حسنی آهنگر:

دانشگاه تمدن‌ساز لازمه پایه‌ریزی دولت اسلامی است

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: اگر می­‌خواهیم انقلاب اسلامی در مدار اصلی خود قرار بگیرد و دولت اسلامی پایه‌ریزی شود، باید به دانشگاه ‌ها توجه بیشتری شود و در کنار آن جبهه علم و فن‌آوری را شکل داده و در نهایت دانشگاه تمدن‌ساز راه‌اندازی شود.
کد خبر: ۲۲۳۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶ - 25January 2017
به گزارش دفاع پرس از مشهد، افتتاحیه سمینار دو روزه نقشه جامع مدیریت اسلامی با حضور اساتید رشته­ های مدیریت دانشگاه ­های سراسر کشور در سالن­ همایش ­های مدینه الرضا برگزار شد.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) در این همایش اظهار داشت: بعد از ناکامی استکبار در توطئه­ هایی که برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی طرح ریزی کرده بود یک نقشه پیچیده و عظیم که تهدید بزرگی برای جمهوری اسلامی است در عرصه فرهنگ طرح­ ریزی کرده است و ایران اسلامی عملاً در مقابل یک جبهه جهانی قرار گرفته است و دشمن در صدد ان است تا از طریق این جبهه دامنه گسترش انقلاب اسلامی را کاهش دهد هر چند که نفوذ تمدن اسلامی در دنیا روز به روز بیشتر می­ شود.

وی افزود: اگر بخواهیم حاکمیت اسلام بر جهان که نقشه راه و آرمان بلند انقلاب اسلامی است تحقق پیدا کند باید تمدن سازی شود و این مهم بدون دانشگاه تمدن ساز و جهاد علمی صورت نخواهد گرفت. در این میان دانشگاهیان نیز در این دانشگاه نقش تأثیر گذاری خواهند داشت. برای راه اندازی دانشگاه تمدن ساز اسلامی باید این مسئله را مد نظر داشته باشیم که در مدل­های پیشرفت آن باید از مدل­های بومی بهره گرفت.

حسنی آهنگر با اشاره به این که دشمن در پی آن است تا رهبران آینده نظام را در خارج از کشور تربیت کند خاطر نشان کرد: اداره فرهنگی جامعه در اختیار فارغ التحصیلان دانشگاه­ها است و به همین دلیل دشمن هدف اصلی ­اش نشانه گرفتن این مراکز علمی است.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) با بیان اینکه دانشگاه­ های کشور باید نیازهای انقلاب اسلامی در مطرح و با استفاده از ظرفیت علمی مراکز دانشگاهی در رفع ان تلاش شود تصریح کرد: دانشگاه تمدن ساز زمینه سازی ظهور حضرت مهدی(عج) را دنبال می­ کند که برای رسیدن به این هدف، تربیت سربازان عصر ظهور و کسب مرجعیت و اقتدار علمی و ملی را باید در دستور کار خود قرار دهد.

وی تأکید کرد: از طرفی جهان در آستانه انقلاب علمی است که باید در این فرایند ما به عنوان کارگردان ایفای نقش کنیم و نه اینکه بازیگر باشیم و از طرفی هم چون رشته مدیریت هم برای خود و هم برای دیگر دانشگاه­ها مجری است باید اساتید نگاه عمیق و جامع­تری به این مبحث داشته باشند.

حسنی آهنگر گفت: اگر می­ خواهیم انقلاب اسلامی در مدار اصلی خود قرار بگیرد و دولت اسلامی پایه ریزی شود باید به دانشگاه­ ها توجه بیشتری شود و در کنار آن جبهه علم و فن آوری را شکل داده و در نهایت دانشگاه تمدن ساز راه ­اندازی شود.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) در پایان تصریح کرد: دانشگاه حکمت بنیان لازمه پاسداری غیر محافظه کارانه است. تلفیق ایمان، علم و عمل از طریق ذوب شدن حوزه و دانشگاه راه رسیدن به دانشگاه حکمت بنیان خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها