یکی از فرماندهان سابق لشکر۱۰ سیدالشهداء(ع):

نگارش عملکرد لشکر سید الشهدا(ع) از خیبر تا پایان جنگ به اتمام رسیده است

یکی از فرماندهان سابق لشکر سیدالشهدا گفت: هیأتی به منظور وقایع نگاری تاریخچه این لشکر مدت‌هاست در دو بخش از ابتدای جنگ تا عملیات خیبر و از عملیات خیبر تا پایان جنگ در حال فعالیت است که تاکنون بخش پایانی این تاریخچه به پایان رسیده و در حال ممیزی است.
کد خبر: ۲۱۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴ - 19June 2014

نگارش عملکرد لشکر سید الشهدا(ع) از خیبر تا پایان جنگ به اتمام رسیده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، احمد غلامی یکی از فرماندهان ادوار گذشته لشکر۱۰سید الشهداء(ع) در هم اندیشی فرماندهان و مسئولان ادوار شفاهی این لشکر۱۰سید الشهداء(ع) که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: بیان تاریخ دفاع مقدس نوعی نقالی است ولی این موضوع در جامعه ما کم رنگ شده است زیرا هنوز تاریخ دفاع مقدس را مکتوب نکردیم.

وی با انتقاد از علت بوجود آمدن چنین وضعیتی، عنوان کرد: اگر می بینیم هنوز تاریخ شفاهی جنگ به طور کامل مکتوب نشده، به این خاطر است که متولیان اداره امور جنگ وقتی دفاع مقدس به پایان رسید رزمندگان را به حال خود رها کردند تا اینکه بعد از گذشت ۲۰سال به دنبالش آمدند.

غلامی با اشاره به اینکه رزمندگان ما با همان روحیه جهادی دفاع مقدس اکنون نیز می توانند عقب ماندگی موجود در زمینه نگارش تاریخ شفاهی جنگ را بر طرف کنند، افزود: برای رسیدن به نتیجه ای مطلوب تر بایستی نقشی هم برای نسل جوان در نگارش تاریخ دفاع مقدس در نظر بگیریم.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار