همایش بحران‌های ژئوپلیتیک جهان اسلام-5/ آیت‌الله اراکی:

اراده‌ متجلی شده در ذات اقدس الهی می‌تواند هویت واحد ایجاد کند/ جهان اسلام با چالش شکاف‌های اجتماعی مواجه است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه جهان اسلام امروزه با چالش شکاف‌های اجتماعی مواجه است، گفت: اراده‌ای که می‌تواند جامعه را یکی و هویت واحد ایجاد کند، اراده‌ای است که در ذات اقدس الهی متجلی شده است.
کد خبر: ۲۱۳۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶ - 15November 2016
اراده‌ متجلی شده در ذات اقدس الهی می‌تواند هویت واحد ایجاد کند/ جهان اسلام با چالش شکاف‌های اجتماعی مواجه استبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در آیین اختتامیه همایش بین‌المللی بحران‌های ژئوپلیتیکی جهان اسلام که در دانشگاه شهید بهشتی تهران در حال برگزاری است، اظهار داشت: امروز در جهان اسلام با چالش شکاف‌های اجتماعی روبرویم.
 
وی افزود: این شکاف نه‌تنها بخش‌های جامعه اسلامی را از یکدیگر دور کرده‌است بلکه این بخش‌ها را رو در روی هم قرار داده است. 

آیت‌الله اراکی خاطرنشان کرد: یکی از سخت‌ترین بحران‌هایی که اسلام به خود دیده‌است، وضعیت امروز کشورهای اسلامی است.
 
وی تصریح کرد: از دیدگاه قرآن هویت واحد مبنای شکل‌گیری جامعه است. هویت انسان و جامعه، اراده سیاسی حاکم بر جامعه را شکل می‌دهد. وقتی جامعه‌ای از اراده سیاسی قدرتمندی برخوردار و اراده‌های جامعه را همسو کند، این اراده هویت‌ساز می‌شود.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب عنوان کرد: اراده‌ای که می‌تواند جامعه را یکی و هویت واحد ایجاد کند، اراده‌ای است که در ذات اقدس الهی متجلی شده است.
 
آیت‌الله اراکی با بیان اینکه بدون تبعیت از اراده الهی سیاسی امکان تشکیل جامعه واحد محقق نمی‌شود، گفت: تا وقتی که یک رهبر سیاسی در جایگاهی قرار نگیرد که اراده‌های سیاسی دیگر درباره او مطیع نباشند، حاکمیت به وجود نمی‌آید.

وی در پایان تصریح کرد: هرجا نزاعی است نتیجه خروج از نظام طاعت از خدا و رسول اکرم (ص) است. انسان‌ها به نعمت خدا، اخوان می‌شوند که این نعمت رهبری الهی سیاسی است.
 
انتهای پیام/ 211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار