی(ره) گفت: اگر ما بخواهیم اندیشههای امام خمینی(ره) را در یک جمله خلاصه کنیم، جامعه عمل پوشاندن به نظریه حکومت دینی و ولایت فقیه است که البته این اندیشه در تاریخ اسلام ریشهدار است. 

وی در ادامه افزود: اندیشه حکومت دینی و ولایت فقیه از زمان شیخ مفید بست پیدا کرده است اما تنها کسی که آن را جامعه عمل پوشاند امام خمینی (ره) بود. البته این نظریه شاخصهای زیادی دارد که یکی از آنها تاکید بر فرهنگ اسلامی است. 

صلاحی ادامه داد: درخصوص فرهنگ اسلامی نظرها نباید تنها به سمت یک وزارتخانه برود بلکه مشی و رفتار جامعه ما، دانشگاه ما و فضای تنفسی ما باید مبتنی بر آموزههای اسلامی باشد. ما نمیتوانیم مدعی باشیم که در خصوص فرهنگ وضعیت بینابینی وجود دارد. وقتی جامعه از فرهنگ اسلامی خالی شد فرهنگهای غربی جای آن را خواهند گرفت. 

رئیس سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه وقتی صحبت از فرهنگ اسلامی میشود بحث استقلال نیز پیش میآید، گفت: ما باید بدانیم اگر در فرهنگ اصل استقلال وجود نداشته باشد در حوزههای دیگر از جمله اقتصاد نیز استقلالی بدست نمیآید. 

وی پیرامون دیدگاه امام خمینی(ره) پیرامون تعامل با جهان گفت: وقتی ما میخواهیم تمدن اسلامی داشته باشیم لازم است بدانیم که تعامل ما با جامعه بینالملل چگونه باید باشد. 

صلاحی ادامه داد: از امام (ره) سوال کردند که رفتار شما با آمریکا بعد از انقلاب چگونه خواهد بود که امام(ره) در جواب فرمودند در صورتی که آمریکا در امور داخلی کشور ما دخالت نکند، از شاه پشتیبانی نکند و رابطه متقابل و احترامآمیز داشته باشد ما رابطه خواهیم داشت. 

این استاد دانشگاه با اشاره به روحیه سلطهپذیری آمریکا گفت: البته پذیرش این موارد برای آمریکا سخت بوده و هست و به همین خاطر باید دنیا بفهمد که این آمریکا است که تمام مشکلات را به وجود میآورد. درخصوص قطع رابطه نیز ابتدا آمریکا بود که پیشقدم شد.  

سهراب صلاحی در ادامه پیرامون لزوم توجه به ظرفیت داخل کشور براساس اندیشههای امام خمینی(ره) گفت: بعد از جنگ که امام(ره) آن سخن معروف درباره سازندگی را بیان کردند مبنای استقلال اقتصادی کشور را بر روی کشاورزی و صنایع وابسته به آن گذاشتند. 

وی افزود: ما در حوزه دفاعی مکتب خاص خودمان را داریم که دشمنان در مورد آن کار کارشناسی میکنند. در بحث نفوذ سیاسی در منطقه خاورمیانه نیز دارای مکتب هستیم، در زمینه پیشرفتهای علمی نیز در حال به دست آوردن یک مکتب منحصر به فرد هستیم. 

این استاد دانشگاه ادامه داد: کشوری که میخواهد در جهان مستقل عمل کند باید در محصولات استراتژیک به خودکفایی برسد. 

رئیس سازمان بسیج اساتید درباره لزوم تعامل با جامعه جهانی گفت: جامعهای که میخواهد فعال باشد باید در جهان به دنبال یار باشد. مگر قدرتی میتواند بدون نفوذ و حضور در خاورمیانه خود را یک قدرت بنامد. البته کشوری که به دنبال نفوذ در جهان است خواه ناخواه با دشمنانی مواجه خواهد شد که این قاعده در مورد جمهوری اسلامی نیز صدق میکند. 

وی افزود: جمهوری اسلامی که در تضاد با حرکت سلطه آمیز سرمایهدار جهانی است با دشمنان قسمخوردهای روبرو شده است. 

صلاحی تصریح کرد: سادهانگاری است که بگوییم نمیتوان خوشبینی و بدبینی را در مورد کشورهای جهان داشته باشیم چراکه ما در صحنه بینالملل دشمنهای قسمخوردهای داریم که باید به برنامههای آنان بدبین باشیم. 

رئیس سازمان بسیج اساتید در ادامه با اشاره به برخورد گزینشی با مولفههای فکری امام خمینی(ره) گفت: دگراندیشانی که در ایران و خارج از کشور مشغول به کار هستند بعد از فتنه 88 به این نتیجه رسیدند که نمیتوانند به جنگ مستقیم با امام خمینی(ره) بروند. آنان دریافتند که مشی و سخنان امام (ره)برای مردم ایران قداست دارد. 

وی در پایان افزود: بر همین اساس تصمیم گرفتند نسبت به اندیشهها و مولفههای فکری امام(ره) گزینشی عمل کنند و اندیشههای امام(ره) را تفسیر به رای کنند و طرفداران انقلاب را در مقابل امام(ره) قرار دهند. البته مردم ایران با توجه به اینکه به مشی و رفتار امام (ره) ایمان دارند و تجربه 30 سالهای نیز در همین خصوص دارند، از بحرانهای گوناگون با اطاعت از رهبری عبور خواهند کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار