امیر سیاری خبر داد

برگزاری رزمایش مشترک با کشورهای مسیر ناوگروه ایران

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اعلام ورود ناو گروه سی ام نیروی دریایی به بندر دارالسلام گفت: با هر کشوری که همکاری داشته باشیم و از بنادر آن بازدید کنیم یا در بدو ورود یا در پایان بازدید رزمایش مشترکی برگزار خواهیم کرد.
کد خبر: ۲۱۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴ - 12June 2014

برگزاری رزمایش مشترک با کشورهای مسیر ناوگروه ایران

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس،  امیر دریادار حبیب الله سیاری با بیان اینکه تاکنون در بندر کراچی پاکستان و در بندر بمبئی هند و در بندر مسقط عمان رزمایش مشترک داشته ایم ، گفت: در بندر دارالسلام تانزانیا که امروز ناوگروه ایران اسلامی پهلو گرفت نیز احتمال برگزاری رزمایش مشترک وجود دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: این ناوگروه که متشکل از ناوشکن الوند و ناو بالگردبر و پشتیبانی بوشهر است پس از مأموریت پشتیبانی و حفاظتی خود در خلیج عدن و باب المندب به دریای سرخ و شمال اقیانوس هند وارد شد و پس از طی مسافتی طولانی و عبور از خط استوا به اقیانوس هند جنوبی رسید و برای نخستین بار در بندر دارالسلام تانزانیا پهلو گرفت.

وی گفت: مأموریت این ناوگروه انتقال پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران و نشان دادن اقتدار نیروی دریایی و بازدید از مراکز علمی و آموزشی نیروی دریایی تانزانیاست.

امیر دریادار سیاری با اشاره به اینکه ناو پشتیبانی و بالگردبر بندرعباس رکورد بیشترین دریانوردی را در ایران از آن خود کرده است ، گفت: طولانی ترین مأموریت دریایی ما 17 هزار مایل بوده است.

وی گفت: در صورت ادامه مأموریت ناوگروه سی ام نیروی دریایی حرکت به سمت جنوب آفریقا با ان آغاز می شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگروه بیست و نهم نیروی دریایی ارتش نیز پس از صد روز دریانوردی آموزشی با 200 دانشجو به جمهوری اسلامی ایران بازگشت.

امیر دریادار سیاری با اشاره به اینکه ناوگروههای ما در سفرهای طولانی خود در بنادر بمبئی هند و کلمبو سریلانکا حضور یافته اند و زیردریایی یونس نیز آنها را همراهی کرده است ، گفت: ایران با حضور در دریای چین ، اقیانوس آرام و پهلو گرفتن در بندر ژان ژیانگ چین ثابت کرد اقتدار بی چون و چرایی در آبهای آزاد دارد.
پهلوگیری ناوگروه سی ام ایران در بندر دارالسلام

ناوگروه سیام نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از« ناوشکن الوند و ناو پشتیبانی رزمی بوشهر»، دیروز با حضور مقامات دو کشور در دارالسلام پایتخت تانزانیا پهلو گرفت.

فرمانده ناوگان سی ام نیروی دریایی ارتش گفت : از اواخر فروردین ماه از بندرعباس خارج شدیم ، این ناو با عبور از منطقه خلیج عدن و تنگه استراتژیک باب المندب ، وارد دریای سرخ شد .

ناخدا عبداللهی گفت: در بندر دارالسلام با به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران، اقتدار دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را به دنیا نشان دادیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا هم گفت : در سالهای اخیر اولین بار است که این ناو در بندر دارالسلام پهلو گرفت.

جعفری گفت: مقامات تانزانیا هم از این بازدید استقبال و آن را برای تحکیم صلح و ثبات و امنیت بین المللی و گسترش مناسبات دفاعی و نظامی بین دو کشور مهم ارزیابی کردند.

ناوگروه سیام نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مسیر خود را به سمت جنوب آفریقا ادامه خواهد داد و تا چند روز دیگر در کیپ تاون آفریقای جنوبی نیز طی مراسمی رسمی، پهلو می گیرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار