نماینده «آیت الله سیستانی» در ایران:

آسیب‌های ترویسم برای جهان کنونی زیانبار است

«حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی» با اشاره به آسیب‌های تروریسم و افراطی گری گفت: آسیب‌های تروریسم که ریشه‌های آن از زمان «محمد ابن عبدالوهاب» و «ابن تیمیه‌ها» آغاز شده، برای جهان کنونی بسیار جدی و زیانبار است.
کد خبر: ۲۱۷۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲ - 12December 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی» نماینده آیت الله سیستانی در ایران عصردوشنبه در دیدار با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: دشمنان میلیونها دلار برای ترویج افکار و اندیشه غلط خود هزینه می کنند و امروز باید مقابل آنها مکتب اهل بیت (ع) را ترویج کنیم.

وی ادامه داد:' آیا ما معتقدیم که شیعه تنها برای چهار فرد فارس زبان و یا چند نفر عرب زبان است ؟ ما برای 650 میلیون نفر دیگر مردم جهان چه کار کرده ایم؟ آیا فرهنگ و معارف اهل بیت را منتقل کرده ایم؟'

نماینده آیت الله سیستانی در ایران بیان کرد: ما پیرو مکتب امام صادق (ع) هستیم و باید مسائلی که اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بیان کرده اند را به درستی منتقل کنیم، در این صورت می توان جلوی هجمه دشمنان را گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی مدیریت صحیح را یک امر بسیار مهم دانست و گفت: ما در زمینه های مختلف خوب عمل نکرده و محتواهای خود را عرضه نکردیم، جوانان ما در کشورهای مختلف حضور جدی دارند و چیزی از دیگران کم ندارند اما باید از این استعدادها استفاده کنیم.

نماینده آیت الله سیستانی در ایران خطاب به اعضای کمیسیون فرهنگی اظهار کرد: شما باید رایزنی و ارتباط های خود را با علما، مردم و خارج از کشور بیشتر کنید و در سایه این ارتباطات، بسیاری از مسائل حل می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تمام تلاش غربی ها، حذف عزاداری هاست، گفت: چون این عزاداری ها، خودجوش است نمی توانند کاری انجام دهند، اخلاص در عزاداری ها و ارتباط بین عزاداری و مردم، بسیار کارساز است.
شهرستانی وی ادامه داد: حرکت میلیونی مردم در مراسم اربعین حسینی، امر عادی نیست بلکه یک جریان مورد پسند و عنایت خداوند و معصومین (ع) است و دست غیبی پشت آن قرار دارد.

وی ادامه داد: دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا این حرکت عظیم را کمرنگ کند و آن را در ذهن مردم ساقط کند اما ما نگران نیستیم.

حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی گفت: آنچه برای بقای این حرکت عظیم مهم است، این است که ما نباید از فلان فرد و یا گروه خاصی تجلیل کنیم بلکه این حرکت باید حسینی وار باقی بماند.

وی گفت: همه مردم ما عاشق امام حسین (ع) هستند، حرکت امام سیاسی هم هست اما اگر این جریان را تقویت کنیم، همه چیز در آن نهفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود فرهنگ مشورت را درکشور ضعیف دانست و گفت: باید فرهنگ مشورت در کشور تقویت شود.

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه با سفر به قم با برخی علما و مراجع تقلید دیدار کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها