آنکارا به دنبال امکان تنفس جدید تروریست‌ها است

رایزن فرهنگی سابق ایران در ترکیه گفت: چاووش اوغلو اعلام کرده که آنکارا به دنبال برقراری آتش‌بس در سوریه است؛ اما به نظر می‌رسد ترکیه دوباره به دنبال امکان تنفس جدید برای تروریست‌ها است.
کد خبر: ۲۱۵۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹ - 30November 2016
آنکارا به دنبال امکان تنفس جدید تروریست‌ها استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «حسن شعبانی»، رایزن فرهنگی سابق ایران در ترکیه، در خصوص اهداف سفر چاووش اوغلو وزیر خارجه و هاکان فیدان رئیس سرویس اطلاعاتی ترکیه به تهران، با اشاره به تلاش آنکارا برای کمک مجدد به تروریست‌ها بیان داشت: اهداف عمده سفر وزیر امور خارجه ترکیه و رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ملی این کشور به ایران در رابطه با آخرین وضعیت سوریه بوده و آخرین تحولات این کشور با طرف ایرانی مورد مذاکره قرار گرفته است.

وی با تأکید بر عدم‌ تغییر رویکرد آنکارا در قبال مسائل منطقه اشاره داشت: علی‌رغم وقوع کودتای نافرجام پانزدهم جولای سال جاری در ترکیه و فشارهایی که دولت این کشور به خاطر اشتباهات استراتژیک متحمل شده، به نظر می‌رسد که آنکارا از این اوضاع چندان متأثر نشده است.

رایزن فرهنگی سابق ایران در ترکیه با یادآوری سخنان ضد ایرانی وزیر امور خارجه ترکیه در طی هفته‌های اخیر تأکید داشت: چاووش اوغلو اخیراً با متهم کردن ایران و روسیه به دخالت در امور کشورهای منطقه، خواستار ایفای نقش مثبت از  سوی این دو کشور در حل بحران‌ها شده بود. این اظهارات خیلی تعجب‌برانگیز بود زیرا این تذکر به جای تهران و مسکو باید به خود دولت ترکیه داده می‌شد.

وی با تأکید بر اقدامات ضد سوری دولت آنکارا افزود: این اظهارات در حالی عنوان می‌شود که اقدامات خود دولت ترکیه و همپیمانان این کشور از جمله قطر و عربستان با همکاری ایالات‌متحده آمریکا طی چندین سال گذشته در سوریه موجب تداوم بحران این کشور شده است.

شعبانی با اشاره به وضعیت میدانی منطقه اضافه کرد: جبهه مقاومت امروز پیروزی‌هایی در مناطقی از حلب به دست آورده و این در حالی است که وضعیت کنونی تروریست‌ها از جمله داعش در سوریه و عراق با شکست همراه بوده است. داعش الآن در حال از دست دادن سنگرهای خود است. متأسفانه ترکیه در شرایط کنونی تلاش می‌کند که تروریست‌ها را از این بن‌بست نجات دهد.

وی با بیان هدف مخرب ترکیه در سوریه تأکید داشت: چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرده که این کشور به دنبال برقراری آتش‌بس در سوریه است؛ اما به نظر می‌رسد با توجه به آتش‌بس‌هایی که پیش‌ از این در این کشور برقرار شده، ترکیه دوباره به دنبال امکان تنفس جدید برای تروریست‌ها است.

این کارشناس مسائل ترکیه با توجه به کمک‌های آنکارا به تروریست‌ها افزود: برقراری آتش‌بس مجدد موجب می‌شود که تروریست‌ها در این فرصت دوباره به سازمان‌دهی و تجدیدقوا بپردازند. آنکارا تلاش می‌کند که اگر مذاکراتی نیز برای تعیین سرنوشت سیاسی سوریه تشکیل شود، تروریست‌ها امکان ورود به این گفت‌وگوها داشته باشند.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها