شهید حسن صوفی را بهتر بشناسیم

نشست هم‌اندیشی و تبادل نظر پیرامون میزان مشارکت سازمان‌ها برای معرفی هرچه بیشتر شخصیت محوری سردار شهید حسن صوفی در همدان برگزار شد.
کد خبر: ۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۶ - 29May 2013

شهید حسن صوفی را بهتر بشناسیم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، جعفر زمردیان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان همدان دراین نشست گفت: شهید صوفی نقش محوری و اقدامات اثرگذار در طرح تشکیل پنج لشکر داشت.

وی افزود: 184 سردار، امیر و فرمانده شهید همدانی در کشور وجود دارد که لازم است نسبت به معرفی اقدامات اثرگذار این چهرههای ملی اقدام قابل قبولی انجام شود.
 
وی اظهار امیدواری کرد: با تولید مستند و تالیف کتاب شهید حسن صوفی در راستای معرفی فرماندهان شهید اقدام کرده باشیم و این تولیدات به نحو شاخص و شایسته شهید باشد.
 
زمردیان اضافه کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاعمقدس برای انجام باکیفیت کار و معرفی این شهید در سطح کشور 180 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته و به مشارکت سایر ارگانها نیز نیاز دارد. ارگانهایی که تا کنون آمادگی خود را اعلام کردهاند میتوانند کارگردانان و فیلمنامهنویسان مد نظر خود را پیشنهاد کنند تا نسبت به انتخاب بهترینها تصمیم گرفته شود.
 
بقایی معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین (ع) نیز دراین نشست ضمن اعلام آمادگی برای همکاری گفت: در این تولیدات باید ظرفیتهای موجود در استان را در نظر گرفته و از آنها استفاده کنیم؛ ضمن اینکه مسائل مالی نهادها امکان به وجود آمدن دغدغههایی در طرح را مطرح میکند و باید کار به دست یک پیمانکار سپرده شود.
 
وی اعلام کرد: امسال سپاه شهید حسن صوفی را به عنوان شهید شاخص همدان اعلام و معرفی میکند و تا کنون در بخش داخلی سپاه همایش 400 نفری با حضور فرماندهان حوزهها و ردهها با محوریت این سردار شهید برگزار شده است. از دیگر برنامههای انجام شده برای معرفی این شهید تولید، چاپ 18 هزار نسخه بروشور برای زائران حرم امام (ره) است.
 
سیدعلی مساوات مدیر تحقیق و پژوهش اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاعمقدس استان همدان هم اظهار کرد: ابعاد شخصیتی شهید صوفی به گونهای بود که به جرأت میتوان گفت این شهید از نوادر و نوابغ استان و کشور بوده و اگر همدان ظرفیتهای موجود در تهران را داشت کمتر از شهید همت معرفی نمیشد.
 
وی افزود: این سردار شهید بنیانگذار چندین طرح ملی از جمله آیین انضباطی سپاه و بسیج، طرح مصطفی حبیب در سطح کشور در سال 63، طراح و مبتکر لشکرهای احتیاط قدس، طراح و مبتکر طرح مانور «لبیک یا خمینی» در سال 63 در قالب رژه پنج لشکر از بسیجیان در محل استادیوم قدس همدان که به عنوان الگو در سراسر کشور به اجرا درآمد و همچنین از بنیانگذاران «تیپ ویژه شهدا»ی کردستان بود.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار