دبیر علمی دومین کنگره ملی تروما در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

کاهش تلفات جاده‌ای نتیجه پیگیری‌های مصوبات کنگره اول تروماست/ برگزاری دومین کنگره ملی تروما در 14 آذر

دبیر علمی دومین کنگره ملی تروما گفت: پیگیری‌های مصوبات کنگره اول تروما که با تلاش‌های وزارت بهداشت و ناجا انجام پذیرفت، باعث شد تا اکنون در مرگ و میر ناشی از حوادث جاده‌ای سال به سال سیر نزولی داشته باشیم.
کد خبر: ۲۱۵۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳ - 03December 2016
کاهش تلفات جاده‌ای نتیجه پیگیری‌های مصوبات کنگره اول تروماست/ برگزاری دومین کنگره ملی تروما در 14 آذردکتر «حسن عراقی‌زاده» دبیر علمی دومین کنگره ملی «تروما» در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس با بیان اینکه این کنگره با سخنرانی وزیر بهداشت و سایر مدعوین در کتابخانه ملی ایران آغاز به کار می‌کند، اظهار داشت: مرگ و میر ناشی از تروما یا حوادث در سنین زیر 40 سال دومین عامل در جهان و از جمله ایران محسوب می‌شود که در راس این حوادث، می‌توان به سوانح رانندگی اشاره کرد. البته تروما، حوادث ناشی از جنگ و کار را نیز در بر می‌گیرد؛ به عبارت دیگر هر گونه آسیبی که از خارج به بدن وارد می‌شود در مقوله تروما گنجانده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اولین کنگره دو سال پیش برگزار شد که در آن موضوع پیشگیری و مدیریت تروما بحث شد، افزود: دومین کنگره که مخاطبین آن بیشتر پزشکان هستند از 13 آذر با 11 کارگاه آموزشی فعالیت خود را آغاز کرده که بعد از مراسم افتتاحیه، کنگره فعالیت خود را با 20 گروه (پنل) و ارایه 30 مقاله به صورت سخنرانی و 20 مقاله نیز به شکل ارایه پوستر تا 16 آذر ادامه می‌دهد.

رییس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح با اظهار این مطلب که برای این کنگره 180 مقاله ارسال شده است، گفت: کنگره به خودی خود فعالیتی اجرایی نیست بلکه فعالیت کنگره، فعالیتی علمی است که این رسالت اول کنگره محسوب می‌شود، اما فرهنگ سازی کلی در جامعه به منظور تنبه افکار عمومی و مسئولان به موضوع تروما و نیز افزایش سطح دانش متخصصان و عموم مردم از رسالت‌های دیگر برگزاری چنین کنگره‌ای است.

وی با بیان اینکه در کنگره اول در حوزه پیگیری، مصوباتی داشتیم، عنوان کرد: پیگیری‌های مصوبات کنگره اول که با تلاش‌های وزارت بهداشت و ناجا انجام پذیرفت، باعث شده تا اکنون در مرگ و میر ناشی از حوادث جاده‌ای سال به سال سیر نزولی داشته باشیم.

گفتنی است، برگزار کنندگان این کنگره، قطب علمی آموزشی تروما دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج)، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جامعه جراحان ایران است که با همکاری اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح، معاونت بهداشت و درمان سپاه، دانشگاه علوم پزشکی ارتش، معاونت بهداری ناجا، پلیس راهور ناجا، بسیج جامعه پزشکی و سایر دستگاه‌ها هستند.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار