سرلشکر صفوی:

آمریکا در جنگ‌های خود سیاست «شهر سوخته» را اجرا می‌کند/ آمار شهدای ارتش سوریه

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: امروز از حلب سوریه چیزی جز «شهر سوخته»، باقی نمانده و این سیاستی است که آمریکا در جنگ‌های خود با کشورهای منطقه دنبال می‌کند.
کد خبر: ۲۱۱۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷ - 05November 2016
آمریکا در جنگ‌های خود سیاست «شهر سوخته» را اجرا می‌کند/ آمار شهدای ارتش سوریهبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرلشکر سیدیحیی صفوی در همایش سراسری الگوهای فرماندهی و مدیریتی شهید همدانی با اشاره به اقدامات خصمانه آمریکا در سطح منطقه اظهار داشت: آمریکا با به راه انداختن جنگ تمدنی و با کاهش هزینه‌های نظامی خود، میزان فروش سلاح‌های خود را افزایش داده است، به نحوی که در دوران اوباما 100 میلیارد دلار سلاح به عربستان و 12 میلیارد دلار هم به امارات فروخته است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ادامه سخنان خود عنوان کرد: امروز همانند دوران دفاع مقدس، به صحنه‌های استراتژیک ایران یعنی عراق و سوریه که عمق استراتژیک ایران هستند، کمک نمی‌شود.
 
فرمانده سابق سپاه پاسداران افزود: 66 ماه است که مردم سوریه با گروه‌هایی در حال جنگیدن هستند که اروپا و آمریکا و برخی کشورهای منطقه از آن‌ها حمایت و پشتیبانی می‌کنند و حتی ژاپن که خارج ازاین  منطقه است با فروش تویوتا بازار خودروی خود را در سوریه و عراق تامین می‌کند.
 
وی با بیان اینکه در سوریه و عراق به تعداد «آر.پی‌.جی‌زن‌»ها، تکفیری‌ها تانک و موشک ضد تانک دارند، تصریح کرد: امروز از حلب چیزی جز «شهر سوخته»، باقی نمانده و این سیاستی است که آمریکا در جنگ‌های خود با کشورهای منطقه دنبال می‌کند.
 
سردار صفوی با بیان اینکه مهمترین راهبرد یک فرمانده این است که غافلگیر نشود و اشراف اطلاعاتی داشته باشد، بیان داشت: ما در سوریه و عراق غافلگیر شدیم؛ لذا عدم غافلگیری، هنر مدیریتی یک فرمانده است. به عبارت دیگر یک فرمانده در سطح راهبردی باید اطلاعات عملیاتی خود را برای از بین بردن راهبرد دشمن به کار گیرد و علاوه بر بُعد دفاعی، بُعد هجومی هم داشته باشد.
 
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: تروریست‌ها در سوریه و عراق آموزش‌های خوبی دیده‌اند و جسم آن‌ها ورزیده است و از سلاح‌های مجهز و مدرنی هم استفاده می‌کنند؛ لذا اینکه در مقابل چنین افرادی چگونه باید جنگید، یکی از دانش‌های راهبردی فرمانده است.
 
سرلشکر صفوی اضافه کرد: استفاده از وضعیت‌های مردمی یکی از خصوصیات سردار سلیمانی و شهید همدانی است، به نحوی که آن‌ها توانستند از عراق 20 تیپ حشد الشعبی و 20 هزار نیروی مردمی را در سوریه سازماندهی و ساماندهی کنند.
 
وی با بیان اینکه این فعالیت‌ها برای ساماندهی نیروهای مردمی درحالی صورت گرفت که ارتش سوریه و عراق و اصولاً ارتش‌ها به جنگ مردمی اعتقاد ندارند، تصریح کرد: ارتش سوریه تاکنون 12 هزار شهید داده است و از مردم این کشور نیز 300 هزار نفر به شهادت رسیده‌اند. در یمن نیز 30 هزار نفر از مردم شهید شدند و حزب‌الله لبنان نیز در سوریه تعدادی زیادی شهید داده است.
 
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا به خصوصیات فردی سردار شهید حسین همدانی اشاره و عنوان کرد: از نظر من شهید همدانی در سه بعد اندیشه و تفکر، اخلاق و رفتار و حوزه مسئولیتی باید مورد کنکاش قرار گیرد. ایشان از نظر شخصیتی فردی مطلوب، مردم‌یار، مردم‌دار و آبرومند در درگاه خدا و خلق خدا بود.
 
سردار صفوی در بخش دیگری از سخنانش به تلاش‌های حامیان فتنه‌ 88 اشاره کرد و گفت: بعضی‌ها می‌خواهند چهره فتنه‌گران را تطهیر کنند و اعمال فتنه‌گران را عادی جلوه دهند، در صورتی که هر کشوری که در آن عده‌ای علیه امنیت ملی اقدامی انجام دهند، آنها را به اشد مجازات محکوم می‌کنند. اعلامیه‌هایی که فتنه‌گران می‌دادند، بدتر از اعلامیه‌های منافقین بود.
 
وی بیان کرد: هرچند فتنه 88 برای مجموعه نظام گران تمام شد، ولی با فتنه‌گران با رأفت برخورد شده است.
 
انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار