یک مقام فلسطینی اعلام کرد؛

کنگره جنبش «فتح» موج جدیدی از مقاومت مردم فلسطین را فعال می‌کند

مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امور استراتژیک اعلام کرد جنبش فتح قرار است در مجمع سران فلسطینی طرحی را برای ایجاد موج گسترده‌تری از اعتراضات و مقاومت مردمی را علیه رژیم صهیونیستی فعال کند.
کد خبر: ۲۱۳۹۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸ - 20November 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، یکی از مشاوران «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد جنبش «فتح» در حال برنامه‌ریزی موج گسترده‌تری از مقاومت مردمی علیه ارتش رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی است.
 
«حسام زملط» مشاور عباس در امور استراتژیک با بیان اینکه در نشست سران فلسطینی، این طرح اتخاذ خواهد شد، گفت: «قصد داریم یک مقاومت تمام عیار مردمی را در کنگره فتح فعال کنیم...نیاز است تا مقاومت مردمی را گسترش داده و تحرکات اعتراضی بزرگتری علیه اسرائیل به‌راه بیاندازیم تا بهای اشغالگری برای آنان سنگین‌تر شود.»
 
زلمط در مصاحبه اختصاصی با روزنامه «جروزالم پست» جزئیاتی بیشتری درباره نحوه «فعال‌کردن تمام عیار» مقاومت مردمی ارائه نداد اما تاکید کرد این اعتراضات باید حجم وسیعی از توده‌های مردم فلسطین را دربربگیرد تا بتواند موثر واقع شود.
 
دیگر سران جنبش آزادی بخش فتح نیز می‌گویند کنگره پیش‌رو نقطه عطفی در سیاست‌های فلسطینیان خواهد بود و راه را برای تشکیل مجدد کنفرانس ملی فلسطینیان، بدنه‌ی قانونگذاری جنبش فتح و به تبع آن انتخابات پارلمانی و ریاستی هموار خواهد کرد.
 
کنگره جنبش فتح روز 9 آذر و با حضور 1400 عضو این سازمان برگزار خواهد شد.
 
منبع:فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار