بعد از ظهر امروز برگزار می‌شود

جشن رونمایی «از الفبا تا هنر» اثر یک جانباز هنرمند

کتاب «از الفبا تا هنر» تالیف «غلام رضا راهپیما» فردا سه شنبه 3 تیرماه ، در فرهنگستان هنر رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۲۲۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲ - 24June 2014

جشن رونمایی «از الفبا تا هنر» اثر یک جانباز هنرمند

 به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، به نقل از ایبنا غلام رضا راهپیما در این اثر به معرفی خطوط رایج در گذشته و حال میپردازد. این کتاب در دو بخش تدوین شده است. در بخش نخست نویسنده به معرفی خط و کتابت، کتیبه، قطعه، سیاه مشق و سایر قالب های خوشنویسی پرداخته  و در بخش دوم نیز به معرفی خطوط پیش از اسلام توجه ویژه نشان داده است.

غلامرضا راهپیما متولد سال 1332 است. وی در محضر استادانی چون زنده یاد حبیبالله فضائلی، عبدالصمد صمدی و محمد حسینی موحد خوشنویسی را آموخت. راهپیما دارای نشان درجه یک هنری و فارغالتحصیل انجمن خوشنویسان ایران است. این هنرمند جانباز دانشآموخته رشته گرافیک بوده و عضویت در کمیته بینالملل موزههای جهان(ایکوم)، عضو دائم و پیوسته موزههای شرق آسیا، عضو شورای ارزشیابی هنری نخبگان شاهد، عضو سرای اهل قلم، مدرس دانشگاه، عضو هیئت مدیره انجمن دوستی ایران، صربستان و مونته نگرو را در کارنامه فعالیتهای خود دارد. راهپیما تاکنون در دهها نمایشگاه داخل و خارج شرکت داشته و جوایز مختلفی را از سراسر جهان از آن خود کرده است.
 
مراسم رونمایی از کتاب «از الفبا تا هنر» سه شنبه 3 تیر ماه 1393 از ساعت 16 در سالن همایشهای فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولی عصر(عج)، نرسیده به تقاطع طالقانی، شماره 1552برگزار میشود.
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار