افتتاحیه فیلم «یاس»/ از ۴ چهره سینما و ۲ خانواده شهید قدردانی شد

مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره فیلم «یاس» با قدردانی از ۴ چهره سینما و ۲ خانواده شهید، عصر امروز دوشنبه ۲۲ آذرماه در شهر رامسر برگزار شد.
کد خبر: ۲۱۷۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴ - 12December 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره فیلم «یاس» با حضور مصطفی ابطحی دبیر این دوره از جشنواره و جمعی از هنرمندان برگزار شد.

ابطحی در ابتدای این مراسم گفت: نمایش خانگی رسانه پرمخاطب، مستقل و تاثیرگذار در حوزه اقتصاد و فرهنگ این کشور است و توانسته است رقیبان خود را پشت سرگذارد و ما افتخار می کنیم که توانسته ایم برای این شبکه جشنی برگزار کنیم.

وی با اشاره به رونق شبکه نمایش خانگی تاکید کرد: خوشبختانه بازیگرانی وارد این عرصه می شوند که آوازه آنها نه تنها در کشور بلکه در سطح بین المللی نیز کشیده شده است. در این میان شبکه نمایش خانگی مکمل سینمای ایران است و ما سعی کرده ایم تا چهارمین دوره این جشنواره را با خلاقیت و کیفیت جدید و نوین برگزار کنیم.

دبیر جشنواره «یاس» با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار سریال های شبکه نمایش خانگی نیز مورد ارزیابی و تقدیر قرار می گیرد، افزود: علاوه بر آن برای اولین بار در شهرهای بدون سینمای این استان با استفاده از سینماسیار فیلم ها را نمایش می دهیم.

ابطحی از در اختیار قرار دادن بسته آثار بین المللی این جشنواره به حاضران در مراسم اختتامیه خبر داد و گفت: امشب و در این مراسم از چهار هنرمند تاثیرگذار سینمای ایران ثریا قاسمی، علی نصیریان، داریوش اسدزاده و داریوش باباییان تقدیر می شود.

در ادامه، مراسم تقدیر و بزرگداشت علی نصیریان با حضور همایون اسعدیان، محمد متوسلانی و مصطفی ابطحی برگزار شد.

علی نصیریان گفت: از این لطف شما سپاسگذارم و در عین حال خجالت زده می شوم چرا که من آنچه را که می خواستم انجام دادم و هیچگاه به این فکر نمی کردم که روزی از من تقدیر شود و هیچگاه انتظاری برای تقدیر هم نداشتم.

وی ادامه داد: نتایج تلاش هایی که تا امروز انجام داده ام در واقع خدمت به ملت و جامعه بود و ما عاشق این بودیم که با مردم ارتباط داشته باشیم.

این بازیگر سینما تاکید کرد: در گوشه و کنار این ملت استعدادهای درخشانی وجود دارند که اگر بارور شوند سینمای بسیار خوبی خواهیم داشت. زمانی فکر می کردیم سینمای ما تنها شامل زنده یاد کیارستمی، داریوش مهرجویی و دیگر بزرگان آن دوران است و امروز می بینیم که هنرمندانی مانند اصغر فرهادی پا به عرصه گذاشته اند.

نصیریان گفت: زمانی این ملت ۳۰ میلیون نفر بود و امروز ۸۰ میلیون جمعیت داریم که استعدادهای بسیاری در آن نهفته است. هنر در سینما و تئاتر ایران رشد کرده است و برگزاری این جشنواره ها سبب می شود تا سینما به خوبی دیده شود و مردم به هنر و سینما توجه کنند.

در ادامه مراسم بزرگداشت ثریا قاسمی با حضور مهدی صباغ زاده، مصطفی ابطحی و یدالله صمدی برگزار شد.

ثریا قاسمی گفت: خوشحالم دو بزرگ اینجا هستند و توسط این دو بزرگ تقدیر می شوم. جشن و شادی خوب است و همه این ها باعث می شود حال ما خوب شود و برگزاری این جشنواره ها فوق العاده است. حضور در این جشنواره ها خوب است اما می خواهم از دلسوزان و کاربلدان راهی برای رسیدگی به امور بیماران و بیکاران و کسانی که توان کار ندارند توجه شود و فکری برای آنها شود.

در ادامه مراسم از خانواده شهید مدافع حرم مصطفی تاش موسی تقدیر شد.

در ادامه جوایز بخش اقلام تبلیغاتی اهدا شد.

در این بخش، یاس زرین بهترین پوستر به حمیدرضا بابابیگی برای پوستر «اینجا کسی نمی میرد» اهدا شد. یاس زرین بهترین عکس به سحر طرزی برای فیلم «اینجا کسی نمی میرد» و یاس زرین بهترین آنونس به مسعود رفیع زاده برای فیلم «روزی روزگاری سینما» اهدا شد.

در ادامه استندآپ کمدی علیرضا خمسه اجرا شد.

مراسم بزرگداشت داریوش اسدزاده بازیگر سینما و تلویزیون ایران با حضور مجید مظفری، محمد حیدری و مرجانه گلچین برگزار شد.

اسدزاده گفت: همه شما هنرمندید و من سپاسگذار شما هستم، من زمانی عاشق موسیقی بودم و ویولون می زدم و پدرم چون ارتشی بود با این کار مخالف بود. در نهایت فعالیت در تئاتر را از سال ۱۳۲۰ آغاز کردم و بعد از آن وارد سینما شدم. در حال حاضر مشغول نگارش کتاب هستم و تا امروز چهار کتاب نوشته ام. کسانی که می خواهند وارد هنر شوند مانند من بدبخت هستند. عشق به هنر آدم را بدبخت می کند. من ۷۵ سال است هنر کار می کنم و با عشق و دلم کار کرده ام و با این عشق تا امروز سرپا مانده ام و این عشق را از شما دارم.

در ادامه بخش بهترین ها در بخش سینما ویدئو برگزار شد.

یاس زرین بهترین کیفیت عرضه لوح فشرده به علی اکبر قائمی نجفی مدیر شرکت هنرنمای پارسیان اهدا شد. همچنین یاس زرین بهترین ویدئو رسانه به مجید محسنی مدیر موسسه سینما ۲۴ و یاس زرین بهترین موسسه پخش فیلم شبکه نمایش خانگی به جواد معماری اردستانی مدیر موسسه تصویر آوای هنر اهدا شد.

در ادامه بزرگداشت داریوش باباییان با حضور سیروس الوند برگزار شد.

سیروس الوند بیان کرد: امسال می خواستم فیلم بسازم، پروانه ساخت هم گرفتم و سراغ بسیاری از تهیه کنندگان رفتم اما نشد، مدیران نیز از من حمایت نکردند. سال ها پیش باباییان برای فیلم «مزاحم» هزینه تولید فیلم را با یک تلفن به من پرداخت کرد. حالا می فهمم این فرد چه عزت و احترامی داشت.

بابائیان گفت: قطار زندگی در حرکت است و همه ما در آن سوار هستیم. ای کاش در هر مراسمی از افرادی که در شبکه نمایش خانگی تلاش کرده اند تقدیر شود. فکر می کنم کار من از امشب در تولید فیلم سخت تر می شود.

در ادامه یاس زرین و جایزه ویژه دبیر جشنواره به سهیلا پورمحمدی برای فیلم «پرنده افلاک» اهدا شد.

سپس مراسم تقدیر از خانواده شهید خلبان سید علی اقبالی برگزار شد.

همسر شهید اقبالی گفت: از شما متشکرم که بعد از ۳۷ سال همسر من شناخته شد. عزیزان ما جانشان را کف دست خود گذاشتند و شهید شدند. ۲۲ سال از همسر من خبری نبود و به دستور صدام بدن همسر من به دو جیپ بسته بودند و دو تکه کردند. همسر من جوان ترین معلم خلبان است. او معلم شهدایی مانند بابایی بود. اگر امشب اینجا هستید به بهای دلتنگی های من و پسر چهار ساله ام و خانواده شهدا هستید.

در پایان این مراسم علیرضا قربانی به اجرای برنامه پرداخت.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار