سردار ریحانی در گفت‌و‌گو با دفاع پرس مطرح کرد؛

انجام بیش از هزار پروژه محرومیت زدایی در کرمانشاه/ سپاه نمی‌تواند نسبت به محرومیت مردم بی‌تفاوت باشد

فرمانده سپاه استان کرمانشاه گفت: چون مردم اصلی‌ترین پشتوانه انقلاب محسوب می‌شوند، سپاه نمی‌تواند نسبت به محرومیت مردم بی تفاوت باشد.
کد خبر: ۲۲۱۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰ - 14January 2017
انجام بیش از هزار پروژه محرومیت زدایی در کرمانشاه/ سپاه نمی‌تواند نسبت به محرومیت مردم بی‌تفاوت باشدگروه دفاعی امنیتی دفاع پرس ـ رحیم محمدی؛ استان کرمانشاه که از استان‌های غربی کشورمان محسوب می‌شود، علیرغم برخورداری از پالایشگاه نفت و صنعت توریسم، از جمله استان‌هایی به شمار می‌آید که مردم برخی مناطق استان دچار محرومیت‌های اقتصادی، بهداشتی، عمرانی و زیر ساختی و غیره هستند و برای رفع محرومیت آنها اقدامات اساسی صورت نگرفته است.

لذا با توجه به اینکه مردم پشتوانه‌های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، سپاه بر اساس رسالت خود یعنی رسالت حفظ انقلاب و دستاوردهای آن فعالیت‌هایی را طی چند سال اخیر در سطح استان کرمانشاه با هدف کمک به رفع محرومیت آغاز کرده که برای آگاهی از این فعالیت‌ها با سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

دفاع پرس: سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه در عرصه‌های مربوط به محرومیت زدایی در سطح استان چه فعالیت‌هایی داشته است؟

ریحانی: بخشی از اقدامات محرومیت زدایی سپاه نبی اکرم(ص) در طول سال‌های 92 تا 95 در موضوع زیر ساخت‌ها و اقدامات عمرانی انجام شده است که در این رابطه بیش از 1040 پروژه عمرانی طی دو سال گذشته در سطح استان انجام شده است، به عنوان مثال بابت 38 پروژه آب رسانی مبلغ یک میلیارد و 70 میلیون تومان در مدت یاد شده توسط سپاه هزینه شده است.

همچنین بابت تهیه 150 جهیزیه مبلغ 900 میلیون تومان، بابت کمک به 350 نفر از ایتام و بیماران صعب العلاج مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان به صورت بلا عوض، ایجاد اشتغال به صورت پرداخت تسهیلات برای 3400 نفر به میزان 48 میلیارد تومان، بهسازی و زیباسازی و شعار نویسی 5500 مدرسه به میزان شش میلیارد و 100 میلیون تومان، توزیع 36500 بسته از بسته‌های بهداشتی، معیشتی و کیف و کفش به مبلغ دو میلیارد و 920 میلیون تومان، در راستای محرومیت زدایی در سطح استان هزینه شده است.

البته در همین راستا اعزام 1900 تیم پزشکی، برپایی 24 مورد بیمارستان‌های صحرایی و بازسازی یک هزار باب از خانه‌های نیازمندان نیز انجام و تعداد 911 پروژه مانند احداث پل، خانه عالم، سرویس بهداشتی، بازسازی مزار شهدا و غیره با هزینه‌ای معادل پنج میلیارد و 700 میلیون تومان انجام شده است.

علاوه بر این 8 میلیارد و 180میلیون تومان نیز برای ساخت و تکمیل 113 مسجد و حسینیه، 527 میلیون تومان برای احداث غسالخانه، 782 میلیون تومان برای احداث 27 خانه عالم، هفتاد میلیون تومان برای تکمیل دو باب مدرسه، 952 میلیون تومان برای 762 سرویس بهداشتی، 40 میلیون تومان برای احداث دو دهنه پل، 120 میلیون تومان برای دو پروژه بازسازی مزار شهدا، 112 میلیون تومان برای ساخت هشت باب خانه نیازمند، 100 میلیون تومان برای چهار پروژه دهکده اقتصاد مقاومتی، 53 میلیون تومان برای یک طرح هادی و 60 میلیون تومان هم برای یک پروژه سیستم جمع آوری دفع فاضلاب، توسط سپاه استان کرمانشاه در راستای محرومیت زدایی انجام شده است.

اما در رابطه با اقتصاد مقاومتی نیز سپاه استان کرمانشاه در طول مدت یاد شده مبلغ 48 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اعطا کرده که این باعث بوجود آمدن زمینه اشتغال برای 3400 نفر به صورت مستقیم شده است.

دفاع پرس: بازتاب اقدامات محرومیت زدایی سپاه در سطح جامعه چگونه بوده است؟

ریحانی: آنچه که از مشاهدات میدانی استنباط می‌شود آن است که پیگیری مباحث مربوط به فعالیت‌های اقتصادی، عمرانی و زیر ساختی در مناطق محروم از سپاه بسیار زیاد است به نحوی که مردم مناطق محروم عنوان می‌کنند چنانچه سپاه برای آنها کاری در عرصه‌های اقتصادی، عمرانی و زیر ساختی انجام ندهد، دیگران برایشان انجام نمی‌دهند.

سپاه همواره در تعامل با مردم است؛ به نحوی که امروز شوراهای روستا برای سپاه طومار می‌نویسند که مثلا چون به لحاظ بهداشتی - درمانی مشکل داریم سپاه با برپایی بیمارستان صحرایی، به وضعیت بهداشتی و درمانی مردم روستا رسیدگی کند؛ در واقع این گونه درخواست‌ها ناشی از اعتمادی است که مردم به سپاه پیدا کرده‌اند.

دفاع پرس: چرا سپاه به چنین عرصه‌هایی ورود پیدا می‌کند؟

ریحانی: سپاه بر اساس ماموریت ذاتی و سازمانی و حتی براساس قانون اساسی مسئول حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است، یعنی اگر بتوانیم مردم را در صحنه راضی نگاه داریم یقینا مردم نیز در صحنه‌های دفاع از انقلاب در برابر همه تهدیدات آمادگی مقابله خواهند داشت.

بنابر این سپاه اگر در چنین عرصه‌هایی ورود پیدا نکند شاید بتوان گفت که رسالت خود را انجام نداده هرچند به لحاظ شکلی و ظاهری مسئولیت سپاه نباشد اما به دلیل آنکه سپاه مسئول حفظ انقلاب است، اینگونه فعالیت‌ها را هم می‌توان در راستای ماموریت‌های سپاه قلمداد کرد.

دفاع پرس: پس وظیفه دستگاه‌های اجرایی چه می‌شود؟

ریحانی: حق مردم با توجه به وجود مشکلات در کشور، تحریم‌ها و تهدیدات و بعضی اقدامات ناصحیح دولت‌ها آنگونه که باید، ادا نمی‌شود و مردم مظلوم واقع می‌شوند، لذا چون مردم اصلی‌ترین پشتوانه انقلاب محسوب می‌شوند، سپاه نمی‌تواند نسبت به این گونه موضوعات بی‌تفاوت باشد.

به بیان دیگر این مردم مستضعف بودند که در همه صحنه‌های مختلف انقلاب حاضر بودند و نسبت به سایرین بیشتر از انقلاب دفاع کردند لذا باید به این عزیزان توجه داشت.

دفاع پرس: حضور و مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان در فعالیت‌های محرومیت زدایی سپاه چگونه بوده است؟

ریحانی: بخش زیادی از دستگاه‌های اجرایی استان با سپاه در اجرای طرح‌های محرومیت زدایی همکاری داشتند و این گونه نبوده که آنها بی‌تفاوت بوده باشند ولی این حضور و کمک سپاه باعث شده تا آورده‌های بخش‌های اجرایی استان با شتاب و سرعت بیشتری بکار گرفته شود.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها