با شهدای انقلاب/ 15

خون داد تا نظام پوسیده شاهنشاهی باقی نماند

به مادرش می گفت در اين نظام پوسيده فقط يك تير می تواند زندگی را به شهادت تبديل كند و در همين حال به قلبش اشاره می‌كرد تا اينكه در روز پنجم آذر سال 1357 که برای اهدا خون به مجروحان درگيری به بيمارستان پنجم آذر گرگان رفته بود توسط رژیم پهلوی به شهادت رسید.
کد خبر: ۲۲۳۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۰ - 08February 2017

به گزارش دفاع پرس از استان گلستان، به مناسبت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی ایران، روایت زندگی شهید «سید نظام الدین نبوی» یکی از شهدای انقلاب در استان گلستان را مرور می کنیم:

سيدنظام الدين سال 1336 در يك خانواده روحاني و مذهبی در گرگان متولد شد. از دوران طفوليت تحت تاثير پدر با اعتقادات مذهبی آشنا شد. او از اندوخته‌های دينی و سياسی در جهت ارشاد ديگران بهره مي‌جست و با رشد فرهنگی خود فعاليتهای ارشادی مي‌كرد و ادامه اين فعاليتها مسائل اسلامی را به دوستان و همكلاسيهای خود ياد مي‌داد.

او مهربان و صميمی و بسيار امين و با اخلاص بود. هميشه سعي مي‌كرد سهم كوچكی در انقلاب داشته باشد و به بيهودگی و بی بندباری تن نمی داد.

وی قبل از پيروزی در اوج انقلاب در متن مردم بيدار و حزب الله پيرو امام بوده است و در جهت گسترش انقلاب مردمی در تمام اوقات به شهرستانهای دور و نزديك مسافرت می كرد.

او به مادرش می گفت در اين نظام پوسيده فقط يك تير می تواند زندگی را به شهادت تبديل كند و در همين حال به قلبش اشاره می كرد تا اينكه در روز پنجم آذر سال 1357 با ديگر خواهران و برادران در تظاهرات عظيمی كه برپا شده بود شركت كرد و در بعدازظهر همان روز برای اهداء خون به مجروحان درگيری به بيمارستان پنجم آذر رفته بود كه پليس وحشی پهلوی به بيمارستان حمله برد و او را در بيمارستان به شهادت رساند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها