قدردانی فرماندار قم از خدمت رسانی سپاه به 27 هزار زائر اربعین

فرماندار قم از خدمت رسانی موثر نهادهای استان بخصوص سپاه و بسیج به بیش از 27 هزار زائر اربعین حسینی(ع) و زائران کریمه اهل بیت(س) در مصلای قدس قم تقدیر کرد.
کد خبر: ۲۱۴۰۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶ - 20November 2016

به گزارش دفاع پرس از قم، رضا سیار با اشاره به حرکت خودجوش قرارگاه مرکزی اربعین استان قم در خدمت رسانی به زائران حسینی(ع) اظهار داشت: مرکز خدمات زائران اربعین متشکل از تعدادی طلبه جوان است که به‌صورت خودجوش و با رویکرد خدمت به زائران حسینی، مصلای قدس را به‌منظور اسکان و پذیرایی زائران فراهم کرده‌اند.

وی بابیان اینکه تاکنون 27 هزار تن از زوار ایرانی و خارجی در مصلای قدس پذیرایی شده‌اند، افزود: بر اساس آمار تاکنون این تعداد از زوار در مصلای قدس اسکان‌یافته و حداقل با یک وعده‌غذای گرم پذیرایی شدند.

فرماندار قم با تأکید بر خلأ وجود موکب در مسیر زوار و در شهر مقدس قم، تصریح کرد: مسئولان، هیئت‌ها و بسیجیان خلأ وجود چنین موکبی را در قم احساس می‌کردند بنابراین باهمت همه دستگاه‌ها و به دستور استاندار، مصلای قدس و در صورت نیاز سایر مکان‌ها به‌منظور اسکان زائران فراهم‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: اورژانس، آتش‌نشانی، هلال‌احمر، شهرداری، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران با همکاری یکدیگر و بر اساس برنامه و عملکردی مشخص به اسکان زائران ایرانی و خارجی در قم اهتمام کردند.

سیار با اشاره به ظرفیت 5 هزارنفری مصلای قم افزود: امامزادگان، حسینیه‌ها، نمازخانه‌های 60 مدرسه هسته مرکزی شهر و سالن‌های ورزشی آمادگی پذیرایی از زائران را در صورت نیاز و افزایش تعداد زائران دارند.

وی با تاکید بر نقش موثر سپاه استان قم در خدمت‌رسانی به زوار اربعین اظهار داشت: سپاه با پشتیبانی از قرارگاه مرکز خدمات زائران حسینی، طبخ غذا، کمک به حمل‌ونقل، مراقبت و حمایت از زوار و نیز تأمین وسایلی چون پتو، زیرانداز و وسایل بهداشتی لازم برای زوار کمک شایانی در راستای پذیرایی از زوار داشته است.

فرماندار قم با اشاره به آمادگی مسجد مقدس جمکران در اسکان و پذیرایی زوار اظهار داشت: جمکران نیز آمادگی خود را اعلام کرده است تا در صورت کثرت زوار از آن‌ها پذیرایی کند.

سیار همکاری حرم حضرت معصومه(س) را نیز در خدمت‌رسانی به زوار برجسته دانست و گفت: با توجه به اطلاعیه‌ای که به حرم مطهر ابلاغ‌شده است زواری که برای زیارت به حرم حضرت معصومه(س) می‌روند برای مراجعه و اسکان در مصلا راهنمایی می‌شوند.

مرکز خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) در مصلای قدس قم تا آخر هفته جاری پذیرای زائران اربعین می باشد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها