به همت متخصصان داخلی؛

نخستین کشتی اقیانوس‌پیمای صیادی در بوشهر به آب انداخته شد

به همت متخصصان داخلی و با استفاده از دانش بومی شده ساخت کشتی‌ها و شناورهای بزرگ اقیانوس‌پیما، نخستین کشتی اقیانوس‌پیمای صیادی در بوشهر به آب انداخته شد.
کد خبر: ۲۲۳۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۰ - 27January 2017

به گزارش دفاع پرس از بوشهر، همت متخصصان داخلی و با استفاده از دانش بومی شده ساخت کشتی‌ها و شناورهای بزرگ اقیانوس‌پیما، نخستین کشتی اقیانوس‌پیمای صیادی، امروز در آیینی در بوشهر به آب انداخته شد.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در این آیین اظهار داشت: این کشتی اقیانوس‌پیما با اعتباری معادل 80 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در طی مدت هشت‌ماه در شرکت صنایع دریایی بوشهر ساخته و به آب انداخته شد.

وی اضافه کرد: از مهمترین اهداف ساخت و پردازش این کشتی، حضور درآب‌های آزاد و اقیانوس‌ها برای صید آبزیان در راستای حفاظت از ذخایر بومی کشور است.

محمد رحیم دهقانی تصریح کرد: این شناور قادر به استفاده 20 خدمه در یک سفر دریایی است که با داشتن سامانه مکانیزه صید، تسلط کامل کاپیتان کشتی در روند صیدگیری، داشتن قدرت گرفتن صید و ذخیره‌سازی در حجم و ظرفیت بالا و مناسب برای 220 تن ماهی و امکان صیادی در هر شرایط جوی، می‌تواند در صنعت صید و صیادی جایگاه مناسبی را برای کشور ایجاد کند.

وی با اشاره به قدرت یک هزار و 800 اسب بخار این کشتی با قابلیت نفوذ در عمق 150 متری دریا، ادامه داد: طراحی و ساخت این شناور در شرکت صنایع دریایی ایران به گونه‌ای بوده که دارای امنیت بسیار مناسبی برای قرار گرفتن در شرایط سخت دریایی است.

پیش از این نیز کشتی غول پیکر اقیانوس‌پیمای افراماکس، توسط متخصصان بومی در صنایع دریایی بوشهر ساخته و به کشور ونزوئلا تحویل داده‌شد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها