خرازی در دیدار رمضان عبدالله:

تفرقه در جهان اسلام موجب آسوده خاطری رژیم صهیونیستی می‌شود

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: راه نجات فلسطین تنها اتکا به مردم، مقاومت و ادامه جهاد است.
کد خبر: ۲۱۷۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷ - 15December 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «سیدکمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی امروز (پنجشنبه) با رمضان عبدالله دبیرکل گروه جهاد اسلامی فلسطین در محل شورای راهبردی روابط خارجی ملاقات و گفت‌وگو کرد.
 
خرازی در این ملاقات اظهار داشت: ابتکارات جدید جهاد اسلامی نیاز واقعی مردم فلسطین و نیاز امروز آنهاست.
 
وی افزود: با توجه به افزایش سطح آگاهی‌های جوانان فلسطینی و همچنین توطئه‌های بعضی از کشورها در همدستی با رژیم صهیونیستی، روش‌های گذشته نمی‌تواند راهگشا باشد.
 
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ادامه داد: فلسطینی‌ها بیش از هر مردمی و دولتی می‌دانند که اتکا به ارتجاع عرب و اتکا به غرب در قالب مذاکرات سازشکارانه چه وضعیتی در فلسطین اشغالی برای مردم به وجود آورده است.
 
خرازی تاکید کرد: راه نجات فلسطین تنها اتکا به مردم، مقاومت و ادامه جهاد است. با توجه به سازشکاری و عادی‌سازی روابط ارتجاع عرب با اسرائیل، باید طرح‌ها‌ راهبردی باشد و قطعا ابتکارات جهاد اسلامی می‌تواند سازنده باشد.
 
وی افزود: باید بپذیریم که تفرقه در جهان اسلام و درگیری‌های امروز نوعی آسوده خاطری برای رژیم صهیونیستی به وجود آورده که این طرح‌ها و ابتکارات می‌تواند این روند را تغییر دهد.
 
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی خاطرنشان کرد: ارتجاع عرب مسئول این شرایط است و باید پاسخگو باشد. وضعیتی که در سوریه به وجود آوردند منجر به آرامش نسبی رژیم صهیونیستی شده است، هر چند که این وضعیت، در درازمدت ادامه نخواهد یافت.
 
خرازی گفت: آیا کشورهایی همچون عربستان و قطر دولت‌های مردمی دارند که نگران وضعیت سوریه بودند و می‌خواستند در آن کشور به زعم خود دولت مردمی بر سر کار آورند؟ این بهانه بود، آنها هدف مهم‌تری داشتند.
 
وی ادامه داد: هدف آنها از هماهنگی با غرب و رژیم صهیونیستی این بود که به جبهه مقاومت آسیب برسانند. با ایجاد جنگ در سوریه و نابودی این سرزمین، فکر می‌کردند که می‌توانند بر لبنان، ایران و فلسطین نیز تاثیرات عمیقی بر جا بگذارند. بنابراین انگیزه ورود آنها به جنگ با سوریه و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی کاملا هماهنگ شده بوده است.
 
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: به همین جهت ایران به خوبی متوجه این مساله بوده و حمایت از سوریه را به جهت اهمیت مقاومت و حفظ جبهه مقاومت در دستور کار خود حفظ کرده است.
 
خرازی با بیان اینکه متاسفانه باید گفت که حتی این توطئه کشورهای عربی منجر به اشتباه محاسباتی در برخی از گروه‌های فلسطینی نیز شده و بعضا خود را به این گونه دولت‌ها وابسته کرده‌اند،‌ تصریح کرد: با وجود این ملاحظات، جمهوری اسلامی ایران حمایت‌های خود را از مردم فلسطین ادامه داده و خواهد داد.
 
وی اظهار داشت: امروز پس از پنج سال، این توطئه عربی، غربی و صهیونیستی به تدریج آشکار و اهداف آن برای همگان مشخص شده است.
 
رمضان عبدالله دبیرکل جهاد اسلامی هم در این دیدار با ابراز نگرانی از فقدان وحدت مسلمانان در منطقه و تلاش دشمنان برای تفرقه‌افکنی هر چه بیشتر میان آنان، گفت: تحولات جدیدی در آینده رخ خواهد داد.
 
وی تحولات کنونی در سوریه را مثبت تلقی و ابراز امیدواری کرد هر چه سریع‌تر بحران در این کشور خاتمه یابد.
 
دبیرکل جهاد اسلامی موقعیت امروز جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی را بسیار خوب ارزیابی و عنوان کرد: کشورهایی که با ایران دشمنی می‌کنند، در وضعیت بدی قرار گرفته‌اند. این کشورها با اقدامات خود بین امت اسلامی شکاف انداخته‌اند.
 
عبدالله ادامه داد: پس از پایان ماجرای سوریه، مساله فلسطین می‌تواند دوباره به عنوان عامل وحدت‌آفرین در جهان اسلام مطرح شود.
 
وی تاکید کرد: موضع ایران در قبال فلسطین، موضعی اصولی است و در واقع ایران سرمایه‌ای برای فلسطین محسوب می‌شود، در حالی که بقیه کشورها، فلسطین را باری روی دوش خود می‌دانند.
 
دبیرکل جهاد اسلامی با اشاره به مسایل کنونی فلسطین گفت: طرح اسلو کاملا به بن بست رسیده است. رهبری سازشکار فلسطین به جای پیدا کردن راه‌حل برای مردم فلسطین، با دشمن صهیونیستی همکاری می‌کند. همین مساله سبب شده که مردم فلسطین اعتماد خود را به آنها کاملا ازدست بدهند.
 
عبدالله اظهار داشت: ما در پی ابتکاراتی هستیم که بتوانیم روحیه مردم فلسطین را برای مبارزه با دشمن صهیونیستی حفظ کنیم و خوشبختانه تاکنون نیز موفقیت‌هایی داشته‌ایم.
 
وی گفت: امروز حدود 69 درصد از مردم در داخل فلسطین افراد زیر 29 سال هستند که اینها همگی در پی آن هستند که به نحوی با مبارزه و انتفاضه از حقوق خود دفاع کنند.
 
دبیرکل جهاد اسلامی با رد طرح‌های پیشنهادی دولت‌های سازشکار عرب و کشورهایی که امروز با رژیم صهیونیستی جهت مقابله با فلسطینیان هماهنگ هستند، اظهار داشت: این طرح ها با توجه به روحیه مبارزه طلبی جوانان فلسطینی شکست خواهد خورد. جهاد اسلامی به مردم فلسطین و در مجامع مختلف اعلام کرده که جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که مواضع اصولی خود را حفظ کرده و بر خلاف کشورهای عربی به اصول خود در قبال مردم فلسطین پایبند است.
 
دبیرکل جهاد اسلامی گفت: جهاد اسلامی از محمود عباس خواسته است که به صورت رسمی به مردم فلسطین اعلام کند طرح اسلو شکست خورده و حرفش مبنی بر شناسایی رژیم اسرائیل را پس بگیرد.
 
در پایان این ملاقات عبدالله خاطرنشان کرد: ما به خوبی متوجه حمایت‌های جمهوری اسلامی هستیم و به همین جهت می‌خواهیم ایران در کنار ما بماند. آنهایی که در کرانه باختری در پی ارتجاع عرب و کشورهای سازشکار رفته‌اند، با مشکلات عدیده‌ای روبه رو هستند و از آنجایی که توسط مردم نیز انتخاب نشده‌اند، مشکلات‌شان دو چندان است. البته ما معتقدیم که باید بین گروه‌های فلسطینی دولت وحدت ایجاد شود و این وحدت باید بر اساس حمایت از خواسته‌های مردم و مبارزه با دشمن صهیونیستی تا آزادی سرزمین‌های‌مان باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
پربیننده ها