مسئول مرکز راهبردی سپاه ناحیه شاهرود خبر داد؛

عضویت 500 نفر در شوراهای همفکری اقشار بسیج شهرستان شاهرود

گرزین گفت: 22 قشر در بسیج شهرستان شاهرود فعالیت می کنند که 500 نفر عضو شورای همفکری بسیج هستند.
کد خبر: ۲۱۵۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱ - 27November 2016

به گزارش دفاع پرس از سمنان، حسین گرزین با اشاره به فعالیت 22 قشر در بسیج و عضویت 500 نفر در شورای همفکری اظهار داشت: این اقشار در 8 کارگروه تخصصی تقسیم بندی شده و تا کنون بیش از 200 جلسه کاربردی برگزار کرده اند.

وی با بیان اینکه از هر قشر 15 تا 25 نفر در شورای همفکری عضو هستند افزود: کارگروه های تخصصی به مدت دو سال با رای گیری ایجاد می شوند و از رئیس، نایب رئیس و یک دبیر تشکیل شده اند.

مدیر مرکز راهبردی سپاه شاهرود خاطر نشان کرد: 60 جلسه در کارگروه های بسیج اقشار برگزار شده و اعضای کارگروه ها جلسات ماهیانه دارند، عضو شورا و مجمع بسیج شهرستان نیز هستند که از یک رئیس، 3 نایب رئیس و دو بازرس تشکیل می شود و به صورت مستمر دو بار در سال تشکیل جلسه می دهند.

گرزین بیشترین تمرکز این کارگروه ها را در مرتفع سازی معضلات و آسیب های منطقه با استفاده از افراد نخبه دانست و عنوان کرد: برنامه های بومی محلی بعد از تصویت مجمع عملیاتی می شوند.

وی مهم ترین موضوعات مد نظر مجمع را کاهش طلاق، آسیب های اعتیاد و رسیدگی به نخبگان اعلام و ابراز کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی توجیهی در روستا، سبک زندگی اسلامی در راستای تحقق همین اهداف در حال انجام و پیگیری است.

مدیر مرکز علمی پژوهشی سپاه ناحیه شاهرود در ادامه به شکل گیری شوراهای علمی پایگاه های بسیج اشاره کرد و گفت: هسته های علمی راه اندازی شده اند و به برگزاری کلاس های تقویتی، مسابقات کتابخوانی و بازدیدهای علمی و ... اقدام کرده اند.

گرزین طبقه بندی پایگاه ها را در رده های الف، ب و ج دانست که مرحله ج را عمومی و شامل همه پایگاه ها معرفی کرد و افزود: شورای همفکری به صورت ماهانه یک جلسه برگزار می کند و همایش ائمه جمعه و جماعت هم الزاما دو بار در سال باید اجرا شود.

وی برگزاری جشنواره اختراعات و ابتکارات پایگاه های بسیج محلات را جزور برنامه های متناوب پایگاه های بسیج اعلام و خاطرنشان کرد: 6 حوزه مقاومت روستایی و شهری در حال حاضر فعال و مشغول ارائه خدمت به بسیجیان در این زمینه هستند.

سرپرست تربیت بدنی سپاه ناحیه شاهرود از فعالیت 22 رشته ورزشی در سطج پایگاه های بسیج، حوزه های مقاومت و ناحیه و استان خبر داد و تصریح کرد: این رشته ها برای عموم خواهران و برادران بسیجی در رشته های کاراته، فوتبال، والیبال، شنا، دارت، کشتی، ووشو، تنیس روی میز فعال است.

وی به برگزاری ده مورد کوهپیمایی زیر سه هزار متر در حومه شهرستان نیز اشاره کرد و ابراز کرد: پیاده روی خانوادگی 5 هزار نفری در سطح ورزش های همگانی نیز به صورت روتین در دستور کار واحد تربیت بدنی قرار دارد.

گرزین از برگزاری مسابقات بازی های بومی محلی در رده ورزش همگانی هفتگی در محدوده پایگاه ها نیز خبر داد و عنوان کرد: 15 مورد پیاده روی در سطح حوزه های مقاومت و کوهپیمایی در مناسبت ها نیز انجام شده و بسیج پیشکسوتان به صورت تخصصی در  زمینه کوهپیمایی فعالیت می کند.

وی شرکت 35 تیم خواهران و 16 تیم برادران در زمینه والیبال را مایه امیدواری بخش تربیت بدنی دانست و اذعان کرد: در مسابقات اخیر 17 تیم فوتبال و 75 نفر در کاراته برادران و 45 نفر در کاراته خواهران شرکت داشتند.

وی با بیان اینکه سالن های ورزشی بسیج در دو گروه سوله های صالحین ویژه ورزش های رزمی و سوله فوتسال و والیبال 9 دی دسته بندی می شوند اظهار کرد: در سال 95 توانستیم باشگاه مقاومت بسیج را به ثبت برسانیم و مسابقات و برنامه های خوبی نیز برگزار شد.

سرپرست تربیت بدنی سپاه شاهرود از محمد امین رضوانی ورزشکار شرکت کننده در مسابقات کره جنوبی در رشته ورزش های سه گانه و امین رضوانی نفر سوم المپیاد ورزشی بسیج قدردانی و برای آنها توفیقات بیشتر در این رشته ها را آرزو کرد.

 مسئول ستاد حمایت از جبهه مقاومت اسلامی گفت: تاکنون قریب به 600 میلیون ریال کمک های نقدی مردم برای کمک به جبهه مقاومت جمع آوری شده و انتظار می رود تا پایان آبان ماه این مرحله کمک ها آماده ارسال باشد.

وی با بیان این مطلب که تا کنون 4 مرحله محموله های کمکی به مناطق مختلف جبهه مقاومت ارسال شده بیان کرد: در مرحله اول سه تن نان کاک، در مرحله دوم محصولات دیگر به صورت جداگانه، در مرحله سوم 15 هزار بسته خشکبار و هزار دست لباس و در مرحله چهارم 400 کیلو شیر، 9 کیسه آرد و دو هزار دست لباس ارسال شده است.

گرزین با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان 50 میلیون تومان پول نقد نیز جمع آوری شده اظهار کرد: در مراحل بعدی 10 تا 15 میلیون تومان دیگر نیز جمع آوری شده که در پایان آبان ماه ارسال شده است.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها