پژوهشگر عرصه مهدویت در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

پژوهش در عرصه مهدویت تکلیف همگانی است

محقق و پژوهشگر عرصه مهدویت گفت: همه افراد جامعه بویژه پژوهشگران حوزه و دانشگاه و فرهیختگان باید در عرصه مهدویت وارد شده و به تکلیف خود در این رابطه عمل کنند.
کد خبر: ۲۱۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱ - 11June 2014

پژوهش در عرصه مهدویت تکلیف همگانی است

حجتالاسلام «احد عبداللهی» پژوهشگر عرصه مهدویت در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس ضمن اشاره به اهمیت ترویج مباحث مهدوی در سطح جامعه ابراز کرد: با توجه به اینکه وجود نازنین امام زمان(عج) از اعتقادات خاصه مذهب تشیع است، ضرورت دارد تا همه شیعیان نسبت به تبیین و ترویج این مسئله پژوهش داشته باشند.

وی در ادامه افزود: هنگامی که دیگر ادیان و مکاتب دغدغه آخرالزمان(عج) را دارد و رشتههای آخرالزمانی چون آینده پژوهی و پایان تاریخ در سطح آکادمیهای معتبر دنیا مطرح میگردد، ضرورت بیشتری در تبیین این مسائل از سوی اندیشمندان شیعی حوزه و دانشگاه احساس می شود.

حجتالاسلام عبداللهی با بیان اینکه در عصر غیبت دیدگاهها باید تکلیف محور باشد افزود: تکلیف نظری ایجاب می کند تا در راستای ایجاد آمادگی و فضاسازی اعتقادی از زمینههای لازم برای ترویج مولفههای مهدوی استفاده کرد و پرداختن به این موضوع به عهده فرهیختگان و تکلیف همگانی است.

وی در تبیین تکالیف عملی که در حوزه های فردی و اجتماعی جزو فرهنگ انتظار و مهدویت محسوب می شود ابراز داشت: در حوزه فردی شناخت و معرفت پیدا کردن نسبت به حضرت و دعا برای ایشان بعنوان مطرح است و در حوزه اجتماعی بیشترین تکلیف بر دوش نهادهای فرهنگی و اجتماعی دولت اسلامی می باشد.

محقق و پژوهشگر عرصه مهدویت با اشاره به وظیفهای که دولت اسلامی در راستای زمینهسازی ظهور برعهده دارد تصریح کرد: برای مثال مجلس شورای اسلامی وظیفه دارد قوانین و لوایح اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خود را در جهت زمینه سازی ظهور حضرت مهدی(عج) تدوین و دولت آنرا اجرا نماید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار