رحمانی فضلی:

ناگزیریم از ظرفیت مناطق و مردم برای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم

وزیر کشور گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی ناگزیریم به مناطق مختلف کشور توجه ویژه داشته باشیم و از ظرفیت های مردمی استفاده کنیم.
کد خبر: ۲۱۱۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰ - 05November 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر شنبه در نشست هم اندیشی سرمایه گذاری و تامین مالی طرح های سرمایه گذاری و پروژه های عمرانی در سه استان آذربایجان شرقی، لرستان و کرمان افزود: بحث اقتصاد مقاومتی و نگاهی که رهبر معظم انقلاب به این موضوع دارند و ضرورتی که کشور با آن مواجه است و تجربیات به دست آمده نشان دهنده این است که ما ناگزیریم به مناطق توجه ویژه داشته باشیم و از ظرفیت آنان استفاده کنیم.
 
وی ادامه داد: باید از ظرفیت های مردمی برای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم، اگر از ظرفیت ها و توان مردم استفاده نکنیم با روند کنونی سرمایه گذاری، تولید و برنامه ریزی معلوم نیست بتوانیم به اهداف تعیین شده در سند چشم انداز یا رشد هشت درصدی اقتصادی دست یابیم.
 
وزیر کشور گفت: برای تحقق این کار ما یک راه کوتاه مدت و یک راه بلندمدت داریم، مجموعه شرایط تصمیم گیری و تصمیم سازی، اداری، اجرایی و برنامه ریزی کشوربه گونه ای بوده که کمتر اختیارات و تصمیمات و توزیع منابع و تخصیص امکانات در سطح استان ها و شهرستان به گونه ای موجب تعادل و توازن صورت گرفته و می گیرد. ما در معرض اقدام بزرگی در قالب توصیه رهبر معظم انقلاب تحت عنوان اقتصاد مقاومتی هستیم تا بتوانیم این نگاه و مجموعه اقدامات را به گونه ای طراحی کنیم که این طراحی جدید باعث توازن، تعادل و استفاده از امکانات و منابع و ظرفیت های مردم شود.
 
رحمانی فضلی با اشاره به برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برای تحقق اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: پروژه ‌های نیمه تمام که سطح و حجم آن ها بسیار زیاد است را باید بتوانیم با شرایط مطلوبی به بخش خصوصی واگذار کنیم چرا که در غیر این صورت با تخصیص منابع موجود و در صورت عدم واگذاری به بخش خصوصی، تکمیل آن ها تا چندین سال به طول خواهد انجامید.
 
وی ادامه داد: همچنین باید از تولید کنندگان و سرمایه گذاران با برقراری تسهیلات و رفع موانع دعوت به همکاری شده تا در مناطق مختلف کشور پروژه‌ های تولیدی و سرمایه گذاری فعال شوند.
 
وزیر کشور گفت: دولت یازدهم در راستای استقرار اقتصاد مقاومتی و توسعه ملی، ایجاد قرارگاه ‌های اقتصاد مقاومتی در استان ‌ها و شهرستان‌ های کشور را دنبال کرده است و در حال تبدیل نگاه و رویکرد سنتی به نوین هستیم و نباید در اینجا با وجود موانع دلسرد شویم.
 
رحمانی فضلی افزود: باید در کوتاه مدت به وضعیت پروژه ‌های نیمه تمام رسیدگی و آن ها را بررسی کنیم که در حال حاضر به دلیل توجه‌ صورت گرفته به این پروژه ‌ها نسبت به قبل رشد خوبی داشته و همکاری بانک‌ ها نیز در این حوزه بهبود یافته است.
 
وی تاکید کرد: در سطح ملی و استانی باید تلاش شود تا مسیر کشور در راستای توسعه ملی و استقرار اقتصاد مقاومتی هموار شود و بانک‌ ها تلاش کنند تا حرکت‌ های استانی را تقویت و آنه را سرعت دهیم.
 
وزیر کشور گفت: برای عرق شخصی، دینی، ملی و با هر انگیزه ‌ای که داریم همه باید برای استقرار اقتصاد مقاومتی در کشور تلاش کنیم و بدانیم استان ‌های کشور ظرفیت‌ های بسیار خوبی را دارند.
 
رحمانی فضلی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های منطقه ای برای توسعه کشور افزود: وجود حاشیه نشینی، جرم و جنایت در تهران و کلانشهرها و عدم استفاده از منابع، نتیجه عدم توجه به توان منطقه‌ ای و ظرفیت‌ های مردمی است.
 
وی ادامه داد: اقدامات دولت یازدهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی مبتنی بر نگاه رهبر معظم انقلاب است که مردمی شدن یکی از موارد مورد تاکید معظم له است.
 
وزیر کشور یادآور شد: در حال حاضر حدود 70 درصد اقدامات در وزارت کشور اقتصادی است و ساختار وزارت کشور را تغییر دادیم و معاونت اقتصادی را در این وزارتخانه ایجاد کرده ‌ایم زیرا اقتصاد می‌ تواند موجب امنیت پایدارو کاهش آسیب‌های اجتماعی شود.
 
رحمانی فضلی افزود: در حال حاضر که رهبر معظم انقلاب، مجلس، دولت و شخص رئیس جمهوری همه بر تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید دارند باید این فرصت را مغتنم شمرده و برای تحقق این امر از الگوهای موفق الگوبرداری کنیم.
 
منبع:ایرنا
نظر شما
پربیننده ها