یادداشت/ سرهنگ خلبان «بهمن ایمانی»؛

شهید «پیمان فرهنگ» راه آسمان را ادامه داد و راهش پررهرو خواهد بود

«شهید «پیمان فرهنگ» مردی بود که سال‌های زندگیش را ایستاد تا ایران بایستد و در پایان افتاد تا ایران نیفتد، شکست تا ایرانی نشکند و خم شد تا قامت ایران رعنا بماند.»
کد خبر: ۲۱۳۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹ - 19November 2016
شهید «پیمان فرهنگ» راه آسمان را ادامه داد و شرف شهادت را زینت بخشیدگروه دفاعی امنیتی دفاع پرس- سرهنگ دوم خلبان «بهمن ایمانی» مدیر دفتر معارف جنگ پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان در ایام سالروز شهادت یکی از دوستان و همرزمانش، سرهنگ خلبان شهید «پیمان فرهنگ ششبلوکی» یادداشتی را جهت انتشار در اختیار خبرگزاری دفاع مقدس قرار داده است، که در ادامه می‌خوانید: 
 
27 آبان سالروز پرواز ابدی عقاب تیز چنگ و بلند پرواز هوانیروز ارتش، شهید سرهنگ خلبان پیمان فرهنگ ششبلوکی است. مردی که در جریان  پرواز پر حماسه‌اش، راه آسمان را ادامه داد و به زمین برنگشت و بدینسان هیبت مرگ را شکست و شرف شهادت را زینت بخشید. مردی که سال‌های زندگیش را ایستاد تا ایران بایستد و در پایان افتاد تا ایران نیفتد، شکست تا ایرانی نشکند و خم شد تا قامت ایران رعنا بماند.
 
او مردی بود که طعم تلخ یتیمی را به کام یگانه دختر نازنینش روا داشت و رفت تا محصول نبودنش، عزت دین و آزادی سرزمین عزیزمان باشد.
 
یاد و خاطره خلبان شهید پیمان فرهنگ و خلبانان شهید هم پروازش در تاریخ هوانیروز ارتش ماندگار خواهد بود. پیمان در ذهن و زبان خلبانان ارتش، یک فرد رفته از میان نیست، پیمان یک فرهنگ ماندگار است و راه پر افتخار زندگی او و نحوه شهادتش یک راه پررهرو خواهد ماند.
 
الفا یک اصفهان با افتخار، امانتدار خون پاک شهیدمان خواهد بود و هر خلبانی که از آلفای اصفهان گذر کند، بوی سوختن ققنوس فرهنگ، وی را به تداوم عشق به دین و میهن و پرواز برای پاسداشت این عشق، تشویق خواهد کرد.
 
شهید سرهنگ خلبان «پیمان فرهنگ شش‌بلوکی» در تاریخ بیست و هفتم آبان ماه سال هشتاد و پنج در جریان حماسه یک پرواز قهرمانانه، همراه با پنج پرستوی عاشق به سوی ابدیت پر کشید و به شهادت رسید.
 
شهید «پیمان فرهنگ» راه آسمان را ادامه داد و راهش پررهرو خواهد بودشهید سرهنگ خلبان رسول عابدیان
 
دیگر شهدای این پرواز، شهید سرهنگ خلبان رسول عابدیان، شهید خلبان بهرام حاج اسفندیاری، شهید خلبان کاظم نام‌آور، فنی هوایی شهید محمدرضا یوسفی و فنی هوایی شهید محمد مسائلی بودند. یاد و خاطره این شهیدان گرامی و راهشان پر رهرو باد.

انتهای پیام/221
نظر شما
پربیننده ها