محمدی گلپایگانی در مراسم رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب "من زنده‌ام":

تکفیری‌ها خوارج زمانه هستند

مسئول دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به تحولات اخیر عراق گفت: تروریست‌های تکفیری آلت دست بوده و این تکفیری‌ها فریب‌خورده و خوارج زمانه هستند.
کد خبر: ۲۱۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۸ - 17June 2014

تکفیری‌ها خوارج زمانه هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلاموالمسلمین «محمدی گلپایگانی» رئیس دفتر مقام معظم رهبری، در مراسم چهارمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب "من زندهام" با اشاره به ارزش قلم در قرآن اظهار کرد: قلم چیزی است که خداوند تبارک و تعالی به آن قسم یاد کرده است. اموری که در قرآن به آن یاد شده امور مقدسیاند که در عرف جوامع انسانی از جایگاه ویژهای برخوردارند که قلم یکی از آنهاست. برای تفهیم مطلبی به دیگران به عناصر مقدس قسم یاد میکنند، در قرآن مجید خصوصاً در سورههای آخر، قسمهای زیادی خورده شده است.

وی با اشاره به نقش پیامبر در تشکیل جامعه اسلامی افزود: پس از ایشان، شخصیتی چون امام خمینی(ره) چنین مسئولیت سنگینی را بر عهده داشتند. در تاریخ و قرآن بارها به عملکرد گذشته اعراب مبنی بر تحقیر و ستم به زنان اشاره شده است، اما وجود پیامبر اکرم(ص) باعث شد تا همین جامعه تغییر کند.

حجتالاسلام محمدی گلپایگانی ادامه داد: بعد از ایشان، امام امت، از مسائل جاری در جامعه پیش از انقلاب جامعهای ساخت که نمونه شد. وضعیت تهران قبل از انقلاب به گونهای نبود که آدمی بتواند با عقاید خود زندگی کند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به وضعیت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی گفت: در دفاع مقدس شرق و غرب عالم برای نابودی انقلاب متحد شده بود، این در حالی بود که ما با دست خالی به جنگ دشمن رفته بودیم. ما در تهیه ادوات اولیه لوازم جنگ مشکل داشتیم اما با نفس گرم امام(ره) که یک فرمودند "جبههها را پر کنید"؛ بزرگ و کوچک، زن و مرد راهی جبههها شدند.

مسئول دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به وضعیت کنونی عراق گفت: وضعیت امروز عراق دقیقا و مطمئنا همانی است که رهبر معظم انقلاب فرمودند که سرنخ دست سرویسهای بیگانه است. این تروریستهای تکفیری آلت دست هستند و این تکفیریها فریب خورده و خوارج زمانه هستند.

وی با اشاره به شخصیتی رهبری تصریح کرد: امروز در پاسداشت فرهنگ دفاع مقدس، شجاعت، اخلاص و... را باید از رهبری آموخت. رهبر معظم انقلاب، کشور را به جایی رساندهاند که دنیا روی آن حساب میکند. این در حالی است که مقام معظم رهبری بر جزئیترین اتفاقات آگاه است و کتابی چون "من زندهام" را مطالعه کردهاند که این برای ما درسی بزرگ است.

گلپایگانی با اشاره به دیدار اخیر سازندگان فیلم شیار 143 با رهبر معظم انقلاب گفت: معظم له در این دیدار از این فیلم که مبحث اصلی آن در خصوص فداکاری یک مادر شهید بود بسیار تعریف کردند. بزرگ کردن یک فرزند برای پدر و مادر دشوار است و به عبارتی آنها را پیر میکند، اما اوج فداکاری آنجاست که مادرانی هستند که فرزندانشان را به جبههها روانه میکنند.

نظر شما
پربیننده ها