نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

نویسندگان اهتمام بیشتری در شناساندن شخصیت امام(ره) داشته باشند

محققان، پژوهشگران و نویسندگان علاقه‌مند تبیین تاریخ انقلاب و معاصر، بیشتر به شناساندن شخصیت امام خمینی(ره)، این مرد بزرگ تاریخ بپردازند.
کد خبر: ۲۰۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳ - 06June 2014

نویسندگان اهتمام بیشتری در شناساندن شخصیت امام(ره) داشته باشند

حجتالاسلام والمسلمین احمدرضا حاجتی، نویسنده کتاب "عصر امام خمینی(ره)" در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس، شاخصترین و بارزترین ویژگی حضرت امام(ره) را استکبارستیزی دانست و گفت: امامت حضرت امام(ره) برای امت از دل همین استکبارستیزی ایشان حاصل شد. تا قبل از قیام امام راحل علیه اسرائیل و آمریکا و سخنرانی معروف ایشان علیه کاپیتولاسیون که شخص رئیس جمهور آمریکا و اسرائیل غاصب را مورد هدف قرار داد، هنوز تا آن زمان مردم ایشان را نمیشناختند. در پی این اتفاقات بود که حضرت امام(ره) رسماً رهبری امت را به دست گرفتند و آن زمان بود که یک جمله ایشان جهان را دگرگون و متحول میکرد.

تحریف توسط دوستداران

وی با گلایه از تحریف کلام و فرمایشات رهبر کبیر انقلاب اسلامی از سوی برخی دوستداران ایشان، تصریح کرد: کسانیکه استکبارستیزی امام(ره) را انکارمیکنند و به نوعی زیر سوال میبرند، در واقع رهبری حضرت امام(ره) را باور ندارند و درصدد تحریف سخنان امام(ره) هستند، زیرا امام(ره) صدها بار موضوع استکبار جهانی را با عنوان مشخص آمریکا مطرح کردند و با همین عنوان مورد بررسی و نقد قرار دادند.

نامه بدون بسم الله

حجتالاسلام حاجتی با بیان اینکه استکبارستیزی امام(ره) را در نامهای بدون بسمالله از ایشان به عینه دیدم، اظهار کرد: در میان مکتوبات و نامههای حضرت امام(ره) نامهای دیده میشود که بدون بسمالله نوشته شده است. آن نامهای که دستورالعملی طی آن صادر کردند؛ وقتی به حضرت امام اوایل انقلاب خبر دادند که یک هیئت آمریکایی از ترکیه به طرف ایران میآیند و میخواهند با مسئولین ایرانی دیدار کنند.امام(ره) این نامه را بدون بسم الله آغاز کردند و فرمودند که هیچ مسئولی از مسئولین ایرانی حق ملاقات با این ها را ندارند.

همه جا حرف از استکبار

نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره) با بیان اینکه برخی دوستان دیروز امام(ره)، امروز ایشان را تحریف میکنند، افزود: برخی نقل می کنند که امام نظر شریفشان برگشته بود، واقعاً خلاف اصول و نفی بدیهیات است. وقتی به وصیت نامه حضرت امام خصوصاً آخرین وصیت نامه حضرت امام مراجعه کنیم کلمه به کلمه، جمله به جمله و حتی سطر به سطر مکتوبات حضرت امام این مطلب یادآوری شده که ما باید درمقابل استکبار بایستیم. وظیفه ما به اهتزار درآوردن پرچم لااله الا الله بر قلل رفیع کرامت است.

همه چیز را به امام(ره) نسبت ندهید!

حجت الاسلام حاجتی، اذعان کرد: با کمال تأسف شنیدم که برخی اظهارکردند امام(ره) نظرشان برگشته و اصلاً ایشان معتقد به مبارزه با آمریکا نبود. واقعاً این حرفها کذب است و عزیزانی هم که در این راستا کار تحقیقاتی انجام دادند همچون حجتالاسلام سیدحمید روحانی که به دستور امام راحل مسئولیت ثبت تاریخ انقلاب و امام را داشتند، پیرامون این اظهارنظرهای اخیر اعلام کردند که نسبت دادن این حرفها به امام(ره) تحریف سخنان ایشان است.

باید ولی فقیه حاضر را بشناسیم

وی با بیان اینکه با وجود حضرت آقا (مقام معظم رهبری) ما راه را گم نخواهیم کرد، گفت: کسانی که میخواهند امام(ره) را از دیدگاه خودشان تفسیر کنند باید بدانند نهتنها ملت ایران، بلکه امت اسلام، امام(ره) را از معبر وجود امام حاضر میشناسند. این مقام معظم رهبری هستند که امام(ره) را به نحو شایستهای برای ما تبیین میکنند. با این واسطه، ما دیگر راه را گم نمیکنیم. یک بار اشتباه در طول تاریخ بس است. بس است تنها ماندن علی؛ ما سیدعلی را تنها نمی گذاریم، حتی اگر دیگران مکر کنند و برخی خواب ناخوش آن را ببینند. حتی اگر برخی در این زمینه برنامه ریزی داشته باشند این آرزو را به گور خواهند برد.

حجتالاسلام حاجتی به سخنرانی مقام معظم رهبری در اولین سالگرد ارتحال امام اشاره کرد و افزود: ایشان در این سخنرانی موضوع عصر امام خمینی(ره) را مطرح کردند و شش سال متوالی به تبیین آن پرداختند.

سهم طلبی و ولایت گریزی

نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: واقعاً نگران هستیم که نتوانستیم شخصیت امام(ره) را در همه ابعاد مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم؛ متأسفانه با ابتلا به درد بی بصیرتی، امام حاضر را هم نتوانستیم بشناسیم. به گونهای که روزی برخی یار امام(ره) بودند و امروز بار ولی فقیه حاضر هستند. برخی که عنوان یار امام(ره) را یدک می کشند به خاطر سهمطلبی حاضر نیستند از حضرت آقا تبعیت کنند، در حالی که روز به روز عظمت، عمق رهبری و استراتژی ایشان افزایش مییابد.

مقداری از فتح امام(ره) بگوییم

حجتالاسلام حاجتی با تأکید بر اینکه باید امروز از فتح و پیدایش امام(ره) بیشتر از رحلت ایشان گفته شود، افزود: سرّ اقتدار امام که دشمنان را مات و مبهوت کرد را میتوان در رابطه ایشان با اهل بیت و برخورداری از یک بصیرت بالا جستجو کرد. از اقتدار حضرت امام اینگونه میتوان برداشت کرد که امروز نباید فقط از رحلت و ختم امام(ره) صحبت کرد، بلکه فتح، پیدایش و تولد امام(ره) بیشتر نیاز به بازشناسی مجدد دارد. بنابراین به محققان، پژوهشگران و نویسندگان علاقهمند تبیین تاریخ انقلاب و معاصر توصیه میکنم که بیشتر به شناساندن شخصیت این مرد بزرگ تاریخ بپردازند.

نظر شما
پربیننده ها