حجت الاسلام سهرابی:

نباید از هدف اصلی خود که تأسیس حکومت جهانی است، غافل شویم

امام خمینی(ره) فرمودند: مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باید رفع گردد ولی از آن هدف اساسی که ایجاد حکومت جهانی است نباید غافل شد که اگر چنین شود خطر و خیانتی بزرگ است.
کد خبر: ۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱ - 23August 2013

نباید از هدف اصلی خود که تأسیس حکومت جهانی است، غافل شویم

حجت الاسلام سهرابی عضو هیأت علمی موسسه آینده روشن در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس رضایت بخش بودن پژوهش های مهدوی در سال های اخیر گفت: چندسالی است که پژوهش های مهدوی باگرمی خوبی آغاز شده است و روند روبه جلو و پیشرفت دارد؛ ولی با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم. اما همین که استقبال خوب و گرمی از این موضوع در دانشگاه و حوزه شده است نشان از حرکت رو به جلو تحقیق و پژوهش در زمینه مهدویت دارد که این مهم جای بسیار امیدواری و دلگرمی دارد.

عضو هیأت علمی موسسه آینده روشن ضمن بیان تفاوت تربیت زمینه ساز با تربیت اسلامی افزود: شیعه در هر دوران یک پیوند جدی با امام خود دارد. در حدیثی امام صادق(ع) می فرمایند: " هرکسی که دوست دارد از اصحاب امام زمان(عج) باشد باید به این چند نکته توجه داشته باشد که اولاً باید در سایه فرهنگ انتظار به سر برد، ثانیاً عمل همراه با تقوا داشته باشد و اهل ورع باشد، ثالثاً اهل حسن اخلاق داشته باشد و از زیبایی های اخلاق برخوردار باشد. اگر فردی دارای این سه ویژگی بود می تواند صفت منتظر را به او داد.

سهرابی ضمن بیان خطیر بودن شرایط فعلی، باوجود غیبت امام زمان(عج) تصریح کرد: در حال حاضر ما در شرایط ویژه ای هستیم؛ چرا که امام زمان(عج) درپس پرده غیبت به سر می برد و مدیریت دین و دنیای مردم نیز به دست فقها سپرده شده است نه کسانی دیگر. ما نیز باید براساس دستوراتی که فقها صادر می کنند و جلوی راه ما قرار می دهند دین و دنیای خود را تنظیم کنیم. در این فضا، رویکرد و اخلاق منتظرانه شاخصی برای تشخیص اصحاب امام زمان(عج) است.

وی ادامه داد: از آنجایی که پیوند امام و امت یک پیوند جدی و قطعی است، ما نیز پیوند با امام زمان(عج) داریم و باید همه کارهای ما در راستای فرهنگ مهدویت و انتظار باشد. در یک کلام اینکه باید سبک زندگی منتظرانه داشته باشیم. در این عصر غیبت، منتظر باید خود را برای وقوع امر معصوم آماده نماید یعنی اینکه باید تمام مراحل زندگیش را طبق این مهم به انجام رساند.

حجت الاسلام سهرابی ضمن داهیانه خواندن حرکت و انقلاب امام خمینی(ره) گفت: انقلاب اسلامی نقطه عطفی در طول تاریخ شد و می توان آن را به عنوان حرکتی در راستای زمینه سازی ظهور به شمار آورد. ایشان در یکی از سخنرانی های حماسی خود خطاب به مسئولین می فرمایند: "نباید به بهانه کارهای اقتصادی و دیگر کارها از هدف اصلی خود که همانا تأسیس حکومت جهانی است، غافل شوید. مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باید رفع گردد ولی از آن هدف اساسی که ایجاد حکومت جهانی است نباید غافل شد که اگر چنین شود خطر و خیانتی بزرگ است."

سهرابی گفت: شیعه در طول تاریخ، تربیت آرمانی خود را بر اساس اهداف بلندش رقم زده است. شیعه در سایه تربیت آرمانی باید به نقطه بلوغ اجتماعی نائل شود. وقتی بلوغ اجتماعی شکل گرفت، همه، امام زمان خواه شدند، سطح خواسته شان افزایش پیدا کرد و امام زمان(عج) را خواستند، دیگر مدل های ضعیف و زمینی کنار می گذارد و روبه مدل های فاخر آسمانی می آورد که حکومت معصوم می باشد.

وی در پایان گفت: در همین رابطه نیز امام صادق(ع) در حدیثی می فرمایند: اگر شیعه به این درجه از بلوغ اجتماعی برسد، ظهور، لحظه ای پس و پیش نمی افتد. این بلوغ اجتماعی دو پیش فرض دارد: 1- پیوست فرهنگی؛ 2- الگو و سبک زندگی منتظرانه                                                                                 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار