وزیرعلوم برای توضیح و پاسخگویی هفته آینده به مجلس می‌آید

میرحمایت میرزاده با اعلام این خبر که وزیر علوم هفته آینده در مجلس حضور می یابد، تصریح کرد: قرار است در هفته آینده جلسه ای با حضور وزیر علوم در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تشکیل و در این جلسه نمایندگان به بیان نقطه نظارت خود بپردازند و آقای فرهادی نیز در دفاع از خود پاسخ نمایندگان را بدهند.
کد خبر: ۲۱۳۹۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰ - 20November 2016
 به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، میرحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اعلام موضوع استیضاح وزیر علوم در مجلس گفت: با توجه به عملکرد وزیر علوم در حوزه علوم و دانشگاهی که مورد نقد نمایندگان قرار گرفته است، طرح استیضاح وزیر علوم با امضای 29 نفر از نمایندگان تقدیم هیات رئیسه مجلس شده است.
 
وی در ادامه با بیان اینکه عملکرد ناصحیح وزارت علوم علت اصلی استیضاح وزیر شده است بیان داشت: برخی از ناکارامدی ها در حوزه دانشگاه و علوم کشور و همچنین مشکلاتی که در برخی از دانشگاه های کشور بوجود امده سبب شد تا نمایندگان اقدام به استیضاح وزیر علوم کنند.
 
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اعلام این خبر که وزیر علوم هفته آینده در مجلس حضور می یابد، تصریح کرد: قرار است در هفته آینده جلسه ای با حضور وزیر علوم در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تشکیل و در این جلسه نمایندگان به بیان نقطه نظارت خود بپردازند و آقای فرهادی نیز در دفاع از خود پاسخ نمایندگان را دهند.
 
میرزاده با بیان اینکه استیضاح وزیر علوم موضوع عجیبی نیست خاطر نشان کرد: عملکرد ضعیف وزارت علوم و تحقیقات و فناوری موجب عدم رضایت نمایندگان از آقای فرهادی شده است و موضوع عجیبی نیست، نمایندگان در هر زمان که از عملکرد وزارتخانه ای ناراضی باشند و یا نقدی بر آنان داشته باشند حق استیضاح را دارند و این یکی از اصلی ترین حقوق نمایندگان است.
 
پیش از این نیز رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص علل استیضاح وزیر علوم گفته بود که طرح استیضاح حدود ۱۱ محور دارد که می توان به محورهای علمی، رشد شتاب علمی کشور، محورهای فرهنگی، وضعیت فرهنگی دانشگاه ها، دانشگاه فنی و حرفه ای و مشکلات آن، مسائل رفاهی و معیشتی دانشجویان و کارکنان، سند دانشگاه اسلامی که به آن توجه نشده اشاره کرد.
 
یکی دیگر از محورها مربوط به عدم جایابی دانشجویان بورسیه و پرداخت شهریه آنها است، از نظر ادامه تحصیل دانشجویان بورسیه به جز ۳۶ نفر که برحسب ظاهر نتوانستند مستندات دقیقی برای بورسیه شدن ارائه دهند، بقیه دانشجویان یعنی ۳ هزار و ۷۰۰ نفر ادامه تحصیل می دهند و کمتر از یک درصد آنها دچار این مشکل بودند.
 
ولی در مسئله جایابی دانشجویان بورسیه هنوز تعداد زیادی از این دانشجویان شاید حدود هزار نفر جایابی نشده اند بخش قابل توجهی از این دانشجویان با معدل های بسیار خوب فارغ التحصیل شده اند و جایابی نشده اند. یکی از بندهای استیضاح در همین مورد است که این دانشجویان چرا با وجود معدل های بسیار خوب هنوز جایابی نشده اند.
 
منبع:دانا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار