معاون پرورشیی آموزش و پرورش استان سمنان:

تحكيم پيوند ارزشی نسل جوان با نسل ارزشمند دفاع مقدس از اهداف راهيان نور است

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سمنان گفت: تحكيم پيوند ارزشی نسل جوان با نسل ارزشمند سال‌های دفاع مقدس از اهداف عمليات بزرگ فرهنگی اردوی راهيان نور است.
کد خبر: ۲۲۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷ - 22January 2017

به گزارش دفاع پرس از سمنان،‌ قاسم شريفی اظهار داشت: راهيان نور در آموزش و پرورش تحت عنوان برنامه از مدرسه تا مدرسه نامگذاري شده است تا نقطه اتصال مدرسه امروز به مدرسه ديروز و نقطه پيوند نسل امروز به جوانان نسل سال‌هاي ايثار و شهادت باشد كه بسيار ارزشمند است.

وي افزود: مهمترين اهداف برگزاري اردوي راهيان نور تجديد خاطره حماسه‌هاي رزمندگان، جانبازان، شهداي دوران دفاع مقدس، زنده نگه‌داشتن ياد و خاطره شهدا، تحكيم پيوند ارزشي نسل جوان با نسل ارزشمند سال هاي دفاع مقدس، مقابله با جنگ نرم دشمنان و معرفي جلوه‌هاي ايثار و شهادت است.

معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به آغاز اعزام راهيان نور دانش‌آموزي از هفتم تا 27 بهمن ماه بيان داشت:‌ با توجه به مصادف شدن ايام اعزام كاروان‌هاي دانش‌آموزي با دو مناسبت فاطميه و دهه فجر عنوان «فرزندان علوي و فاطمي؛ جوانان مؤمن انقلابي» براي اين اردوي و عمليات بزرگ فرهنگي برگزيده شده است.

شريفي خاطرنشان كرد: در سال جاري تا كنون دو اعزام دانش‌آموزي يكي در شهريور ماه به مناطق عملياتي غرب كشور با حضور بيش از 200 دانش‌آموز و در مهرماه نيز اردوي راهيان غرب دختران در افتتاحيه راهيان نور كشوري داشته‌ايم و با برگزاري اين اردو در بهمن ماه سومين اردوي راهيان نور دانش‌آموزي با حضور بيش از دو هزار دانش‌آموز دختر و پسر دوره دوم متوسطه برگزار مي‌شود.

وي افزود: به همراه اين دانش‌آموزان اعزام 120 نفر از فرهنگيان را نيز به عنوان سرپرست و مربي و مدير اين كاروان‌ها به مناطق خواهيم داشت.

معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش استان سمنان بيان داشت: تفاوت اعزام امسال نسبت به سال گذشته علاوه بر اينكه اصرار بر كيفيت‌بخشي برنامه‌ها داشته‌ايم، اين است كه برنامه‌هاي فرهنگي قبل، حين و بعد از اعزام نيز وجود داشته باشد.

شريفي به برگزاري نشست‌ها و جسات هم‌انديشي و جريان‌سازي فرهنگي قبل از اعزام دانش‌آموزان به مناطق اشاره كرد و گفت: بعد از اعزام نيز اجتماع دانش‌آموزان را به صورت متمركز خواهيم داشت و خاطرات اين دانش‌آموزان را جمع‌آوري و منتشر خواهيم كرد.

وي خادمي زائران كربلاي ايران را افتخاري بزرگ دانست و گفت: سال گذشته اياب و ذهاب دانش‌آموزان به مناطق به صورت ريلي بود و اما امسال به صورت اتوبوسي بر اساس نگاه كارشناسانه و برنامه‌ريزي ها در دو حوزه بسيج دانش‌آموزي و آموزش و پرورش خواهيم داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار