معاون سیدحسن نصرالله در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

وقایع ایران برای لبنانی‌ها مهم است/ فرزندانمان را با افتخار تقدیم اسلام می‌کنیم

«عفاف حکیم» با بیان اینکه وقایع رخ داده در ایران برای لبنانی‌ها مهم است، گفت: ملت ایران برای ما اسوه هستند و ما در راه ایثار و شهادت از آن‌ها مدد می‌گیریم.
کد خبر: ۲۱۲۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱ - 09November 2016

وقایع رخ داده در ایران برایمان مهم است«عفاف حکیم» معاون سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در امور زنان با حضور در بیست‌و‌دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، به خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس اظهار داشت: سرمنشا روحیه ایثارگری در لبنان از انقلاب اسلامی و فرمایشات امام خمینی (ره) است.

وی ادامه داد: ملت ایران برای ما اسوه هستند و ما در راه ایثار و شهادت از آن‌ها مدد می‌گیریم. روحیه استقامت و پایداری ملت ایران تاثیر عمیقی بر دختران و زنان لبنان دارد.

عفاف حکیم با بیان اینکه فرهنگ تشیع همان فرهنگ حسینی و شهادت است، افزود: روحیه شهادت‌طلبی در یک برهه حساس در بین شیعیان عالم گسترش یافت و باعث هدایت جوانانی شد که از مسیر اسلام خارج شده بودند.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان در امور زنان به شهدای لبنان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: وقایع رخ داده در ایران و کمک کردن به این کشور برای ما مهم است. در دوران دفاع مقدس نیز ما چند شهید از لبنان را تقدیم اسلام کردیم.

وی با بیان اینکه امروز زنان لبنان با الگوگیری از حضرت زینب (س) و صبر و بردباریِ زنان ایران در زمان جنگ هشت ساله، فرزندان خود را با افتخار برای حفظ اسلام به میدان نبرد می‌فرستند، گفت: ما فرزندانمان را با افتخار تقدیم اسلام می‌کنیم و هر قدر هم در این راه شهید بدهیم تاثیر منفی بر روحیه ما ندارد. ما تا آخر ایستاده‌ایم.

حکیم همچنین با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی ایران در لبنان تصریح کرد: امسال برای نخستین بار برنامه اسوه‌های صبر و مقاومت در لبنان برگزار شد؛ اما برای سال آینده هنوز رایزنی صورت نگرفته است؛ البته ما با از برپایی برنامه‌های فرهنگی ایران در لبنان استقبال می‌کنیم؛ زیرا اجرای اینگونه مراسم‌ تاثیرات مثبتی بر زنان لبنان دارد.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان در امور زنان بیان کرد: علاقه‌مند به همکاری و ارتقاء روابط با ایران برای استحکام بخشیدن به نقش زن در جامعه و تحقق اهداف اسلام هستیم؛ از این رو همکاری ایران و لبنان می‌تواند در جهت پیشبرد حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی در جامعه‌های اسلامی مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار