جلالی در دومین کنگره تروما:

حوادث تروما سالانه 12 هزار میلیارد تومان به کشور خسارت وارد می‌کند

رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) با بیان اینکه مهمترین دلیل تروما در ایران حوادث رانندگی و ترافیکی است، گفت: حوادث تروما سالانه 12 هزار میلیارد تومان به ما خسارت می‌زند، هرچند آمارهای غیر رسمی بیشتر از این رقم است.
کد خبر: ۲۱۵۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷ - 04December 2016
حوادث تروما سالانه 12 هزار میلیارد تومان به کشور خسارت وارد می‌کندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، دکتر «علیرضا جلالی» رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) صبح امروز در دومین کنگره ملی تروما که در مرکز اسناد ملی برگزار شد، گفت: تروما چهارمین علت مرگ و میر در دنیا و سومین علت در کشور ما و اولین علت مرگ و میر جوانان محسوب می‌شود. گرچه بیمارهای قلبی و عروقی مهمترین علت مرگ و میر است ولی بیشترین عامل عمر از دست رفته، تروما قلمداد شده است؛ چرا که تروما در 4 دهه اول عمر رخ می‌دهد.

وی افزود: مهمترین دلیل تروما در ایران حوادث رانندگی و ترافیکی است. به نحوی که تقریبا هر 30 دقیقه به علت حوادث ترافیکی یک نفر فوت می‌کند.

جلالی خاطرنشان کرد: به همین خاطر حوادث تروما سالانه 12 هزار میلیارد تومان به ما خسارت می‌زند، هرچند آمارهای غیر رسمی بیشتر از این رقم است.
 
رییس دانشگاه بقیه الله(عج) در ادامه گفت: در سال 2020، مرگ ناشی از حوادث تروما به 60 درصد می‌رسد که باز هم جوانان اولین گروه هدف هستند. در سطح دنیا سالیانه 5 میلیون نفر جان خود را از دست می‌دهند و 50 میلیون نفر نیز بر اثر تروما دچار ضایعه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تروما قابل پیشگیری است، بیان داشت: در تروما 4 رکن پیشگیری، مراقبت قبل از تروما، حین تروما و بعد از تروما مهم است.

جلالی در پایان با اظهار اینکه کنگره اول بر پیشگیری متمرکز بوده است، تصریح کرد: در 10 سال گذشته، سالیانه 37 هزار کشته در حوادث رانندگی داشتیم که این رقم اکنون با کارهای سیستمی کاهش یافته است. و این نشان می‌دهد چنانچه بتوانیم ساختارمند عمل کنیم، می‌توان جان مردم را حفظ کرد.
 
انتهای پیام/231
نظر شما
پربیننده ها