رئیس سازمان بسیج اساتید در گفت‌و گو با دفاع مقدس:

دیپلمات‌های ایرانی در برابر جنگ روانی دشمن هوشیار باشند

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: دشمن تلاش می‌کند با جنگ روانی تحریم هراسی نمایندگان ما را به سمتی پیش ببرد که با دیکته‌های آن‌ها پیش بروند، ولی دیپلمات‌های ایرانی باید هوشیارانه عمل کنند و نباید مغلوب جنگ روانی دشمن شوند.
کد خبر: ۱۸۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶ - 14May 2014

دیپلمات‌های ایرانی در برابر جنگ روانی دشمن هوشیار باشند

"سهراب صلاحی" رئیس سازمان بسیج اساتید در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس، با اشاره به تاریخ ۳۵ ساله انقلاب اسلامی، استقلال ایران را مشکل اساسی و اصلی استکبار جهانی دانست و اظهار کرد: جمهوری اسلامی در دوران تحریم نهتنها توانسته است در زمینههای علمی، دفاعی و... پیشرفت بزرگی به دست آورد، بلکه توانسته ساختار نظامی امریکا را در منطقه فلج کند.

وی افزود: یکی از مشکلات اصلی امریکا با ایران این است که ایران به یک الگو تبدیل شده است و این موضوع باعث هراس دشمنان شده است.

صلاحی ادامه داد: کشور ما علیرغم ۳۵ سال تحریم اقتصادی و علمی توانسته در حوزههای علمی جزو ۴ یا ۵ کشور اول در دنیا باشد و در زمینه هستهای با تمام تلاشهایی که دشمن داشته، توانستهایم با تکیه بر داشتههای خود، به یک ساختار هستهای بومی دست پیدا کنیم.

وی بر این اساس تأکید کرد: نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مجامع بینالملل و هیئت مذاکره کننده با ۱+۵ باید این توانمندیها را در نظر داشته باشند.

صلاحی اضافه کرد: ما با پشتیبانی و رهبری مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران به این توانمندی رسیدهایم. دشمن تلاش میکند با جنگ روانی و تحریمهراسی، نمایندگان ما را به سمتی پیش ببرد که با دیکتههای آنها پیش بروند ولی دیپلماتهای ایرانی باید هوشیارانه عمل کنند و نباید مغلوب جنگ روانی دشمن شوند.

وی با تأکید بر اینکه ما به هیچ عنوان نباید چیزی فراتر از قوانین NPT را بپذیریم، گفت: امید است اشتباهاتی که در دور اول مذاکرات صورت گرفت، در این دوره صورت نگیرد.

صلاحی یادآور شد: پشتوانه دفاع مقدس ذخیره بسیار عمیقی برای تمام مدیران و دیپلماتهاست و امریکاییها به واسطه همین پشتوانه نمیتوانند به ایران جسارتی روا بدارند.

وی افزود: ما در دوران دفاع مقدس بر پشتوانه و توان داخلی خودمان تکیه کردیم و امروز نیز نباید به دلیل مشکلات اقتصادی بخواهیم به دشمنان امتیاز دهیم.

نظر شما
پربیننده ها