جنبش انصارالله، عربستان را به شلیک موشک‌های بیشتر تهدید کرد

جنبش مردمی انصارالله یمن عربستان را در صورت عدم توقف جنگ به شلیک موشک‌های بیشتر تهدید کرد.
کد خبر: ۲۱۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷ - 06November 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، شرف لقمان، سخنگوی نیروهای وابسته به جنبش مردمی انصارالله یمن و علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین این کشور تاکید کرد: انصارالله انباری از موشک در اختیار دارد که با آن می‌تواند تا پایان نبرد با ائتلاف عربی به رهبری عربستان ادامه دهد.
 
لقمان در ادامه عربستان را به شلیک موشک‌های بیشتر در صورتیکه که جنگ را متوقف نکند، تهدید کرد.
 
در حالی که اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن به تلاش‌های خود برای مذاکرات بیشتر با انصارالله و نمایندگان حزب صالح در مورد نقشه راه پیشنهادی‌اش ادامه می‌دهد، سخنگوی انصارالله تاکید کرد: نیروهای انصارالله از کمیته‌های مردمی کنترل امور را در میدان نبرد در دست دارند و حملات موشکی اخیر و حملات آتی در راستای مدیریت عملیات دفاعی خواهد بود و این حملات موشکی تا زمانی که دشمن به کشتار و نابودی و محاصره یمن ادامه دهد،‌ ادامه خواهد داشت.
 
لقمان درباره ادعای برخی کشورها مبنی بر حمایت ایران از انصارالله گفت: نیروی دفاع موشکی انصارالله بر اساس استراتژی نظامی مبنی بر تنوع در منابع تهیه اسلحه شکل گرفته و این مساله که ایران موشکی را در اختیار ما قرار داده باشد و یا تجربیات نظامی را در اختیار یمن قرار داده باشد را تکذیب می‌کنم. برخی ادعاها مبنی بر "مصادره یک کشتی ایرانی که اسلحه به یمن قاچاق می‌کرده" نیز تنها جنجال‌هایی رسانه‌ای با هدف توجیه ادامه جنگ علیه یمن هستند.
 
این اظهارات سخنگوی نیروهای تحت کنترل انصارالله در حالی مطرح شد که کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در نشست اخیر خود در جده، "شلیک موشک بالستیک به سمت مکه از سوی انصارالله" را محکوم کرده و مدعی شد که "حامیان انصارالله شریک اصلی حملات به مقدسات اسلامی و یکی از طرف‌های اصلی در ایجاد فتنه‌های طایفه‌ای و حامی اصلی تروریسم هستند."
 
منبع:ایسنا
نظر شما
پربیننده ها